Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 31 pa¼ 2011 - 21:22:18

L 14 będą nadal jeździły do Ciszycy i Gassów. Informacja dotyczyła tylko przedłużenia trasy do Klarysewa i Jeziorny.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 31 pa¼ 2011 - 21:23:09


gosia1
Może niezbyt uważnie wczytałam się w posty, ale czy dobrze zrozumiałam, że L 14 zakończy trasę w Habdzinie ? To znaczy , że Opacz i dalsze wsie będą pozbawione autobusu ?

To znaczy, że dalsza część trasy nie budzi żadnych kontrowersji i pozostaje bez zmian.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: gosia1gosia1 (---.adsl.inetia.pl)
Data: 31 pa¼ 2011 - 21:33:45

Dziękuję :-)

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 01 lis 2011 - 09:57:47

Wracając do pomysłu puszczenia autobusu ul. Gąsiorowskiego:

Jak napisał Mario eLki są nie przystosowane dla niepełnosprawnych, to może firma Europa Express mogłaby skierować na zmodernizowaną trasę eLki "Ambasadora" lub innego - niedużego busa, który dzisiaj jeździ konstancińskiej trasie cmentarnej, o czym informuje też Mario w watku [www.konstancin.com]

Żal mi tych ludzi, czasem ledwo chodzących idących do CKR, pół biedy - jesli na wózku, jakoś dojedzie, choć zimą trudno.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 01 lis 2011 - 18:00:17

Teoretycznie Urząd po Nowym Roku, może zastrzec w specyfikacji zamówienia, przy kolejnym przetargu, iż elki ma obsługiwać tabor przystosowany dla niepełnosprawnych, jednakże to by sie wiązało zapewne z tym, że nie było by odpowiednich busów u przewoźników, gdyż na dobrą sprawę nie widziałem elki ,która by miała środkowe drzwi otwierane i była na tyle niskopodłogowa, by wózek się do niej zmieścił. Wyjątek stanowi jedynie chyba Mk2. Teoretycznie podjazd w okolice Gąsiorowskiego mogą mieć L-15 i 16 po trasa ich przebiega w okolicach Wareckiej, aczkolwiek wątpię, by ludzie przyjeżdżający ze stolicy do CKiR mieli ochotę po zabiegach na objazd przez Kawęczynek, by się znaleźć na Grapie, bądź na Polnej skąd przesiedli by się w 700. Wg mnie najlepiej by było zmodyfikować trasę 700, tak by miała przejzd Gąsiorowskiego w jednym kierunku, zaś w drugim jak najbliżej tejże ulicy. Innej opcji sensownej nie widzę

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: efreetefreet (---.knc.pl)
Data: 01 lis 2011 - 18:21:02


Mario
WyjÄ…tek stanowi jedynie chyba Mk2.
co to jest Mk2?

Mario
Teoretycznie podjazd w okolice Gąsiorowskiego mogą mieć L-15 i 16 po trasa ich przebiega w okolicach Wareckiej, aczkolwiek wątpię, by ludzie przyjeżdżający ze stolicy do CKiR mieli ochotę po zabiegach na objazd przez Kawęczynek, by się znaleźć na Grapie, bądź na Polnej skąd przesiedli by się w 700. Wg mnie najlepiej by było zmodyfikować trasę 700, tak by miała przejzd Gąsiorowskiego w jednym kierunku, zaś w drugim jak najbliżej tejże ulicy. Innej opcji sensownej nie widzę
Bardzo mnie cieszy troska z jaka podchodzimy do kuracjuszy, ale kwestia odpowiedniego taboru dotyczy przede wszystkim ludzi starszych, niepelnosprawnych mieszkancow gminy, a takze matek z wozkami dzieciecymi. Stad taki tabor powinien byc wprowadzony na wszystkich liniach L.
Pisalem o tym wczesniej, ale sie powtorze. na niektorych liniach warszawskich jezdza Autosany Solina, oparte co prawda na podwoziach troche wiekszych niz Sprinter, ale caly czas malych, wiec IMO odpowiednich.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 01 lis 2011 - 18:25:18

Jak pisałem, burmistrz rozważał wystąpienie do ZTM o nowy przetarg na obsługę L-ek od 1 stycznia 2012 z uwzględnieniem nieco innych parametrów technicznych taboru. Oczywiście, nie ulega wątpliwości, że taka oferta może być jednak nieco droższa i trzeba by na to zarezerwować już teraz pieniądze w projekcie budżetu. Nie jechałem ani razu L-ką, ale widziałem je kilkakrotnie na przystanku, widziałem, jak się do tego wsiada i wysiada i wydaje mi się podobnie jak Wam, że dobór taboru może skutecznie zniechęcać sporą część mieszkańców do korzystania z tych linii.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 01 lis 2011 - 18:58:40



efreet
Bardzo mnie cieszy troska z jaka podchodzimy do kuracjuszy,


Pewnie, ze należy pomysleć także o mieszkańcach gminy, którzy nie sa rączy i młodzi oraz rodziców z dziećmi w wózeczkach.
Świetnie, że Burmistrz rozważa nowy przetarg na pzrewóz wygodnieszymi busami

