Re: Komunikacja busikowa - rozkłady jazdy zob. na str 3
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 16 pa 2011 - 09:00:29

Warto też żeby któraś eLka przemieszczała się ul Gąsiorowskiego, ponieważ wielu pacjentów - często ledwie poruszających sie o kulach lub bez - ma problemy z dotarciem od przystanków 700/ 710 do CKR. Pacjentów dojeżdżających na zabiegi jest ok 800 dziennie - z Kcina, Piaseczna, sporo z Wawy itd

Re: Komunikacja busikowa - rozkłady jazdy zob. na str 3
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 16 pa 2011 - 10:39:00


Mario
.

Trzymając się jednak tego, że mamy w naszej Gminie póki co trzy elki, którym można zmienić trasę, dodając nieco kursów, to jestem za tym, żeby trasę L-14 zmodyfikować nieco i zrobić tak, żeby jechała po trasie Gassy-Ciszyca-Opacz-Habdzin-Mirkowska-Bielawska-rondo przy Aurze-oś Grapa- Mickiewicza-Literatów-Obory Pałac-Obory-Parcela(Baczyńskiego po zdjęciu progów zwalniających) - Łyczyn - Słomczyn Szkoła- Słomczyn Kościół (powrót ul. Wiślaną do Parceli)

zaś z L-15 i L-16 zrobić linie Bielawa-Lipowa Krótka(po zdjęciu progów) zaś powrót normalnie w Lipową i do Bielawy, dalej-Klarysew-UMiG-Piaseczyńska-Chylicka-Prusa-Warecka--Borowina-Kawęczynek-Słomczyn Szkoła-Łyczyn Słomczyn Kościół-Cieciszew ( i zawrotka w Cieciszewie przy sklepie) tylko trzeba by tam zawrotkę wylewając asfalt, ale miejsca jest tam pod dostatkiem. Taką mam wizję, ale pod warunkiem że damy 15 kursów dziennie na obu elkach w dwie strony.

Prawie dobrze, ale chyba Czarnów nam się zgubił.


Poza tym przede wszystkim po uruchomieniu mostu możliwe będą prawdopodobnie jedynie drobne zmiany. L 15 i L 16 pojadą trasami przez nowy most. L 14 do poprawienia funkcjonalności też powinien nim jeździć.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-10-16 10:48 przez daramis.

Re: Komunikacja busikowa - rozkłady jazdy zob. na str 3
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 16 pa 2011 - 11:06:40

Fakt zgubienie Czarnowa nadrabiam wrzucając go w trasę L 15 L16 i mamy ciąg Chylicka-CZARNÓW-Prusa i dalej trasą napisaną przeze mnie. ale to gorszy wariant. O wiele prościej byłoby rozwiązać sprawę Czarnowa wyznaczając tam pętlę 700 zamiast dotychczasowej Pańskiej. 700 skierowałbym także na podjazd do CKIR po zdjęciu progów i wówczas dalej Od Lasu, Potulickich do Wareckiej i potem w Prusa i dalej przez Pańską do Czarnowa. Powrót z Czarnowa tak jak teraz ma trasę, gdyż Gąsiorowskiego jest wąska jednokierunkową ulica i tam powrotu się nie da zrobić.

A czy korekta tras musi być drobna? Niekoniecznie wg mnie. Przecież ważne by się polepszył dojazd do punktów docelowych naszego miasta a trasa zaproponowana przeze mnie każdą elkę kieruje do UMiGu, czyli centrum naszego miasta.

Jeśli ktoś ma konkretne propozycje zmiany tras, która jest do zrealizowania to niech śmiało pisze. Właśnie jest czas, by ulepszyć od stycznia atrakcyjność elek Poza tym L15 i L16 powinny jeździć jako jedna elka i mieć kursów 15 w obie strony od pętli do pętli a nie z jednej 7 a z drugiej 8. To powoduje mniejsze nią zainteresowanie wg mnie.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-10-16 11:08 przez Mario.

Re: Komunikacja busikowa - rozkłady jazdy zob. na str 3
Wysłane przez: SzymekSzymek (---.adsl.inetia.pl)
Data: 17 pa 2011 - 19:44:24

Ja nie chciałbym się powtarzać, ale o trasie L-14 już była dyskusja. Według mnie dla tej linii wchodzą w grę dwie opcje.
1. Gassy, Ciszyca, Opacz, Habdzin Mirków, potem Mirkowską do Klarysewa, Bielawa.,
albo
2. Gassy... Habdzin potem Wojska Polskiego do Starej Papierni, Jeziorna, Klarysew, Bielawa.

