Warszawa europejską stolicą korków i smogu
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 11 lip 2012 - 01:05:33

Warszawa europejską stolicą korków i smogu

"[...] Według opublikowanego dziś przez firmę TomTom raportu Congestion Index to właśnie nasza stolica jest europejską stolicą korków. Według TomTom średni czas podróży w Warszawie jest dłuższy aż o 42% niż wtedy, gdy ruch przebiega swobodnie oraz dłuższy nawet o 89% podczas porannych godzin szczytu. Oznacza to, że wszyscy, którzy w Warszawie muszą pokonać codziennie do szkoły/pracy trasę, która normalnie powinna zabierać 30 minut stracą rocznie aż 106 godzin na stanie w korkach.[...]

Cała pierwsza dziesiątka przedstawia się następująco (według danych zebranych między styczniem, a marcem 2012 roku):

1. Warszawa, Polska - 42%
2. Marsylia, Francja - 41%
3. Rzym, Włochy - 34%
4. Bruksela, Belgia - 34%
5. Paryż, Francja - 32%
6. Dublin, Irlandia - 30%
7. Bradford - Leeds, Wielka Brytania - 28%
8. Londyn, Wielka Brytania - 27%
9. Sztokholm, Szwecja - 27%
10. Hamburg, Niemcy - 27%

Nie bez przyczyny największe zanieczyszczenie powietrza notowane jest przez stacje pomiarowe w pobliżu największych arterii komunikacyjnych. W Warszawie w godzinach szczytu przekroczenie bezpiecznego poziomu gazów i pyłów jest częstym zjawiskiem."

Cały artykuł: [www.twojapogoda.pl]

Wszyscy wiedzą, dlaczego umieściłem to akurat w tym wątku?

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: ShaggyShaggy (---.adsl.inetia.pl)
Data: 14 lip 2012 - 20:08:28

710 - LINIA STREFOWA

Przystanek: METRO WILANOWSKA 17 --> POLKOLOR PS


DZIEŃ POWSZEDNI
|Godz. Minuty
| 4 |[30]
| 5 |[00] [25] [40] [55]
| 6 |[15] [35] [55]
| 7 |[15] [35] [55]
| 8 |[15] [35] [55]
| 9 |[15] [35] [55]
| 10 |[15] [25] [45]
| 11 |[05] [25] [45]
| 12 |[05] [25] [45]
| 13 |[05] [25] [45]
| 14 |[05] [25] [45]
| 15 |[05] [25] [45]
| 16 |[05] [25] [45]
| 17 |[05] [25] [45]
| 18 |[05] [25] [45]
| 19 |[05] [25] [55]
| 20 |[25] [55]
| 21 |[25] [55]
| 22 |[25]
| 23 |[05]
| 0 |[00]
Rozkład ważny od 2011-07-01

Przystanek graniczny - KLARYSEW

OBJAŚNIENIE SYMBOLI:

[] - kurs realizowany przez pojazd niskopodłog

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: MarioMario (---.dynamic.chello.pl)
Data: 02 wrz 2012 - 13:11:01

odświeżę nieco temat i zapytam, czy ktos wie co oznacza punkt 6 porządku obrad na najbliższą sesję dotyczący " zawarcia porozumienia międzygminnego z Miastem Stołecznym Warszawa, dotyczącego powierzenia Miastu Stołecznemu Warszawa zadań związanych z lokalnym transportem zbiorowym". Cóż to za porozumienie i o czym mówi???

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 02 wrz 2012 - 13:44:57

Jest to tylko potwierdzenie tego, co już bez całościowej umowy zostało wprowadzone.

