Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 06 sty 2012 - 19:52:33

Dla lubiących czytać: prawie pełny zapis (spisany z nagrania) dyskusji o komunikacji publicznej - Komisja Budżetowa 13 grudnia 2011 ? część I: [tomaszzymer.blogspot.com]

Nagranie audio (16 minut): [tomaszzymer.wrzuta.pl]

Komisja Budżetowa omawia wniosek Komisji Ładu Przestrzennego (przegłosowany 4 głosami za, 2 przeciw) o przesunięcie środków (394 tys. zł) z rozdziału 60016 (przebudowa ul. Strumykowej) do rozdziału 60004 (komunikacja publiczna).

Fragmenty dyskusji:

T. Zymer: ?...Cztery kolejne linie (L i 742) kosztowały naszą gminę przez 4 miesiące 220 tysięcy złotych, reszta wróciła do budżetu. To jest tyle, co cztery projekty szaletu miejskiego. Komunikacja nie będzie dobrze funkcjonować w takiej postaci. Góra Kalwaria wykupuje wszystkie kursy 742 od 1 stycznia. Ta linia, która już jest obłożona tak, że do autobusów nie można się zmieścić w godzinach porannych, będzie jeszcze bardziej obłożona. To poskutkuje sytuacją, w której mieszkańcy Kawęczyna, Słomczyna i tych okolic na południu, dojechawszy do drogi 724 (Konstancin ? Góra Kalwaria), nie będą się mogli zabrać do Warszawy, bo nie będą mieli szans. Tam brakuje zdecydowanie 2-3 kursów rano, zeby te kursy dodać, trzeba dołożyć niestety jeszcze jeden autobus. To samo dotyczy niektórych kursów L-ek w godzinach porannych. Mamy drogę wojewódzką, która jest kuriozum w skali nawet naszego województwa mazowieckiego. Obłożenie tej drogi ? 7,5-krotnie wyższe od średniej na drogach wojewódzkich ? 24 tysiące pojazdów dziennie, dane GDDKiA. Jesli komunikacja publiczna nie będzie funkcjonować, będziemy stwarzali zachęty dla ludzi, żeby korzystali z samochodów prywatnych. I zamiast jednego autobusu, będziemy mieli tych samochodów 50. I będziemy cały czas dodawali korki na tej drodze (rozmowy, śmiechy) --- Nie rozumiem tej sytuacji, że jest rozmowa w tym momencie i uśmiechy --- Natomiast niczego nie poprawimy ani w sytuacji komunikacyjnej gminy, bo cały czas się będzie wydłużał dojazd do Warszawy. W 1909 roku z Klarysewa na Plac Unii jechało się 40 minut i to jest w rozkładzie kolejki. Minęło lat sto dwa ? i ile jedzie się z Klarysewa na Plac Unii? Żeby to rozwiązać, musimy mieć dobrą komunikację publiczną. Poszliśmy krok w dobrym kierunku (rozmowy, śmiechy) --- Panie Skarbniku, jak Pan często jeździ autobusem? [...] Porównanie takie, że my położymy kolejną kostkę, granitową, betonową czy jaką, a ludzie w Słomczynie będą stali 2-3 godziny na mrozie i nie doczekają się na autobus, nie pojadą do pracy ? to w ogóle nie ma takiego porównania. To jest śmieszne. [...]?

K. Jańczuk: ?Jestem za tym, żeby rozwijała się komunikacja, którą żeśmy wprowadzili. Ale cieszę się bardzo, panie Tomaszu, z tego zdania, które Pan wypowiedział: że nieporozumieniem jest na jednej szali stawiać zadanie inwestycyjne z jednym kursem autobusu.[...] Przetarg na L-ki został rozstrzygnięty, za kwotę 2,99 zł za wozokilometr.[...] W związku z tym , ponieważ L-kę na życzenie państwa chcemy przedłużyć Mirkowską do Warszawskiej, przez Jeziornę i Rondo JPII do al. Wojska Polskiego, ZTM nie wstawił tego do przetargu z ich błędu [...] wczoraj poinformował nas, ze jeśli chcemy to wdrożyć, to wydłużenie logiczne, to potrzebujemy dopłacić ok. 13 tys. złotych. Zażądałem na piśmie tej kwoty, żeby wiedzieć, z czego ona wynikała ? i tak by się rozstrzygnęły L-ki. Natomiast wszystko wskazuje na to, że przetarg na 742 nie rozstrzygnie się w roku 2011, tylko 5-6 stycznia, a zatem stara umowa będzie jeszcze obowiązywać przez 2 miesiące. Jeżeli przetarg się rozstrzygnie, będziemy wiedzieć, za jaką kwotę, to być może tam są te pieniądze. W związku z tym ? poczekajmy chwilę.?

