Mieszkańcy i ich sprawy :  Konstancin.com - Forum mieszkańców miasta i gminy Konstancin-Jeziorna The fastest message board... ever.
Wszystkie kwestie konstancińsko-jeziorańskie i okoliczne.
Moderacja: Bartek 
Idź do wątku: <---->
Akcja: ForaWątkiNowy wątekSzukajZalogujPodgląd do wydruku
Strony: <--|<-...1314151617181920212223...->|-->
Bieżąca strona: 18 z 67
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.centertel.pl)
Data: 02 sty 2012 - 12:59:34

O tym, że zmiana trasy będzie tylko w jednym kierunku, nie było mowy. Burmistrz opisał pokrótce nową trasę (zresztą pierwotnie mówił o Klarysewie, Grapie i powrocie ul. Wojska Polskiego, nie pamiętam, żeby wspominał o powrocie ul. Bielawską, może czegoś nie usłyszałem - sprawdzę jeszcze w nagraniu). Ja niemądrze założyłem, że oznacza to zmianę trasy w obie strony. Co myśleli inni radni, nie jestem w stanie powiedzieć.

Jeszcze raz zapytam - gdyby zmienić tę trasę (aneksem do umowy z przewoźnikiem) w taki sposób, żeby L14 jechało z Habdzina ulicą Wojska Polskiego (z przystankiem na żądanie koło kościoła) do Starej Papierni, dalej Warszawską do Klarysewa i Mirkowską-Bielawską-Lipową do Bielawy na pętlę, a stamtąd już prosto przez Mirków z powrotem do Habdzina, Opaczy i dalej obecną trasą - to czy taka zmiana (nie wywołująca istotnych skutków finansowych) odpowiadałaby użytkownikom linii z terenów nadwiślańskich?

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 02 sty 2012 - 17:20:09

Oczywiście że NIE.

Znam kilka starszych osób zapisanych do przychodni na Grapie - dla nich obecnie wyjazd komunikacją publiczną jest nieopłacalny i czasowo i finansowo. Podobnie dzieci uczące się języków w szkołach na Grapie, czy w Jeziornie. Po odwróceniu linii nic się nie zmieni. Łatwiej będzie wrócić, trudniej dojechać. Sprawę Mirkowa powinien załatwić przystanek przy kościele.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 02 sty 2012 - 21:43:13

Daramis, jest dla mnie oczywiste, że trasa zahaczająca o centrum tylko w jedną stronę jest i będzie niefunkcjonalna niezależnie od korekt - ale dla burmistrza to także musiało być od początku oczywiste, bo jest człowiekiem myślącym i dobrze analizuje sytuację komunikacyjną, czego dowiódł przy wprowadzaniu tras L-ek we wrześniu. Sądzę zatem, że wywalczenie kolejnej zmiany, czyli trasy przez rondo koło Starej Papierni i Al. Wojska Polskiego w obie strony - nie będzie łatwe ani szybkie.

Dlatego zastanawialem się, co by można było skorygować już teraz, prowizorycznie. Inaczej burmistrz powie "ja wyszedłem naprzeciw, skorygowałem trasę zgodnie z postulatami", radni powiedzą "są pilniejsze potrzeby, tu już naprawdę sporo zrobiliśmy". Wszyscy będą udawali, że nie rozumieją, że cała ta korekta to był "pic na wodę", wprowadzony tylko po to, żeby można było powiedzieć, że gmina słucha głosu mieszkańców. Musimy zatem się zastanowić, jak postąpić, żeby skorygowanie tego idiotyzmu nie trwało wiele miesięcy albo kolejny rok.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 02 sty 2012 - 22:23:34

Czy pismo radnego z podpisami mieszkańców mogłoby coś zmienić?

Wyłożenie takiego pisma w sklepach spożywczych na terenie na tydzień mogłoby dać dużą ilość podpisów rzeczywistych i potencjalnych użytkowników tej linii.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 02 sty 2012 - 22:30:43


daramis
Czy pismo radnego z podpisami mieszkańców mogłoby coś zmienić?
Wyłożenie takiego pisma w sklepach spożywczych na terenie na tydzień mogłoby dać dużą ilość podpisów rzeczywistych i potencjalnych użytkowników tej linii.