Jeśli chodzi o linię 742, to ZTM proponowało od drugiego tygodnia września 5 dodatkowych kursów do Wilanowa w godzinach szczytu, zaś burmistrz zgadza się tylko na trzy (dwa rano, jeden po południu), ale do samego Metra Wilanowska, rozmowy były, ale decyzji nie ma i nie wiadomo, czy dodatkowe kursy ruszą

Pytałem także, czy przystapimy do strefy "Warszawa Plus". Okazało się, że nikt z urzędu nie zna tematu, więc wyjaśniłem. Burmistrz Jańczuk stwierdził, że "ZTM nam tego nie proponował". Powiedział, że możemy przystapić tylko do czegoś, co OBNIŻY koszty dla gminy. Wyjaśniłem, że w tej sprawie chodzi o cele długofalowe (zachęta do korzystania z komunikacji publicznej wobec drastycznie rosnących cen biletów, zmniejszenie ruchu samochodów prywatnych, korków, zanieczyszczenia powietrza w uzdrowisku i poziomu hałasu). Poparła mnie radna Izabela Skonecka. Doprowadziliśmy do głosowania, w którym Komisja Ładu jednogłośnie zwróciła się o pilne ustalenie przez UMiG kosztów Warszawy Plus dla naszej gminy z ZTMem w celu wpisania tej kwoty do budżetu na 2013. Burmistrz jednak był wyraźnie niezainteresowany, a poparcie w Radzie wobec ogromnej liczby zaplanowanych na przyszły rok inwestycji oceniam na jakieś maksimum kilka głosów.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: MarioMario (---.dynamic.chello.pl)
Data: 02 wrz 2012 - 14:09:03

Kwestia 5 ciu kursow zapewne dotyczyla trasy Brzesce - Wilanow i bylaby doskonalym rozwiazaniem, gdyz wtedy zyskujemy 5 kursow dodatkowych na dojazd i powrot z Warszawy. Przeciez roznica w dojazdach zadna, bo tam w zasadzie co chwile odjezdzaja autobusy do metra( Wilanowska Sluzew. Poza tym Wilanow jest tez miejscem przesiadkowym wielu osob a takze sporo z mieszkancow dojezdza do Lo w Wilanowie. Naprawde wolalbym 5 kursow do wilanowa dodatkowych niz 3 do Wilanowskiej. Dlaczego znow cos stracimy zamiast zyskac??

No chyba, ze kursy mialy byc relacji Gora - Wilanowska, to wówczas rzeczywiście stac nas na 3 a nie na 5 przy udziale Gory Kalwarii. Czy wiadomo co na to tamten Burmistrz??

To samo strefa Warszawa Plus. Piaseczno wejdzie, Lesznowola pewnie też, ludzie bedą płacic mniej za bilety, zas my jak zwykle zostaniemy na końcu...ehhh



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-09-02 14:18 przez Mario.

Od 3. września rozkłady powakacyjne
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 02 wrz 2012 - 17:19:36

Co i jak będzie jeździło już w poniedziałek, można zobaczyć tu: [ztm.waw.pl]

Pzreglądając, zauważyłam powrót do stałych rozkładów - sprzed wakacji i np. 742 mialo 9 kursów, a od 3 IX będzie 15.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 02 wrz 2012 - 17:54:50

DO MARIA: Tak, oczywiście zarówno ZTM, jak i burmistrz rozmawiają wyłącznie o dodatkowych kursach do Brześc.

DO MANI: Na linii 742 było dziś 9 kursów, bo niedziela, a jutro jest 15, bo poniedziałek. Rozkład ten sam, co od początku lutego. Czyli "na południu bez zmian". Jeśli burmistrz i ZTM okopią się na swoich stanowiskach, to zmian nie będzie - lepiej spotkać się w pół drogi.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: czaknoris (---.adsl.inetia.pl)
Data: 02 wrz 2012 - 21:15:12


Tomasz Zymer
Pytałem także, czy przystapimy do strefy "Warszawa Plus". Okazało się, że nikt z urzędu nie zna tematu, więc wyjaśniłem. Burmistrz Jańczuk stwierdził, że "ZTM nam tego nie proponował". Powiedział, że możemy przystapić tylko do czegoś, co OBNIŻY koszty dla gminy.