Re: Komunikacja busikowa - rozkłady jazdy zob. na str 3
Wysłane przez: MarioMario (---.knc.pl)
Data: 27 pa 2011 - 08:28:57


Re: Komunikacja busikowa - rozkłady jazdy zob. na str 3
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.centertel.pl)
Data: 27 pa 2011 - 14:30:01

W swoim sprawozdaniu na wczorajszej sesji Rady Miejskiej burmistrz poinformował, że do dnia 15 października ZTM oczekiwało deklaracji w sprawie planowanych linii i tras na I półrocze roku 2012. UMiG zatem takie zobowiązujące deklaracje ZTM-owi przekazał, bez konsultacji społecznych:

1) Utrzymanie linii 700, 710, 724, 725, 742, 139 z dotychczasową częstotliwością kursów;
2) Po oddaniu mostu do użytku linia 710 pojedzie, jak dawniej, z Klarysewa przez Jeziornę do Aury, Bielawską do Mirkowskiej, dalej przez Mirków i Al. Wojska Polskiego do Starej Papierni. Ta trasa pozostanie bez zmian w roku 2012 na prośby mieszkańców Mirkowa.
3) Autobus 742 pojedzie z Klarysewa prosto Warszawską i Wilanowską do Brześc. To długa linia, argumentował burmistrz, stworzona głównie z myślą o mieszkańcach południowych sołectw - i powinna być skierowana najkrótszą trasą na Górę Kalwarię.
4) Linie busów L15 i L16 oraz częstotliwość kursowania - bez zmian
5) Linia L14 pojedzie z Bielawy Bielawską i Mirkowską do Klarysewa, dalej Warszawską przez most do Starej Papierni i Al. Wojska Polskiego obok Mirkowa do Habdzina.

Burmistrz stwierdził, że każdy pasażer ma inne priorytety, nie można wszystkim dogodzić. Nie będzie zmian w częstotliwości kursowania autobusów i busików, dopóki nie oceni się ich wykorzystania po otwarciu mostu. Burmistrz rozważał jednak zwrócenie się do ZTM o ponowne ogłoszenie przetargu na firmę obsługującą busy po 1 stycznia 2012, być może - z innymi parametrami pojazdów.

Rada Miejska przeznaczyła wczoraj pieniądze zaoszczędzone w przetargu na postawienie 12-13 wiat po ok. 4 tys. zł, głównie na liniach wiejskich. Wg słów v-burmistrza p. Machałka suma ta pokryje ok. 1/3 potrzeb. Reszta przystanków pozostaje na zimę bez wiat.

Re: Komunikacja busikowa - rozkłady jazdy zob. na str 3
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 27 pa 2011 - 17:27:58


Tomasz Zymer
4) Linie busów L15 i L16 oraz częstotliwość kursowania - bez zmian
5) Linia L14 pojedzie z Bielawy Bielawską i Mirkowską do Klarysewa, dalej Warszawską przez most do Starej Papierni i Al. Wojska Polskiego obok Mirkowa do Habdzina.

L15 i L16 pozostaje na obecnej trasie, czy przez most na Warszawskiej na trasie rozpisanej pierwotnie?

L14 wracamy do pytania o przystanek w Mirkowie przy Wojska Polskiego w kierunku Grapy. Trasa linii chyba optymalna.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-10-27 17:28 przez daramis.

Re: Komunikacja busikowa - rozkłady jazdy zob. na str 3
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 27 pa 2011 - 17:58:30


daramis
L15 i L16 pozostaje na obecnej trasie, czy przez most na Warszawskiej na trasie rozpisanej pierwotnie?

Pojadą po zaplanowanej pierwotnie trasie przez most na Warszawskiej.

Re: Przyjemne z pożytecznym
Wysłane przez: awanturnikawanturnik (---.adsl.inetia.pl)
Data: 27 pa 2011 - 19:08:00

Nie mogę znaleźć innego wątku o komunikacji miejskiej więc zapytam tutaj smiling smiley



Po oddaniu mostu do użytku linia 710 pojedzie, jak dawniej, z Klarysewa przez Jeziornę do Aury, Bielawską do Mirkowskiej, dalej przez Mirków i Al. Wojska Polskiego do Starej Papierni. Ta trasa pozostanie bez zmian w roku 2012 na prośby mieszkańców Mirkowa.

przepraszam bardzo ale kto pytał? gdzie? z tego co wiem, sasiądów jak i mnie nikt nas pytał o zdanie. Czy może mieszkańcy ze znajomościami pociągneli za sznurki?

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 27 pa 2011 - 19:25:13

Przychodzili starsi ludzie z Mirkowa na posiedzenia i prosili, żeby ich nie pozbawiać dojazdu do przychodni na Pocztowej, Urzędu Gminy, sklepów w centrum, itp. Radna Alfreda Konopka z Mirkowa składała do burmistrza wniosek w imieniu mieszkańców.