Gdyby rzeczywiście udało się zebrać sporą listę podpisów (z podaniem miejscowości, w której dana osoba mieszka) - mógłby to być jakiś argument. Dobrze, zatem przygotuję pismo (w tym tygodniu) i prześlę do wydrukowania każdej chętnej osobie, która poda mi adres email na priva - oraz do Mani i Bartka i znanych mi osób z linii Gassy-Ciszyca-Łęg-Czernidła-Opacz-Habdzin. Potem połączę listy podpisów i złożę całość w UMiG, adresowaną do burmistrza i do wiadomości przewodniczącego RM oraz wszystkich radnych.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 02 sty 2012 - 22:39:05

Może radny z Bielawy też się podpisze?

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 02 sty 2012 - 22:47:23

Chyba nie jego okręg wyborczy.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 02 sty 2012 - 22:49:38

Jest jeszcze radny z Gassów - pan Sławomir Kanabus, który ostatnio tak gorąco protestował w komisji przeciw kontrolom prędkości pojazdów, nazywając fotoradary polityką fiskalizmu. Zapytam radnych w komisjach, czy się podpiszą i przekażę rezultaty mojej prośby.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 02 sty 2012 - 22:55:44


Bartek
Chyba nie jego okręg wyborczy.

Nie wiem czy L14 jeździ pod jego domem, ale sąsiadów mu wozi.smiling smiley

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: MarioMario (---.knc.pl)
Data: 03 sty 2012 - 00:08:55

Daramis. Wyłóżcie takie pismo i niech się podpiszą mieszkańcy. To zawsze będzie miało większą siłę przebicia, niż nasze forum. Dodatkowo zbierzcie podpisy Radnych z Okręgów po których porusza się L-ka. Myślę, że Radny Komosa podpisze, gdyż dojazd mieszkańców Bielawy bezpośrednio autobusem do centrum miasta też leży w jego interesie, bo będzie to polepszenie komunikacji Bielawy. Zresztą uważam, że dlatego L-14 zostało skorygowane w stronę Gassów, żeby mieszkańcy Bielawy mieli wygodny dojazd rano do Klarysewa i szybciej dojeżdżali do Warszawy. Dodatkowo myślę, że możecie też na tym piśmie wyszczególnić Sołtysów i Radnych Sołeckich. Bo to naprawdę jest niezły numer Władnych, którzy zupełnie nie posłuchali mieszkańców i zrobili swoje widzi mi się wmawiając mieszkańcom, że spełnili ich postulaty....



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-01-03 00:09 przez Mario.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.t-mobile.pl)
Data: 03 sty 2012 - 12:56:11

jakoś nie wyobrażam sobie, by racjonalnie myślący Burmistrz i rozsądnie myślący radni nie godzili się na wypracowanie (i sfinansowania!) rozwiązania bardziej optymalnego z punktu widzenia mieszkańców...
Na dziś mamy przeznaczone dodatkowe 15 tys. PLN. Na cały rok?
Według stawki 2,99 możemy przyjąć, że jest to na dodatkowe 5 tys. km. / 12 m-cy daje dodatkowo ok. 420 km miesięcznie...
kursów w tygodniu mamy 84 (5x14+2x7x2) - czyli w miesiącu przyjmijmy średnią 360...
czyli każdy kurs przedłużyliśmy o około 1,15 km....
o ile musielibyśmy przedłużyć, by linia była w pełni funkcjonalna?
ile na to przeznaczyć dodatkowych pieniędzy?

jeśli linia by jeździła od Habdzina, przez Wojska Polskiego, robiła zawrotkę na rondzie i wracała do Fabryki by później pojechać na Bielawę, zrobić pętelkę i wrócić na Habddzin i dalej wówczas potrzebne by było niecałe drugie tyle...odległość od skrzyżowania przy Kościele do ronda to ok.1 km...
takie 'krążenie' po Konstancinie niby nic przyjemnego (o ile by zlikwidować dodatkowy postój na Bielawie, który zdaje się ma miejsce), ale pozwoliłoby załatwić wiele tematów ludziom ze wsi nadwiślańskich na Grapie...
jeśli chcielibyśmy jeszcze ludziom zapewnnić transport do Urzędu wówczas busiki mogłyby jechać Warszawską i zawracać na rondzie przy Aurze/Bielawskiej... dodatkowo jest to ok. 500 m...