Trudno oczekiwać obniżenia kosztów przy stale rosnących cenach paliw, energii, usług itd. Nie można wiecznie ciąć kosztów po stronie pracy kierowców i nawet ajenci w kolejnych przetargach będą ceny raczej podnosili niż obniżali. MZA ma i tak zapewnione kosmiczne stawki za kilometr, które też będą rosły, a ZTM musi na to "zarobić".

Nie trzeba przystępować do "czegoś" ("warszawa minus"?), żeby koszty nominalnie w skali danego roku obniżyć, bo wystarczy zlikwidować karykaturę, którą jest 700. Jeżeli nie wprowadza się zapowiedzianych zmian trasy dla 710, jeżeli nie likwiduje się 700, to gdzie mają być oszczędności (które powinno się przeznaczyć na dodatkowe kursy)?

Nie można się wysrać na rzadko i jednocześnie mieć czystej dupy i nie trzeba nawet życiowego doświadczenia na przestrzeni ponad połowy wieku, żeby o tym wiedzieć.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: daramisdaramis (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 02 wrz 2012 - 22:51:53

Przeczytałem zasady dla oferty Warszawa plus i ma ona jeden mankament - obniżka obowiązuje tylko w relacji Warszawa - gmina podmiejska. Ruch pomiędzy gminami, czyli linia 710 do Piaseczna, lub 742 do Góry Kalwarii już się w tej ofercie nie mieszczą nawet jeżeli te gminy też do tego wejdą.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 02 wrz 2012 - 22:54:52

Jest to rzeczywiście mankament, jednak większość użytkowników komunikacji publicznej interesują ceny biletów do i z Warszawy oraz na terenie naszej gminy.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: czaknoris (---.adsl.inetia.pl)
Data: 02 wrz 2012 - 23:26:25

Myślę, że możemy o tańszych biletach, w związku z pośrednią strefą biletową, zapomnieć w najbliższej 5-latce. Nie z tą władzą gminną i obawiam się, że z następną lepiej nie będzie.

Zastanawia mnie w jaki sposób ZTM spożytkuje pieniądze (z gminnych dopłat) zaoszczędzone na ograniczeniu o połowę kursowania 710 w wakacje? Rzekomo, sami z siebie, mieli za to zorganizować dodatkowe kursy na 742, ale informacje tutaj wskazują, że zmian w kursowaniu 742 do końca roku raczej nie będzie.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: RenfriRenfri (---.internetdsl.tpnet.pl)
Data: 03 wrz 2012 - 08:16:26

Zwłaszcza , że od 1 stycznia 2013 r bilet kwartalny na 2 strefy zdrożeje o ponad 100 zł! Z 370 na 474 zł!
Ten sam bilet w strefie miejskiej zdrożeje tylko 30zł....

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: MarioMario (---.dynamic.chello.pl)
Data: 06 wrz 2012 - 21:58:31

Czy mamy jakies nowe wiadomości o komunikacji?? było coś dziś w tym temacie na sesji??

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 06 wrz 2012 - 22:46:21

Sesja skończyła się ok. godz. 22.15. O komunikacji publicznej było na niej bardzo wiele w różnych punktach. Szczegóły opiszę jutro wieczorem.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: MarioMario (---.dynamic.chello.pl)
Data: 06 wrz 2012 - 22:51:52