T. Zymer: ?Panie burmistrzu, a ile pieniędzy zostało w roku 2011 dołożone w budżecie do komunikacji po uchwaleniu pierwotnego budżetu.? Bo moim zdaniem zostało zdjęte z komunikacji ponad 120 tysięcy, które nie zostały wykorzystane w wyniku korzystnych rozstrzygnięć przetargowych, te pieniądze zostały przesunięte zarządzeniem burmistrza na drogi gminne i absolutnie ani jedna złotówka nie została przeznaczona [na komunikację], więc ja mam prawo wnioskować, że w 2012...?
K. Jańczuk: ?Ale na co przeznaczona??
T. Zymer: ?Na postulaty mieszkańców, panie burmistrzu. Do Wydziału Dróg Gminnych napływają stale wnioski mieszkańców....?
K. Jańczuk: ?Teraz nie ma możliwości zwiększania kursów.?
T. Zymer: ?No tak, ale jeśli mamy do wyboru, czy będzie wygodnie dojść do Parku Zdrojowego z dziesięciu stron, czy tam z ośmiu, również od strony Grapy ? i mówimy tu o spacerach niedzielnych, a z drugiej strony mówimy o dojeździe do pracy...?
K. Jańczuk: ?Jeszcze Państwu jedną rzecz powiem. Burmistrz Wołomina zwrócił się do mnie, wspólnie z burmistrzami Marek, Zielonki i Ząbek, żebyśmy przystąpili do wspólnej akcji przeciwko ZTM-owi. Rozważają możliwość odstąpienia od wspólnego biletu. Ja na ten temat nie rozmawiam i ? że tak powiem ? nie wchodzę w ten interes.?

S. Januszko poddaje wniosek pod głosowanie (o zdjęcie środków z przebudowy ul. Strumykowej na komunikację). 1 radny za (Zymer), 4 przeciw, 2 się wstrzymały.



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-01-06 21:51 przez Tomasz Zymer.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.adsl.inetia.pl)
Data: 06 sty 2012 - 20:52:55



Gmina miała zakupić i zamontować nowe wiaty przystankowe, a stare wyremontować i ustawić na liniach L-ek na wsi
a czy fakt, że na wioskach (jeszcze nie na wszystkich przystankach) pojawiły się nowe, zielone wiaty nie świadczy o tym, że - jak słyszałem - radni zgodzili się z argumentem 'czemu na wsie zawsze tylko stare, niech to jakoś spójnie wygląda?'



Burmistrz Wołomina zwrócił się do mnie, wspólnie z burmistrzami Marek, Zielonki i Ząbek, żebyśmy przystąpili do wspólnej akcji przeciwko ZTM-owi. Rozważają możliwość odstąpienia od wspólnego biletu. Ja na ten temat nie rozmawiam i ? że tak powiem ? nie wchodzę w ten interes
wydaje mi się, że rozmowa i wspólne stanowisko jest konieczne! tylko nie wiem, czy wystąpienie ze wspólnego biletu (pogorszenie sytuacji mieszkańców) to jedyna droga, by uzyskać polepszenie pozycji gmin okołowarszawskich w negocjacjach z ZTM.
Czy ktokolwiek ze chcących dokonać wolty podsumował jaka jest ich rzeczywista siła (czytaj % kasy wydawanej przez samorządy)? przypuszczam, że wątpię...



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-01-06 20:59 przez Artek_Bartek.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: MarioMario (---.knc.pl)
Data: 06 sty 2012 - 22:47:26

Wystąpienie ze wspólnego biletu bzdurą totalną jest. ZTM. Chyba, że monopolistę zamknąć w Warszawie, a wypracować wspólny bilet dla miejscowości okołowarszawskiech, ale to mija się z celem, bo 95% spraw załatwiamy w Warszawie w naszym życiu. Tam sa nasze zakłady pracy w dużej mierze, uczelnie wyższe, licea do których chodzi młodzież itp. a zatem Burmistrz ma rację....nie wchodząc w ten interes. Co do nowych wiat, to generalnie Kawęczyn dostał dwie nowe zielone, a zielone dlatego ,że Pan Lewandowski konsultował się z nami jakie chcemy, była koncepcja że w mieście zielone, na wsi niebieskie, ale stwierdziliśmy, że raczej dążymy do jednolitości, a nie poróżniania miasta i wsi;P A swoją drogą wiaty zielone z herbem gminy i nazwami miejscowości bardzo ładnie się prezentują wg mnie