Zakładając, że udałoby się zapewnić przystanki to czy taki wariant 'krążenia' (łącznie ok. 3 km więcej niż obecna trasa) nie byłby najbardziej optymalny? czy stać nas na dodatkowy wydatek ok. 25 tys. PLN w skali roku?
Myślę, że można tak 'pokombinować' by linia była maksymalnie funkcjonalna...tylko trzeba chcieć...

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 03 sty 2012 - 21:58:24

Trochę liczb.

kursów w tygodniu jest 86 ( 5 x 14 + 2 x 8 )
tygodni 52 w roku

przy cenie 2,99 zł/km daje to kwotę ok 13 tys rocznie za każdy dodatkowy kilometr w jedną stronę

obecna korekta przedłużyła trasę o ok 3 km czyli prawie 40 tys co oznacza, że pokrywamy niecałe 40 % kosztów.

a teraz CIEKAWOSTKA

odcinek od Wojska Polskiego do ronda Bielawska/Mirkowska ok 1 km
pętla przez Mirkowska - Warszawska - Bielawska ok 3 km

czyli obecna trasa ok 5 km (3 + 1 w jedną stronę i 1 w drugą)



przejazd Wojska Polskiego (do CH Stara Papiernia) - Warszawska - Mirkowska ok 3,5 km


TRASA PO PROPONOWANEJ ZMIANIE ok 7 km (w obie strony)

całkowity koszt dalszego wydłużenia trasy zamknąłby się dla gminy sumą ok 10 tys



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-01-03 21:59 przez daramis.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Anonimowy użytkownik (---.adsl.inetia.pl)
Data: 04 sty 2012 - 12:37:39

Panie Tomaszu, chciałbym podziękować Panu za dołączenie do interpelacji mojego wniosku dotyczącego dopasowania rozkładu L14 do 710 w dni świąteczne. Interpelacja jednak przyniosła skutek, na razie połowiczny, teraz można jadąc z Ciszycy przesiąść się w 710 bez zbyt długiego czekania. Skutek połowiczny, ponieważ nie da się skorzystać z L14 wracając z Warszawy. Najkrótszy czas oczekiwania w Klarysewie na L14 to jest pół godziny. Dotyczy to wszystkich kursów w dni świąteczne. To jest ponad 60 kursów miesięcznie, które na odcinku z Klarysewa do Gassów nie będą miały pasażerów, a wszyscy powracający z Warszawy będą zmuszeni iść lub liczyć na okazję. Przed zmianą rozkładu w obie strony L14 jeździło puste, ponieważ nie pasowało do żadnego autobusu 710. Przez cztery miesiące L14 woziło świeże powietrze znad Wisły do Bielawy. Zrobiło w tym czasie ponad 500 takich kursów. Czy taki wydatek nie bolał burmistrza, skarbnika, urzędników i oszczędnych radnych? Pewnie nie bolał, bo to przecież nie ich pieniądze. Nie widzę logicznego uzasadnienia, żeby trzeba było czekać cztery miesiące na nic nie kosztującą zmianę rozkładu L14 w dni świąteczne.
Od 01.01.2012 zmieniła się trasa i rozkład L14. Rozumiem, że w celu usprawnienia komunikacji.
Czy w ramach tego usprawnienia, jeden kurs L14 został ZLIKWIDOWANY ? Piszę o kurcie w dni powszednie, który był z Bielawy do Gassów o godz. 19. Nie przyjmuję argumentu, że kurs został zlikwidowany, ponieważ było mało chętnych. Około godz.19 jeszcze wraca sporo osób z Warszawy. Może i jeździło tym autobusem mało osób, ale nie dlatego, że nie było chętnych, tylko dlatego że rozkład L14 po godz. 16 do końca dnia mijał się z rozkładem 710. Teraz sytuacja jest znacznie lepsza. Po pierwsze L14 jedzie przez Klarysew, więc można się przesiąść z innych autobusów, po drugie w związku ze zmianą trasy zmieniły się czasy przejazdu L14 i rozkład wydaję się być znacznie lepszy. Brakuje oczywiście autobusu L14 o godz.19. W celu poprawy komunikacji w gminie można by było się spodziewać zwiększenia ilości kursów w godzinach rannych i popołudniowych, a nie ich likwidowania.
Panie Tomaszu, może spróbował by się Pan dowiedzieć jaki to racjonalny argument przyczynił się do zmniejszenia ilości kursów L14. Prosiłbym również o interwencję w tej sprawie.