Mam nadzieje, ze to beda dobre wiesci Panie Tomaszu;P

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 06 wrz 2012 - 23:49:03

Dobrze, w wielkim skrócie:
- p. radna Konitzer przedstawiła wnioski mieszkańców Borowiny i sąsiednich sołectw o przywrócenie dwóch ostatnich wieczornych kursów L15/L16, ponieważ zabranie tych kursów po marcowych ustaleniach z ZTM uczyniło tę linię niefunkcjonalną dla wracających z Warszawy osób (pracujących, uczących się, jadących z kina czy teatru). Burmistrz stwierdził, że takie kursy uzupełniające będą przedmiotem rozmów z ZTM (do wprowadzenia w I kwartale 2013)
- Burmistrzowie KJ i Góry Kalwarii spotkali się w ostatnich dniach i uzgodnili, że komunikacja z Dębówki i okolic będzie nie poprzez skierowanie tam kursów linii 742, lecz na zasadzie 4 kursów L-ek dziennie (o tyle wnioskował sołtys). Ułatwi to wykonanie przez MZDW w 2013 roku remontu bardzo zniszczonej drogi Dębówka-Kawęczyn
- radny Piotr Stankiewicz wnioskował o dodatkowe kursy na linii L14 w sołectwach nadwiślańskich, ponieważ, jak twierdził, linia jest coraz popularniejsza i przeciążona w godzinach szczytu. Do rozważenia w umowie zawieranej od I kwartału 2013.
- ZTM chce, by "czerwone" miejskie autobusy przejęły intratną linię 742 za ponad 8 zł za wozokilometr, podczas, gdy w ostatnim przetargu wygrała oferta za 4 zł 90 gr. Burmistrz Jańczuk nie zgadza się i żąda kolejnego przetargu na niezależną firmę przewozową.
- Osiągnięto, jak to burmistrz określił, "kompromis" w sprawie dodatkowych kursów 742 między burmistrzem a ZTM. W godzinach porannych będzie "dwa i pół kursu" dodatkowo, czyli Brześce-Metro-Brześce-Metro-Brześce. W godzinach popołudniowych dodatkowych kursów nie będzie.
- W ramach zmian uchwały budżetowej radni zdjęli 140 tysięcy z budżetu na komunikację publiczną do końca 2012 roku, ponieważ "nie są planowane zmiany kursów i rozkładów" i te fundusze są "niepotrzebne". Ja wstrzymałem się z tego powodu przy głosowaniu nad zmianą uchwały budżetowej (mimo innych ważnych i pozytywnych punktów w tej uchwale), jednak zdecydowana większość radnych była za.
- W wolnych wnioskach wystąpiłem do burmistrza, by uwzględnić w budżecie gminy na 2013 dotację do programu Warszawa+ i wyjaśniłem radnym zalety tego rozwiązania, mówiąc także o wysokości podwyżek cen biletów od stycznia 2013 i ich możliwych skutkach. Burmistrz jest bardzo sceptyczny, twierdzi, że na razie w ten system spośród gmin podwarszawskich weszły tylko Marki, że mamy już dobrą komunikację, a w Jeziornie nawet - bardzo częstą i wygodną. Powiedział, że nie ma żadnych dowodów, iż po podwyżkach ludzie nagle przestaną jeździć autobusami linii podmiejskich. P. Cieślawski dodał, że w systemie W-wa+ wszyscy podatnicy będą dokładali za pośrednictwem budżetu miasta do użytkowników komunikacji miejskiej. Poparł mój wniosek p. radny Skowroński i jeszcze chyba można liczyć na głosy kilkorga radnych. Poprosiłem radnych o uważne rozważenie tej opcji przed debatą budżetową. Burmistrz zobowiązał się przygotować wyliczenie kosztów przystąpienia gminy do W-wa+
- p. radny Bajkowski wnioskował także o to, by 710 zajeżdżało do Stoceru także w drodze z Piaseczna i radni poparli wniosek do burmistrza o taką zmianę trasy tej linii.
- burmistrz wyjaśnił, że linii w Jeziornie będzie już teraz tak strasznie dużo, że ZTM twierdzi, iż rozkładów 700, 710, 724, 742, 139 w Jeziornie nie da się sensownie skoordynować.

To chyba prawie wszystko; jeśli przypomnę sobie coś jeszcze, dopiszę.