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 01 lis 2011 - 19:48:17


Tomasz Zymer
taka oferta może być jednak nieco droższa i trzeba by na to zarezerwować już teraz pieniądze w projekcie budżetu

Może Góra Kalwaria dorzuciłaby się do 742 bardziej niż symbolicznie? To pozwoliłoby na jakieś ruchy finansowe.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 01 lis 2011 - 21:10:31

Może dorzuci, bo jest w GK silne parcie aby każdy 742 dojeżdżał do centrum - niedawno kotoś wklejał link do artykułu

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: MarioMario (---.knc.pl)
Data: 01 lis 2011 - 21:51:58


efreet

Mario
co to jest Mk2?

Mk2 to przewoźnik jeżdżący po Lesznowoli np tutaj link [www.mk2.com.pl] patrzcie na zdjęcie linia Pruszków. Takie busy są już o niebo lepsze niż te małe Sprintery co teraz jeżdżą u nas

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 01 lis 2011 - 22:19:04

link do mk2 się nie otwiera, więc wklejam inny: [www.mk2.com.pl]

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: efreetefreet (---.knc.pl)
Data: 01 lis 2011 - 22:52:18


Mario
Takie busy są już o niebo lepsze niż te małe Sprintery co teraz jeżdżą u nas

BMC Levend XL faktycznie wyglada lepiej(bo jest obszerniejszy), ale caly czas jest to woz z wysokim wejsciem(to ujecie na stronie mk2 nie pokazuje dobrze jak to wyglada, lepsze jest na google). Poza tym wydaje mi sie ze iedys czytalem ze wozy obslugujace linie ZTM musza miec oddzielona kabine kierowcy(ale nie jestem pewien na 100%)

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.adsl.inetia.pl)
Data: 01 lis 2011 - 23:21:13



dobór taboru może skutecznie zniechęcać sporą część mieszkańców do korzystania z tych linii
niezależnie od mego wyobrażenia, że tabor winien spełniać potrzeby różnych ludzi to powyższe zdanie wydaje mi się cokolwiek...nadmiarowe...
nie wiem co konkretnie miałeś na myśli pisząc o 'sporej części mieszkańców', ale zdecydowanej większości (nie chodzi o okolice Gąsiorowskiego tylko o L14 na wioski) chodzi nie o tabor tylko o rozkład i trasę!
Zoptymalizujmy to na początek a później walczmy o właściwy uzdrowisku tabor.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 01 lis 2011 - 23:41:52


Artek_Bartek


dobór taboru może skutecznie zniechęcać sporą część mieszkańców do korzystania z tych linii
niezależnie od mego wyobrażenia, że tabor winien spełniać potrzeby różnych ludzi to powyższe zdanie wydaje mi się cokolwiek...nadmiarowe...
nie wiem co konkretnie miałeś na myśli pisząc o 'sporej części mieszkańców', ale zdecydowanej większości (nie chodzi o okolice Gąsiorowskiego tylko o L14 na wioski) chodzi nie o tabor tylko o rozkład i trasę!
Zoptymalizujmy to na początek a później walczmy o właściwy uzdrowisku tabor.

No, właśnie niedawno poznałem pewne dwie miłe panie z Ciszycy, które żałowały dawnego PKS, bo "do tego busa to ja się nijak nie wtarabanię". Takiego samego zdania była pewna nasza szkolna pracownica, która zdaje się mieszka w Parceli.
Nie wiem, czego chce tzw. "zdecydowana większość", ale wiem, że ludzie starsi, w tym mieszkańcy wsi, bardzo rzadko piszą na tym forum, więc nie mogą się wypowiedzieć bezpośrednio. Szczerze mówiąc, nie sądzę, żeby którakolwiek z głośno tu wyrażających swoje poglądy osób reprezentowała jakąś "większość", choć wiele pomysłów jest bardzo ciekawych, rozsądnych i chętnie je przedstawię radnym i burmistrzowi w interpelacji.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: MarioMario (---.knc.pl)
Data: 02 lis 2011 - 00:00:27