Odwrócenie obecnej trasy albo ?krążenie?, jak napisał Artek Bartek według mnie nie ma sensu. To są rozwiązania prowizoryczne. Należy dążyć do tego, aby linia L14 zapewniała dojazd jak największej liczbie mieszkańców. Zależy to zarówno od przebiegu trasy jak i rozkładu jazdy.
Najlepszym rozwiązaniem jest trasa: Gassy, Mirków, Grapa, Jeziorna, Klarysew, Bielawa, oczywiście w obie strony. Takie rozwiązanie zapewnia w miarę sprawny dojazd do pracy, szkoły w Warszawie czy Piasecznie oraz dojazd do sklepów, przychodni, poczty, banku, urzędu i na targ.
O taką trasę L14 walczyć. Zbierajmy więc podpisy pod takim rozwiązaniem, gdyż jest to wariant najbardziej optymalny.
Pętlę L14 należy zrobić w Jeziornie. To jest według mnie kluczowa sprawa. Taka zmiana nic nie kosztuje, a pozwala tak ułożyć rozkład jazdy, aby był on dopasowany do innych autobusów. Kursów L14 nie jest dużo, więc należy dążyć do tego, aby każdy z nich mógł być wykorzystany.
Walczmy więc o rozwiązanie najlepsze dla mieszkańców, a nie dla urzędników, którzy chwalić się będą wprowadzeniem komunikacji, tyle że w sporej części niefunkcjonalnej. Czemu nie chwalą się takim osiągnięciem, jak zlikwidowanie jednego kursu?
Opornym radnym, którym jest szkoda pieniędzy na komunikację proponuję wyliczyć ile zmarnowali do tej pory pieniędzy na puste kursy L14, wynikające ze złego rozkłady jazdy.
Jeszcze raz apeluję, walczmy o dobre rozwiązanie, nie o prowizorki.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.t-mobile.pl)
Data: 04 sty 2012 - 13:42:36



Skutek połowiczny, ponieważ nie da się skorzystać z L14 wracając z Warszawy. Najkrótszy czas oczekiwania w Klarysewie na L14 to jest pół godziny. Dotyczy to wszystkich kursów w dni świąteczne. To jest ponad 60 kursów miesięcznie, które na odcinku z Klarysewa do Gassów nie będą miały pasażerów, a wszyscy powracający z Warszawy będą zmuszeni iść lub liczyć na okazję.
wczoraj był dzień powszedni a ja po 22 zabrałem do Czernideł pasażera, którego 710 przyjechało 2 minuty po odjeździe ostatniego autobusu (nota bene, czy nie było on wcześniej po 23?)


Najlepszym rozwiązaniem jest trasa: Gassy, Mirków, Grapa, Jeziorna, Klarysew, Bielawa, oczywiście w obie strony
zakładając, że Urząd zaakceptuje 'pokrzywdzenie' Mirkowa bo jak rozumiem busik miałby stawać przy Kościele i nie jechać Mirkowską? Chyba, że z Klarysewa skręt w Mirkowską i na rondzie na Bielawę? Nie wiem, czy to wariant najbardziej optymalny ale niewątpliwie wart rozważenia...


walczmy o dobre rozwiązanie, nie o prowizorki

i tu pełna zgoda!!!