-

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: MarioMario (---.dynamic.chello.pl)
Data: 07 wrz 2012 - 00:22:19

Panie Tomaszu, a zatem w zasadzie dobre wiadomości. L-ka w Dębówce to jest bardzo dobra wiadomośc. Pytanie czy nowa, czy podjazd którejś z L 15 L 16. jeśli któraś z nich to wówczas partycypacja Góry w kosztach tejże L-ki powoduje, że możemy myslec o jej rozwoju.

Dodatkowe kursy na L 14 też dobry ruch. W 2013 ale to bliżej niż dalej.

Wieczorne kursy na L-15 L -16, też by się przydały. Zresztą ta linia będzie rentowną tylko wówczas jeśli będzie miała przynajmniej 12 kursów w każdą stronę inaczej będzie wozic powietrze przez większą czesc dnia.

Podjazd obustronny 710 to ruch też dobry bo argument o racji bytu 700 stają się coraz bardziej mgliste;P

Dwa i pół kursu do Metra linii 742... faktycznie kompromis;P Z tym że niestety nie rozładuje do końca problemu, gdyż przeładowanie między 16-19 nie ustąpi, choc może jestem pesymistą. Tutaj akurat moje zdanie to nadal obstawiam wariant 5 kursów Brześce- Wilanów(3 rano, 2 popołudniu, ale słusznośc Burmistrza w tym że dąży by to jeździło do Wilanowskiej cały czas, więc rozumiem go i uważam, że to i tak kierunek ku lepszemu. A od kiedy to będzie obowiązywało??

Poza tym cos mi sie nie zgadza z tym 2 i pol rozumiem, ze to ma byc 2 i pol petli, czyli Brzesce-Metro, potem powrot Metro - Brzesce, potem znow Brzesce - Metro,powrot Metro- Brzesce i ta polowka Metro - Brzesce, czy też wariant Brzesce - Metro, Brzesce- Metro i jeden powrotny Metro-Brzesce, co nam daje 1.5 pelnej petli?

W kwestii przejęcia 742 przez MZA. Niech Burmistrz i Rada walczy o niezależny przetarg dopóki może. Jest o co bo to zawsze oszczędnośc. Z tym, ze niestety boję się, ze tym razem cena ponizej 6,5 się nie zdazy, ale to i tak nie ztmowskie 8 z hakiem.

140 tys zdjete to jednak mi sie nie podoba, gdyz to by moglo posluzyc od razu jako zastrzyk przywracajacy 2 kursy wieczorne dla L15/16...



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-09-07 00:36 przez Mario.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: czaknoris (---.adsl.inetia.pl)
Data: 07 wrz 2012 - 03:17:47


Tomasz Zymer
- Burmistrzowie KJ i Góry Kalwarii spotkali się w ostatnich dniach i uzgodnili, że komunikacja z Dębówki i okolic będzie nie poprzez skierowanie tam kursów linii 742, lecz na zasadzie 4 kursów L-ek dziennie (o tyle wnioskował sołtys).

Wnioskował o 4 kursy linii L, czy zmianę trasy 4 kursów linii 742?
Tak czy inaczej wątpię, żeby linia z taką częstotliwością kursowania cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Frekwencja niska to będzie powód, żeby ją zlikwidować po roku.



Tomasz Zymer
- ZTM chce, by "czerwone" miejskie autobusy przejęły intratną linię 742 za ponad 8 zł za wozokilometr, podczas, gdy w ostatnim przetargu wygrała oferta za 4 zł 90 gr. Burmistrz Jańczuk nie zgadza się i żąda kolejnego przetargu na niezależną firmę przewozową.

Przejąć mogą, ale niech ZTM sam płaci na premie dla prezesa MZA i całej ich biurokracji.
Niedawno twierdzili, że MZA nie jest w stanie obsługiwać więcej linii (obsada 742 w skali MZA, to niewielki problem) i stąd konieczny był przetarg.
Może ochłodziły się stosunki obecnego przewoźnika z ZTM...
Mobilis, PKS i Michalczewski jeżdżą i tak za dużo niższe pieniądze niż te, które dostaje MZA. Wszystko byle nie MZA, pod warunkiem, że dopłaty będą ustalane w oparciu o faktycznie ponoszone koszty obsługi danej linii.