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 06 sty 2012 - 23:02:58

Nikt nie kwestionuje wspólnego biletu z ZTM. Ważniejsze jest to, że wczoraj (05.01.2012 godzina: 10:00) otwarto oferty w przetargu na linię 742, a zatem zapewne tuż po weekendzie poznamy wyniki przetargu i będzie można wrócić do wniosku intencyjnego przegłosowanego na posiedzeniu Komisji Ładu w dniu 7 grudnia (patrz trzy posty wyżej), czyli do dyskusji o budżecie na tę linię i dodaniu porannych kursów. Jutro obdzwaniam sołtysów i inne osoby z południa gminy w sprawie wniosków dotyczących L-ek na ich terenie. Jeśli macie Państwo jakieś uwagi do treści wniosku do burmistrza w sprawie korekty tras i rozkładów (wersja wstępna: [tomaszzymer.blogspot.com] ), to proszę o ich przesłanie, bo do poniedziałku chcę zredagować kompletny wniosek i zgodnie z obietnicą udostępnić w wersji do wydruku, tak, żeby każdy mógł zbierać podpisy na swoim terenie.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: MarioMario (---.knc.pl)
Data: 07 sty 2012 - 00:07:30

myślę, że petycja zawiera postulaty dtyczące L - 14 jak najbardziej słuszne. Wiem ,że jest problem z L-15 i L-16, bo dojazd do podstawówek w Konstancinie i Słomczynie jest utrudniony. Defacto to jest linia obsługiwana przez jeden bus i jeśli np ustawimy rozkład tak, by dzieci z Kawęczynka, Borowiny mogły spokojnie dojechać na 8 rano do podstawówki w Słomczynie, to dzieciaki z Borowiny jeżdżące na 8 do szkół w Konstancinie nie dojadą na te godzinę. Póki co nie bardzo wiem jak taki problem rozwiązać....


Co do 742, to pozostaje trzymać kciuki za to by cena za wozokilometr oscylowała w okolicach zeszłorocznej, tak by były oszczędności, by można było dodać kursy. Pory dodania kursów już mam w głowie, gdyż mieszkańcy dokładnie wiedzą gdzie by się przydały i często mnie o to pytają kiedy to nastąpi. Generalnie 1 pełna pętla więcej w tygodniu i 1 w weekend byłyby wystarczające na chwilę obecną.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: SzymekSzymek (---.adsl.inetia.pl)
Data: 07 sty 2012 - 18:01:25

Panie Tomaszu, dziękuję za "walkę" jaką pan toczy o komunikację nie tylko w K-J ale i na wsiach.
Przeczytałem petycję i uważam, że zawiera słuszne postulaty, szczególnie jeśli chodzi o L-14.
I w pełni zgadzam się ze stwierdzeniem, że tylko regularna i częsta komunikacja przynosi efekty i jest w pełni wykorzystana. Im mniej kursów tym mniej osób będzie mogło korzystać z komunikacji.
Przyznam, że jestem zbulwersowany niefrasobliwością, żeby nie rzec olewactwem niektórych radnych w sprawie komunikacji.
Gdyby pan "S" musiał codziennie dojeżdżać np z Gassów do centrum W-wa mając do dyspozycji jeden kurs na godzinę, gdyby postał w oczekiwaniu na L 30-40 minut na przystanku to może zrozumiałby co jest ważniejsze.
A do pana burmistrza (w nawiązaniu do zasadności linii 139) mam pytanie czy to mieszkańcy okolicznych wsi zasilają podatkami budżet gminy czy może ci turyści, którzy ponoć przyjeżdżają do K-J linią 139? Pan burmistrz ma rację, że trzeba patrzeć trochę szerzej, ale turyści nawiedzają Konstancin w najlepszym razie w weekendy a my tu mieszkamy we wszystkie dni tygodnia. A szerszym spojrzeniem należałoby objąć raczej drogę z Mirkowa do Ciszycy. Może dostrzegłby pan burmistrz,
że jest niebezpieczna. Brak chodników i bariery umieszczone bezpośrednio przy jezdni dają gwarancję, że prędzej czy później dojdzie tu do jakiegoś nieszczęścia.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 07 sty 2012 - 18:45:33