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-01-04 13:43 przez Artek_Bartek.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 04 sty 2012 - 14:41:21


Kamil_11
Pętlę L14 należy zrobić w Jeziornie. To jest według mnie kluczowa sprawa. Taka zmiana nic nie kosztuje, a pozwala tak ułożyć rozkład jazdy, aby był on dopasowany do innych autobusów.


Pętla w Jeziornie ma więcej wad niż zalet. Albo nie da się dojechać z Bielawy do Grapy, albo z Gassów do Klarysewa. Jedynie pętla na którymś końcu, pozwala na pełny dojazd na całej trasie. Z tego powodu zakończenie trasy powinno być w Ciszycy, zamiast w Gassach - ale to jest drobiazg.

Co do dopasowania do rozkładu 710 to zupełnie inna sprawa.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-01-04 14:42 przez daramis.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 04 sty 2012 - 16:16:20

Ostatni wpis Kamila_11 bardzo celnie trafia w sedno sprawy, bo skoro funduszy mamy mało, to należy nimi gospodarować racjonalnie, a nie - wydawać na autobusy jeżdżące "na pusto" czy to z powodu źle zaplanowanej trasy, czy braku koordynacji rozkładów. W odpowiedzi na prośbę w mojej interpelacji, by skoordynować rozkłady Lek i 700ek, burmistrz napisał, że jest na to za wcześnie, a Kamil_11 słusznie zauważa, że jest wręcz przeciwnie - za późno, bo juz wydalismy spore środki na "puste" kursy. Zrobię zatem to, co często w życiu robię, czyli wykorzystam dostarczone przez innych argumenty (Kamila_11, Daramisa, Artka_Bartka i innych) i przerobię je na własne smiling smiley - na okólnik dla radnych pt. "Jak Rada Miejska fundusze na transport publiczny marnowała", wykładając krótko, w punktach, co należy usprawnić i ile by to ewentualnie kosztowało. Do tego pismo z podpisami mieszkańców dla burmistrza, podobne w treści, tylko w innym stylu.

Mam tylko wątpliwości co do obliczeń przedstawionych przez Daramisa. Wg mojej wiedzy gmina pokrywa nie 40%, tylko 100% kosztów L-ek, a te 15 tysięcy to była suma brakująca PO rozstrzygnięciu przetargu, którą należało dodać do tych już wcześniej wpisanych do budżetu 550 tysięcy. Zatem przedłużenie linii przez Klarysew i Grapę w obie strony kosztowałoby, zgodnie z obliczeniami Daramisa, dodatkowo ok. 2 x 13 tys. = 26 tys. zł, zakładając, że prawidłowe są obliczenia długości trasy. To jest tak czy inaczej niewielka suma, którą zapewne zaoszczędzimy w ramach działu 600 na przetargach na remonty dróg i burmistrz będzie mógł ją przeznaczyć na L14 nawet bez uchwały Rady (zwykłym zarządzeniem przenosząc środki w ramach tego samego działu), jednak pod warunkiem... że taka dopłata w tym terminie nie naruszy SIWZ, bo jeśli naruszy, to potrzebny będzie nowy przetarg.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-01-04 16:18 przez Tomasz Zymer.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 04 sty 2012 - 16:25:02

Artek ma rację! Przy uruchamianiu elek było 15 kursów L-14 dziennie w dni powszednie, natomiast po zmianie trasy jest 14 a zatem zlikwidowano jeden, zrobiono nową trasę w jednym kierunku i do tego dopłacono 15 tys?? Gdzie tu logika? Mało tego przy założeniach rozkładowych w SWIZIE do przetargu na ten rok jest 15 kursów w tygodniu. No to jakim cudem nagle się okazuje, że dostajemy mniej za więcej kasy???