Tomasz Zymer
- W ramach zmian uchwały budżetowej radni zdjęli 140 tysięcy z budżetu na komunikację publiczną do końca 2012 roku, ponieważ "nie są planowane zmiany kursów i rozkładów" i te fundusze są "niepotrzebne". (...) jednak zdecydowana większość radnych była za.

A kiedykolwiek w tej gminie były potrzebne pieniądze na komunikację zbiorową? smiling smiley.



Tomasz Zymer
Burmistrz jest bardzo sceptyczny, twierdzi, (...), że mamy już dobrą komunikację, a w Jeziornie nawet - bardzo częstą i wygodną. Powiedział, że nie ma żadnych dowodów, iż po podwyżkach ludzie nagle przestaną jeździć autobusami linii podmiejskich. P. Cieślawski dodał, że w systemie W-wa+ wszyscy podatnicy będą dokładali za pośrednictwem budżetu miasta do użytkowników komunikacji miejskiej. Poparł mój wniosek p. radny Skowroński i jeszcze chyba można liczyć na głosy kilkorga radnych. Poprosiłem radnych o uważne rozważenie tej opcji przed debatą budżetową. Burmistrz zobowiązał się przygotować wyliczenie kosztów przystąpienia gminy do W-wa+

Poza Jeziorną to już bydło drugiego gatunku mieszka? Jeziorna (a już na pewno Klarysew) zawsze będzie w pewien sposób uprzywilejowana z uwagi na położenie względem układu komunikacyjnego, ale mieszkańcy innych części miasta i wsi w gminie teoretycznie mają takie sama prawa.
Dla kogoś kto jeździ przeważnie własnym samochodem, to może ta komunikacja jest "wygodna" kiedy w Jeziornie i Klarysewie można często liczyć tylko na miejsce przy drzwiach, w Ikarusie na stopniach.

W obecnym systemie także wszyscy podatnicy dokładają "za pośrednictwem budżetu miasta do użytkowników komunikacji miejskiej", tak samo jak dokładają np. do prostowania różnych spraw związanych z osiedlem w Czarnowie.

Burmistrz przed wyborami zobowiązał się do wielu rzeczy. Nie spodziewałbym się cudów po wyliczeniu, które pewnie będzie miało uzasadnić jedynie słuszne stanowisko w tej sprawie.
Po podwyżkach ludzie nadal będą jeździli autobusami, bo robią to w zdecydowanej większości tylko ci, którzy są do tego zmuszeni. Może więcej osób zacznie jeździć bez biletu, ale też nie jest to pewne, bo zwykle ci, którzy mają najmniej, to w pierwszej kolejności robią opłaty, kupują bilety i dają "na tacę" proboszczowi, a później dopiero zastanawiają się jak przeżyć za to co zostało.
Ci, którzy zakup i skasowanie biletu uważają za frajerstwo dalej będą postępowali jak dotychczas.
Trzecią grupę stanowią ludzie, którzy ewentualnie mogliby się przesiąść do komunikacji zbiorowej kierując się argumentem znacznej oszczędności ze względu na ceny paliw. Ta grupa nie będzie się powiększała, bo zachętą nie jest częstotliwość kursowania, tłok w pojazdach i teraz drastycznie rosnące ceny biletów.

Dzisiaj sytuacja wygląda tak, że wielu ludzi woli wydać znacznie więcej na paliwo, bo w korku o wiele przyjemniej traci się czas w samochodzie, a nie w pozycji stojąco-wiszącej w autobusie (po uprzednim oczekiwaniu), gdzie fiołkami nie zawsze pachnie, a młodzież w dyskusjach prezentuje ciekawe słownictwo w każdym zdaniu lub raczy współpasażerów swoja ulubioną "muzyką".

