Daramisie, być może jest teraz dobry moment na zbieranie opinii, ale przypomnę, że ostatnio (przy okazji korekt tras linii "L") były wnioski ze znacznie ponad tysiącem podpisów mieszkańców wsi, a i tak zdecydowały ostatecznie ustalenia dokonane na spotkaniu w dzień roboczy o godzinie 10 rano, w którym udział wzięło, oprócz burmistrza, raptem kilkanaście osób. To zniechęca wiele osób do podpisywania się pod kolejnymi wnioskami.
Żeby pomysł umowy z ZTM w sprawie strefy przejściowej Warszawa Plus w Konstancinie-Jeziornie i w całej gminie przeszedł, radni muszą być przekonani, że dla dużej grupy społecznej jest to rzeczywiście istotna kwestia - inaczej znów będzie się mówić o "koncercie życzeń pojedyńczych osób", jak w przypadku tras "L"-ek. Można by przeprowadzić ankietę z pytaniem:
Czy korzystałbyś z miejskiej komunikacji autobusowej przy następujących cenach biletów miesięcznych i kwartalnych:
Bilet 30-dniowy imienny: 156 zł (strefa II): TAK / NIE
Bilet 30-dniowy imienny: 124 zł (strefa Warszawa Plus): TAK / NIE
Bilet 90-dniowy imienny: 370 zł (strefa II): TAK / NIE
Bilet 90-dniowy imienny: 296 zł (strefa Warszawa Plus): TAK / NIE
(Dane z: [
www.zw.com.pl] .
Nota bene, z tego samego artykułu wynika, że wprowadzenie tych stawek (Warszawa Plus) w Markach będzie kosztowało tamtejszy samorząd 711 tysięcy złotych. Biorąc pod uwagę odległości i długość linii, u nas byłby to zapewne milion lub więcej. Licząc tylko 700 tys. zł, różnica w cenie biletu kwartalnego to ok. 70 zł, rocznie - 280 zł, więc, żeby wydatek gminy się zwrócił (w liczbach bezwzględnych), z komunikacji autobusowej powinno korzystać w gminie regularnie jakieś 2,5 tysiąca osób lub więcej. Dość drogo sobie Warszawa liczy za tę strefę Plus.
Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-06-19 20:24 przez Tomasz Zymer.