Szymek zgoda w pełni, że tylko częsta komunikacja powoduje to, że ludzie z niej korzystają. Dlatego jak dla mnie warto by się także zastanowić nad zmianą częstotliwości kursowania L-15 L-16. Zasadniczo wydaje mi się ,że o lepszym rozwiązaniem byłoby dla tej linii stworzenie z dwóch linii jednej i to kursującej regularnie na trasie takiej samej w obu kierunkach. Mam na myśli tutaj stworzenie dla tej linii innego krańca do którego by mogła docierać typu np Nowe Wierzbno, czy też Kępa Okrzewska. Wydaje mi się ,że ta linia nie cieszy się popularnością taką jaką by mogła właśnie przez to, że jest tylko 8 kursów dziennie w tygodniu i 4 w weekend, co tak naprawdę powoduje jej niższą frekwencję. Trzeba by się zastanowić nad tym, by wydać pieniądze słuszniej na jej funkcjonowanie, jakoś racjonalniej. Swoją drogą mam pytanie, czy ktoś na forum jest pasażerem tejże linii i wie jakie jest jej obłożenie?? Jeszcze mi np przychodzi do głowy taki pomysł, by dla tej linii ustawić trasę Czarnów-Borowina-Kawęczynek- Słomczyn-Cieciszew-PArcela-Obory-UMiG pętla na parkingu przy torach ewentualnie Klarysew i pętla przy ogrodzie botanicznym . Uważam, że jej kursowanie przez Rozjazd Oborski do Czarnowa mija sie z celem, ale może się mylę??



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-01-07 18:46 przez Mario.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - plany na 2012 zob.na s.11
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 07 sty 2012 - 21:21:28

Właśnie zbieram informacje od sołtysów i radnych z sołectw południowych (i niektórych innych zaangażowanych osób) na temat funkcjonowania L15 i L16 - oni z kolei zbierają uwagi i sugestie bezpośrednio od mieszkańców. Do poniedziałku powinienem już mieć dużą część informacji i umieszczę je w przygotowywanym wniosku do burmistrza. Myślę, że to jest wiarygodna forma szybkiej konsultacji społecznej, bo sołtysi znają swoje środowiska i mogą bezpośrednio dotrzeć do użytkowników linii.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: MarioMario (---.knc.pl)
Data: 10 sty 2012 - 00:00:25

[www.ztm.waw.pl] oferty można było składać ponad miesiąc, i wpłynęła tylko jedna oferta ( ten sam przewoźnik co dotychczas)??? Do tego nie ma ujawnionej wysokości jaką ta firma za wozokilometr dała? Ja naprawdę zaczynam wątpić w prawdziwość tych przetargów. Na L-ki dwie oferty( przewoźnik dotychczasowy i Grodzisk z ceną za wozokilometr abstrakcyjną, na 742 jedna oferta..... coś mi tutaj jakoś nie pasuje...

Informacja z WDG cena a wozokilometr w przetargu na linie 742 4.90 zł



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-01-11 15:18 przez Mario.

PISMO W SPRAWIE KOREKTY ROZKŁADÓW I TRAS LINII "L"
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 11 sty 2012 - 19:12:05

Zgodnie z obietnicą (przepraszam za dzień opóźnienia - czekałem na informacje od sołtysów) udostępniam w sieci pismo do burmistrza, w którym zebrałem postulaty użytkowników linii L14, L15 i L16 przekazane mi bezpośrednio przez sołtysów, członków rad sołeckich i przez mieszkańców: [docs.google.com]

Celem pisma jest uświadomienie burmistrzowi, że obecny sposób funkcjonowania tych linii powoduje istotne marnotrawstwo środków z budżetu (?puste? kursy w niewłaściwych godzinach, wielu mieszkańców wybiera własny transport), zaś po korekcie rozkładów i tras z busików skorzysta znacznie większa liczba mieszkańców i fundusze będą lepiej wykorzystane. Pan burmistrz otrzymywał już rozmaite pisma od radnych, osób indywidualnych i grup mieszkańców w tej sprawie, jednak odrzucał je jako pojedyncze niemiarodajne głosy. Sądzimy, że inaczej postąpi z pismem podpisanym przez licznych mieszkańców wielu miejscowości.