ZmieniajÄ…c nieco temat. Cytat ze strony [www.gorakalwaria.net]

niejaki RozsÄ…dny pisze:
"W poniedziałek rozmawiałem z radnym naszej gminy i powiedział że prawdopodobnie będą 4 L i jeden 742 z Brześć.Od razu pojechałem do urzędu się dowiedzieć więcej i urzędniczka potwierdziła słowa radnego.Dowiedziałem się że pierwsza L będzie z Czerska przez Brzumin,Coniew,Linin,Pęcław i okolice.Druga będzie Baniocha Szymanów i okolice.I dwie na całą Górę.Podobno to sie bardziej opłaca bo te 4 L kosztują tyle co przedłużenie wszystkich kursów do GK.A i dowiedziałem się że zwiekszą się kursu do Brześc"

Zobaczcie co oni kombinująsmiling smiley Wychodzi na to, że Konstancin zapłaci za 742, zaś Góra znów się na Konstancinie oprze...ciekaw jestem ile prawdy jest w tym komentarzu niejakiego Rozsądnego.

Co do starszych Pań, to faktycznie tabor niskopodłogowy na elkach to to do czego powinniśmy chyba dążyć, jeśli takie głosy słychać....

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Anonimowy użytkownik (---.poczta-polska.pl)
Data: 02 lis 2011 - 08:18:16

Jeżeli L14 będzie dojeżdżać do Klarysewa to chyba czas się przesiąść na autobus. Zbyt kosztowne stają się dojazdy samochodem.

Jeden autobus na godzinę to może nie dużo, ale zawsze coś. Najważniejsze, żeby eLki tak połączyć, aby można było się przesiąść do jak największej liczby połączeń oraz tak ustalić rozkład jazdy, aby pokrywał się z liniami KJ-W-wa, KJ-P-no. Może zbyt już odlatuje, ale warto by było w czasie opóźnienia autobusu z W-wy/P-na, aby eLka trochę poczekała. Za zachodnią granicą jest to norma w komunikacji miejskiej, że autobusy przygotowane dla pasażerów jadących pociągiem czekają jeżeli ten ma lekkie opóźnienie. Nie po to są autobusy, żeby jeździły puste ;)

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Anonimowy użytkownik (---.adsl.inetia.pl)
Data: 03 lis 2011 - 14:08:50

Witam wszystkich.
Obecnie w soboty i w niedziele rozkład linii L14 mija się zupełnie z rozkładem 710. Jadąc
z Ciszycy i chcąc się przesiąść w 710 trzeba na niego czekać prawie 30 minut. Tak jest o
każdej porze. Busiki jadą puste, a pół godziny po nich samochody dowożące ludzi do 710. Należałoby dostosować rozkład busików tak, żeby mogli nimi jeździć mieszkańcy, a nie tylko kierowcy, W dni powszednie też można trochę zmodyfikować rozkład busików w godzinach popołudniowych i wieczornych. Powracający z Warszawy, czy z Piaseczna też muszą swoje odczekać zanim przyjedzie L14.
Panie Tomaszu, proszę dołożyć mój wniosek do interpelacji. Jak napisał PP23 "Nie po to są autobusy, żeby jeździły puste", a teraz tak jest. Z pewnością możne rozkłady busików tak ułożyć, żeby mieszkańcy mogli z tej komunikacji korzystać, tylko trzeba chcieć to zrobić. Ze zmianą rozkładu L14 nie ma co czekać do nowego przetargu, trzeba jej dokonać jak najszybciej, a wszyscy będą zadowoleni.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 03 lis 2011 - 17:55:02

Generalnie uważam, że korekty rozkładów powinny być zrobione od razu po przywróceniu stałych tras linii. Pytanie tylko komu się będzie chciało zabrać za to tak szybko?? w sumie to powinno zrobić ztm w oparciu o sugestię Gminy Konstancin....

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: SzymekSzymek (---.adsl.inetia.pl)
Data: 07 lis 2011 - 13:40:16

Po pierwsze dopasować rozkład L-14 do 710 jak najszybciej, bo po co płacić za puste kursy. A druga sprawa już dwukrotnie byłem świadkiem, jak osoby czekające w Habdzinie na L-14 nie pojechały busem, bo się po prostu do niego nie zmieściły. Pomijam już komfort jazdy, który można by porównać do komfortu sardynki w puszce, ale też taki bus ma określoną liczbę osób, którą może przewozić bezpiecznie. Nie sądzę żeby przepisy bezpieczeństwa przewidywały przewożenie tylu pasażerów. Tak więc uprzejma prośba o przekazanie sugestii, że chociaż w godzinach porannych (przez 7 rano) powinien być większy pojazd. A zapewne pomiędzy godz.15 a 17 też by się przydał.

Akcja: ForaWÄ…tkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.