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-01-04 17:51 przez Mario.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.t-mobile.pl)
Data: 04 sty 2012 - 17:23:06



15 kursów w weekend
bo pewnie będzie po 7 i pół w sobotę i niedzielę co da 15 w łyk-end ;)

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 04 sty 2012 - 17:52:03


Artek_Bartek


15 kursów w weekend
bo pewnie będzie po 7 i pół w sobotę i niedzielę co da 15 w łyk-end ;)

pomyliłem się, już poprawione

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Anonimowy użytkownik (---.adsl.inetia.pl)
Data: 04 sty 2012 - 19:40:28


Artek_Bartek
wczoraj był dzień powszedni a ja po 22 zabrałem do Czernideł pasażera, którego 710 przyjechało 2 minuty po odjeździe ostatniego autobusu (nota bene, czy nie było on wcześniej po 23?)
Poprzednio L14 odjeżdżało o 22.04, a 710 przyjeżdżało o 22.12, więc ostatni kurs L14 musiał być pusty, o takich ?kwiatkach? pisałem wcześniej. Po zmianie trasy ostatni L14 odjeżdża z Mirkowa o 22.13, ale jedna minuta zapasu to jak widać za mało, warto to zmienić.


zakładając, że Urząd zaakceptuje 'pokrzywdzenie' Mirkowa bo jak rozumiem busik miałby stawać przy Kościele i nie jechać Mirkowską? Chyba, że z Klarysewa skręt w Mirkowską i na rondzie na Bielawę? Nie wiem, czy to wariant najbardziej optymalny ale niewątpliwie wart rozważenia...
Komunikacja busikowa nie powstała w celu zwiększenia ilości autobusów z Mirkowa do Jeziorny, tylko dla zapewnienia dojazdu mieszkańcom terenów wiejskich, którzy do tej pory nie mieli komunikacji żadnej. Kilka minut po L14 jedzie 710 i to w obie strony. Argument ?pokrzywdzenia? Mirkowa jest według mnie nie trafiony.
Przystanek przy Kościele jak najbardziej może być, ale nie sądzę żeby wiele osób z niego korzystało.
Z Klarysewa do Bielawy, to już obojętnie którędy, tak żeby pasowało mieszkańcom Bielawy.

daramis
Pętla w Jeziornie ma więcej wad niż zalet. Albo nie da się dojechać z Bielawy do Grapy, albo z Gassów do Klarysewa. Jedynie pętla na którymś końcu, pozwala na pełny dojazd na całej trasie. Z tego powodu zakończenie trasy powinno być w Ciszycy, zamiast w Gassach - ale to jest drobiazg.
Przy pętli w Jeziornie nie będę się stanowczo upierał. Wydawało mi się, że bez oczekiwania L14 w Jeziornie nie jest możliwa korelacja rozkładu L14 z innymi autobusami. Przyjrzałem się tym rozkładom jeszcze raz i wydaje się, że jednak jest taka możliwość. Piszę o rozkładach w weekendy, bo tu są największe rozbieżności i chyba najłatwiej to poprawić. W tej chwili w stronę Warszawy czy Piaseczna dojazd zarówno dla mieszkańców Bielawy jak mieszkańców wsi nadwiślańskich jest dobry, natomiast w druga stronę jest bardzo źle. Czas oczekiwania w Mirkowie na L14 w kierunku Bielawy wynosi ponad pół godziny, a w kierunku Gassów prawie pół godziny i to właśnie trzeba zmienić. Nie wiem, czy w weekendy będzie korzystało z L14 dużo osób, ale w obecnym wydaniu w jedną stronę prawie nikt.
Ja mogę taki rozkład spróbować napisać, oczywiście pasujący wszystkim, tylko czy ktoś to weźmie pod uwagę, czy moja praca nie pójdzie na marne. Gdyby to mi się udało, a urzędnicy by z mojego rozwiązania skorzystali, wszyscy by byli zadowoleni, ja też, choć L-kami nie jeżdżę.

I nadal nie wiadomo co się stało z 15-tym kursem L14. sad smiley

Opcje: OdpowiedzCytuj
Strony: <--|<-...1314151617181920212223...->|-->
Bieżąca strona: 18 z 67


Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.