Dlatego serdecznie proszę o wyłożenie tego pisma, jeśli to możliwe, w sklepach, świetlicach OSP w Państwa miejscowości, pozostawienie u kierowców w busikach oraz, w miarę Państwa możliwości czasowych, zebranie podpisów od sąsiadów. W przyszłym tygodniu proszę o kontakt w sprawie odbioru list podpisów i zebrania ich razem celem przekazania pisma do kancelarii UMiG: tel. 504-080-170, exams@orange.pl

Ważne jest, żeby każda strona z podpisami miała nagłówek taki, jak w załączeniu. Natomiast jeśli jakieś elementy mojej wersji pisma nie odpowiadają Państwu lub wymagają uzupełnienia, to można je jeszcze skorygować (dopisać), proszę tylko o kontakt. Moim zdaniem będzie lepiej, jeśli złożymy w UMiG jedną wspólną wersję naszych postulatów.

Osoby, które nie chcą podawać przy podpisie pełnego adresu, mogą podać tylko ulicę lub nazwę miejscowości.

Z pozdrowieniami,

Tomasz Zymer,
Radny VI kadencji

PS. Pismo zostało uzupełnione o godzinie 20:46 o wnioski i argumenty zawarte w petycji obywatelskiej przygotowanej przez p. Piotra Nowickiego i mieszkańców Borowiny (która już jest dostępna do podpisu w busach).


[docs.google.com]



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-01-11 20:51 przez Tomasz Zymer.

Re: PISMO W SPRAWIE KOREKTY ROZKŁADÓW I TRAS LINII "L"
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 11 sty 2012 - 20:17:56

Pismo bardzo konkretne. Dwie sprawy techniczne:

czy można listę na podpisy mieszkańców udostępnić jako osobny plik ( nie mam możliwości edycji, a obecny się "rozjeżdża")

proszę o podanie terminu składania pisma - ile czasu jest na zbieranie podpisów

Re: PISMO W SPRAWIE KOREKTY ROZKŁADÓW I TRAS LINII "L"
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 11 sty 2012 - 21:13:01

Zgodnie z prośbą Daramisa, udostępniłem samą listę podpisów jako osobny dokument: [docs.google.com] . Usunąłem słowo "wsi", bo sprawa dotyczy także mieszkańców Jeziorny i Mirkowa ze względu na postulat przywrócenia trasy linii L15 i L16 z okresu remontu mostu.

W razie potrzeby mogę też przesłac w Wordzie lub Open Office pod wskazany adres email.

Proponuję zbieranie podpisów do czwartku w przyszłym tygodniu, żeby wszyscy zdążyli się podpisać, i złożenie go do kancelarii UMiG oraz do Biura Rady Miejskiej i p. przew. Andrzeja Cieślawskiego w piątek 20 stycznia z prośbą o omówienie na najbliższej sesji rady Miejskiej 30 stycznia w punkcie "Korespondencja". Wcześniej poproszę o jego zaopioniowanie na posiedzeniu Komisji Ładu i Komisji Budżetu. Także w piątek 20 stycznia powinieniem zeskanować pismo z podpisami dla wszystkich radnych i wysłać im mailem, zatem najpóźniej w piątek rano powinny do mnie dotrzeć pisma z podpisami.

Re: PISMO W SPRAWIE KOREKTY ROZKŁADÓW I TRAS LINII "L"
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 11 sty 2012 - 22:05:01

Czy to nie zbyt późno jak na wejście zmian od początku lutego - czyli wraz z zakończeniem ferii?
Nie wiem kiedy komisja ale może Burmistrz pomiędzy komisją a radą zdążyłby już zadziałać.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-01-11 22:07 przez daramis.

Re: PISMO W SPRAWIE KOREKTY ROZKŁADÓW I TRAS LINII "L"
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 11 sty 2012 - 22:27:45

Od pierwszego lutego na pewno zmiany nie wejdą, bo sesja 30 stycznia. Może w połowie miesiąca, albo w marcutongue sticking out smiley

Pewien cytat z pisma

L16 ze Słomczyna przez Kawęczynek - był kurs o 9.13, użytkownicy proszą o przywrócenie tej godziny.