Też trzeba było przyjść i lobbować, jak kto ma inne zdanie, bo na profesjonalny sondaż opinii mieszkańców, jak się okazało, nie ma co liczyć.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-10-27 19:31 przez Tomasz Zymer.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: ShaggyShaggy (---.adsl.inetia.pl)
Data: 27 pa 2011 - 19:25:47

Czyli podpisy 400osób na Mirkowie nic nie dały . A dokładnie chodziło żeby 742 jeździł Mirkowską do klarysewa szkoda sad smiley

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 27 pa 2011 - 19:32:38

Burmistrz wyraźnie powiedział - Mirków ma 710 co 20 minut, a 742 co godzinę ma jeździć szybko i skutecznie do Słomczyna i Brześc.

PS. Jakie 400 podpisów? Radni żadnego pisma nie widzieli.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-10-27 19:33 przez Tomasz Zymer.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: awanturnikawanturnik (---.adsl.inetia.pl)
Data: 27 pa 2011 - 19:44:46

Z trasą linii 742 to jak najbardziej rozsądne posunięcie.
Przykre jest to, że jedna Pani chodzi po sąsiadach i załatwia prywatne interesy za plecami pozostałych mieszkańców. Hmm, w sumie wyszło na to, że nie jestem mieszkańcem...

A starszym ludziom to przydałoby się czasem przespacerować. Z Klarysewa nie jest tak daleko do UG.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: SzymekSzymek (---.adsl.inetia.pl)
Data: 30 pa 2011 - 17:23:58

Jedno pytanie dotyczące trasy L-14. "Linia L14 pojedzie z Bielawy Bielawską i Mirkowską do Klarysewa, dalej Warszawską przez most do Starej Papierni i Al. Wojska Polskiego obok Mirkowa do Habdzina." Rozumiem, że w odwrotnym kierunku będzie ta sama trasa tj.: Habdzin -Stara Papiernia -Jeziorna -Klarysew -Bielawa. Gdzie planowane są przystanki dla tej linii w Klarysewie w obu kierunkach?



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-10-30 17:24 przez Szymek.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: MarioMario (---.knc.pl)
Data: 30 pa 2011 - 21:22:24

Szymek wystarczy chwilkę pomyśleć;) Otóż zapewne będzie tak, że w stronę UmiGu w Klarysewie, będzie przystanek tam gdzie jest dla wszystkich, czyli dla 710 itd, zaś w stronę Bielawy zapewneL-14 będzie się zatrzymywał w Klarysewie na tym, który dotychczas służy jako przystanek tymczasowy dla 700 i 742. Przecież już tam jest słupek i chodnik ułożony, więc przystanek zostanie i po krzyku;).

W kwestii 742 wnioskuję o dodatkowy kurs czyli, żeby w tygodniu było ich 16. Otóż rano miedzy 6.15, a 7.15 rano, czyli tak z Brześc około 6.45, a dodatkowo o 21 z Warszawy. Napiszę wniosek do Burmistrza w tej sprawie, gdyż bardzo dużo ludzi prosi o te dwa kursy, których brakuje w rozkładzie. Tylko nie chodzi tutaj o przestawkę rozkładu, a o dołożenie kursu jednego, gdyż rano jest tłok w autobusach miedzy 6.15, a 7.15 i ciężko się zabrać, a jeszcze po nowym roku dojdzie Góra Kalwaria, zaś o 21 z Warszawy kurs by się przydał ze względu na zbyt dużą przerwę między 20, a 22. Jeżdżę codziennie 742 i ludzi sporo kończąc pracę choćby w Carefourze w Starej Papierni, muszą czekać do 22.27.Wg mnie korekty rozkładu nie dadzą wymiernego efektu, gdyż wówczas nawet uwzględniając postulaty o autobusy o 6.45 i o 21 musimy gdzieś zabrać, a wg mnie obecny rozkład tygodniowy jest optymalny. Poranne autobusy, łącznie z pierwszymi 4.18 z Góry i 5.32 już zabierają pasażerów, z czego na przystanku od osób słyszałem, że pierwsze kursy tak rano są jest genialnym posunięciem. Zaś od popołudnia mamy optymalnie ustawione kursy od 13.49 z Warszawy do końca dnia, łącznie z ostatnim o 23.30 którym też zdarza mi się wracać i pusty nie jechał nigdy, zawsze koło 20 osób wraca. Dlatego apeluję do Radnych, zwłaszcza Pana Tomasza i Pana Bogusława,by znalazły się pieniądze na dodatkowy kurs (pełną pętlę) w tygodniu. Drugi zaś mój postulat to o to, by w weekend ostatni kurs był później niż o 20.25 z Wilanowskiej, gdyż nie ma potem kompletnie jak wrócić!!!sad smiley



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-10-30 21:23 przez Mario.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 30 pa 2011 - 21:58:15

Zwrócę się o takie uzupełnienie do umowy z ZTM na 2012 i wyjaśnię radnym przy okazji interpelacji, o co chodzi. Co mam jeszcze wpisać do interpelacji w sprawie rozbudowy komunikacji autobusowej? Sądzę, że możemy co roku wygrzebać przynajmniej jakieś 200-300 tysięcy dodatkowo na stały rozwój oferty. Zbiorę wszystkie istotne wnioski przez ten tydzień i złożę interpelację w piątek 4 listopada. Proszę o sugestie. Pozdrawiam TZ



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-10-30 22:07 przez Tomasz Zymer.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: MarioMario (---.knc.pl)
Data: 30 pa 2011 - 22:46:37

Panie Tomaszu dziękuje za szybką odpowiedź. Jeśli chodzi o linię 742, to wg mnie jeszcze jedną rzeczą, którą można by zrobić, to zwiększenie do 10 kursów w weekend zamiast dotychczasowych ośmiu. Jednakże zdaję sobie sprawę, że to się spotka z oporem władz, bo to już spora dodatkowa kasa, więc może być ciężko. Dlatego postuluję o dodanie chociażby jednego dodatkowego w weekend, a wówczas mamy w zasadzie co dwie godziny do 22 / 23 autobus w weekend i to już by było dobrym rozwiązaniem na przyszły rok. Postulowałbym także dodanie 1 kursu na L-15 i L-16 w weekend, gdyż teraz są tylko 4 na każdej z nich, a to jest zdecydowanie niekorzystne dla tej linii. Zresztą trzeba po otwarciu mostu przysiąść na pupie i skoordynować rozkład tychże elek, z rozkładem 742 w Słomczynie, gdyż nijak się ma ich kursowanie do przesiadki w 742.

Pomysłów na rozwój komunikacji mam sporo;) Między innymi linię N50 kursującą w weekend po naszej Gminie bym skierował do Brześc i zrobił jej trasę odwrotną niż teraz tzn od ul. Polnej, przez Rozjazd Oborski, Bydgoską. Skolimów, Plac Sportowy, Warecka Potulickich, Od Lasu, Słomczyn, Turowice, Kawęczyn. Brześce, Powrót Słomczyn, oś Grapa, Mirkowska, Klarysew-Metro. Dużo osób ze wsi południowych jeździ w weekendy do Warszawy, na imprezy i takie trzy nocne kursy byłyby idealne, wiecej nie potrzeba. Myślę, że do tego pomysłu jednak nie jestem w stanie przekonać Radnych i Burmistrza, bo zaraz zostanę zakrzyczany, że mi się w głowie poprzewracało i że daliśmy wam palec, a wy chcielibyście całą rękę, ale uważam, że nocne kursy w weekend do Brześc jako przedłużenie trasy N50 to nie jest głupi pomysł...

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 30 pa 2011 - 22:53:53

Może udałoby się puścić jedną z eLek lub 700 ul. Gąsiorowskiego . Ludzie drepczą na rehabilitację do CKR i do Kardiologii spory kawałek. W CKR bywa dziennie ok 800 pacjentów, nie wszyscy samochodami.
Wiem że Gąsiorowskiego jednokierunkowa, ale w pzreciwnym kierunku mogłyby autobusy jeździć ul.Potulickich. ul. Prusa przemierzają 710, 700 i dwie eLki - wystarczy.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: MarioMario (---.knc.pl)
Data: 30 pa 2011 - 23:15:59

Tak to jest bardzo dobry postulat Pani Maniu. Tyle, że ciężki w realizacji, bo aby 700 jeździły ul. Gąsiorowskiego a wracały przez Potulickich musiałyby mieć zmienioną trasę w taki sposób, by jeździły przez Oś Grapa i Od lasu, gdyż nie ma możliwości podjazdu do Stoceru jeśli pojechałaby 700 w drodze powrotnej od Pańskiej jadąc, bo nawet skręcając w Warecką, Potulickich, to potem zostaje nam już tylko ulica Od Lasu i powrót przez Oś Grapa, ale to spowodowałoby brak podjazdu do Stoceru. Chyba, żeby w drodze z Pańskiej 700 pojechała Warecką, potem w Potulickich, zaraz potem w Żółkiewskiego, i potem skręt w Gąsiorowskiego do Cki i dalej w Potulickich Warecką Stocer i dalej trasą swoją. Takie kółko jej zrobić.

elek zaś bym nie kierował tam z jednego prostego powodu. Otóż nie są wg mnie przystosowane dla niepełnosprawnych...



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-10-30 23:21 przez Mario.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: gosia1gosia1 (---.adsl.inetia.pl)
Data: 31 pa 2011 - 21:05:25

Może niezbyt uważnie wczytałam się w posty, ale czy dobrze zrozumiałam, że L 14 zakończy trasę w Habdzinie ? To znaczy , że Opacz i dalsze wsie będą pozbawione autobusu ?

Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.