Czy tutaj chodzi o dzień powszedni czy weekend?? Jeśli weekend, to mamy konflikt interesów z L 15, bo teraz jest tak, że L 15 jest w Kawęczynku o 9.41 zaś w Słomczynie przy kościele jest o 9.44 i wówczas co niedzielę widzę jak ludzie czekają na niego po wyjściu z kościoła i jada do Cieciszewa, Parceli. Robiąc kurs L 16 o 9.13 z Kawęczynka w stronę Czarnowa, powodujemy, że kurs o 9.44 L 15 jest zagrożony, bo to jest ten sam busik. Także niestety niedobrze jest, że trasa tych dwóch L-ek się różni i nie jest to jedna linia. Założenia były dobre, zaś życie przyniosło zgoła inne rozwiązanie wg mnie, czyli jedna trasa taka sama w obu kierunkach powinna być.

Re: PISMO W SPRAWIE KOREKTY ROZKŁADÓW I TRAS LINII "L"
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 11 sty 2012 - 22:40:29


Mario
Także niestety niedobrze jest, że trasa tych dwóch L-ek się różni i nie jest to jedna linia. Założenia były dobre, zaś życie przyniosło zgoła inne rozwiązanie wg mnie, czyli jedna trasa taka sama w obu kierunkach powinna być.

Jest taki punkt w piśmie (zgodnie z Twoim postulatem) - punkt 5 na stronie 3


Mario
TCzy tutaj chodzi o dzień powszedni czy weekend?? Jeśli weekend, to mamy konflikt interesów z L 15

Jeśli dobrze rozumiem, to chodzi tu o dni powszednie.

Założenie było takie: sołtysi i zaangażowani mieszkańcy zbierają postulaty, ja je zbieram, eliminuję ewentualne sprzeczności i robię syntezę. Dostalem od p. Izabeli Organiściak, sołtys Kawęczynka, która rozmawiała z grupą mieszkańców korzystających z L-ek (głównie osób starszych i młodzieży szkolnej) takie postulaty, jakie umieściłem w piśmie. Nie mogę się wypowiadać na temat ich zasadności, bo nie znam szczegółowo lokalnej sytuacji. Umowa była taka, że ja jestem tylko przekaźnikiem wniosków mieszkańców poszczególnych miejscowości.

Re: PISMO W SPRAWIE KOREKTY ROZKŁADÓW I TRAS LINII "L"
Wysłane przez: MarioMario (---.knc.pl)
Data: 12 sty 2012 - 01:01:06

Panie Tomaszu, jako przekaźnik sprawdził się Pan w tym wypadku bardzo dobrzesmiling smiley Skoro postulaty były takie, to jak najbardziej cieszmy sie, że pismo jest wolą większej społeczności, niż tylko społeczność forum. Teraz tylko trzeba czekać na zwrot petycji.

Re: PISMO W SPRAWIE KOREKTY ROZKŁADÓW I TRAS LINII "L"
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 12 sty 2012 - 11:54:58

Pośpiech w korekcie trasy i rozkładów jest niezbędny. Jeżeli mieszkańcy nie przyzwyczają się do zmian i nie zaczną jeździć L-kami teraz w zimę, to na wiosnę motywacja będzie dużo mniejsza. Mówią o tym kierowcy busów.

Poza tym zwięzły okólnik w trzech zdaniach opisujący postulowane zmiany może okazać się niezbędny. Ludziom nie chce się czytać. To moje obserwacje po pierwszych próbach zbierania podpisów.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.centertel.pl)
Data: 12 sty 2012 - 13:22:54

Można nawet w jednym zdaniu: "Trzeba zmienić rozkłady i dostosować trasy busów po to, żeby zdecydowanie więcej osób z nich korzystało, kursy były bardziej opłacalne dla przewoźników, a gmina racjonalnie wykorzystywała wydane pieniądze." Krócej się nie da. Wszystkich istotnych zmian w trzech zdaniach - tez się streścić nie da, ale postaram się wysłać na 1 kartce w punktach.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-01-12 15:28 przez Tomasz Zymer.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 12 sty 2012 - 13:58:21

Ja przeczytałem całość, ale nie każdy się na to zdobędzie.smiling smiley

O czytaniu ze zrozumieniem nie wspominając.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data: 16 sty 2012 - 10:43:58

30.01.2012r. (poniedziałek) godz. 16.20 Komisja Ładu Przestrzennego i Spraw Komunalnych Temat: Opiniowanie projektów uchwał na XX sesję. Posiedzenie będzie trwało 40 minut, później - Komisja BOKiS. W związku z tym nie ma szans na omówienie żadnych wniosków mieszkańców, także tych dotyczących komunikacji. W styczniu Komisja Ładu nie omówi ani jednej sprawy mieszkańców.

Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.