Niektóre parkingi P+R szybko się zapełniają, co sugerowałoby, że ludzie jednak chcą się przesiadać do sprawnie działającej komunikacji - takiej jak metro. Dlaczego parking przy stacji Wilanowska jest oblegany mimo, że funkcjonują autobusowe linie podmiejskie, które tam właśnie kończą bieg? Odpowiedź powyżej.



Tomasz Zymer
- p. radny Bajkowski wnioskował także o to, by 710 zajeżdżało do Stoceru także w drodze z Piaseczna i radni poparli wniosek do burmistrza o taką zmianę trasy tej linii.

A policzył ile to będzie kosztowało? Gdyby 700 uległa całkowitej likwidacji, to ewentualnie można się zastanowić, ale przy obecnym stanie dróg na tej "pętli" przy stocerze i podejściu gminy do finansowania komunikacji (ci sami radni zdejmują pieniądze z komunikacji i jednocześnie głosują za wydłużeniem trasy linii o największej ilości kursów) taka zmiana na 710 jest kolejną głupotą. Znając pomysły naszej władzy, to podjazd pod stocer w kierunku Warszawy można zapewnić kosztem... likwidacji części kursów, tak żeby wszystko zamknęło się w obecnej kwocie dopłat do 710.

59 kursów x 252 dni robocze = 14868 x 1,2 km (o tyle mniej więcej wydłuży się trasa w kierunku Warszawy) = 17841,6
27 kursów x 114 dni świątecznych = 3078 x 1,2 km = 3693,6

17841,6 + 3693,6 = 21535,2 x 8 zł/km (nie chce mi się szukać dokładnej stawki) x 40% (dopłata gminy) = 68912,64 zł rocznie i ucieszone gęby mieszkańców Skolimowa spieszących się rano do Warszawy.



Tomasz Zymer
- burmistrz wyjaśnił, że linii w Jeziornie będzie już teraz tak strasznie dużo, że ZTM twierdzi, iż rozkładów 700, 710, 724, 742, 139 w Jeziornie nie da się sensownie skoordynować.

A jego zdaniem cokolwiek da się jeszcze zrobić w gminie, gdzie wszystkiego jest tak strasznie dużo? Można obniżyć jego tak strasznie dużą pensję? Da się? Nie, też się nie da.

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.t-mobile.pl)
Data: 07 wrz 2012 - 09:20:23

coś mam wrażenie, że faktycznie niewielu radnych ma siłę i chęć wgłębiania się Czaku w Twoje rzeczowe analizy...
może przed następnymi wyborami doczekamy się innego podejścia i np. likwidacji linii 700...
a 710 pod Stocer w drodze powrotnej to może zajeżdżać? czy tam, aby nie jest ulica jednokierunkowa? ;)

Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: MarioMario (---.dynamic.chello.pl)
Data: 07 wrz 2012 - 10:14:10


Artek_Bartek
coś mam wrażenie, że faktycznie niewielu radnych ma siłę i chęć wgłębiania się Czaku w Twoje rzeczowe analizy...
może przed następnymi wyborami doczekamy się innego podejścia i np. likwidacji linii 700...
a 710 pod Stocer w drodze powrotnej to może zajeżdżać? czy tam, aby nie jest ulica jednokierunkowa? ;)

będzie wjeżdżac w tę samą jednokierunkowa co teraz, tyle ze jadac z Piaseczna a nie z Warszawy i wyjezdzac ta sama droga. Innej opcji nie widzę;P

W kwestii 4 kursów L-ki do Dębówki, to pytanie jaka trasa jej bedzie. Może Góra Dworzec, Wólka, Podłęcze, Dębówka, Kawęczyn, Brześce, Debówka, Podłęcze, Wólka, Góra??? Czy jednak podjazdy istniejcej L-5, L 16.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-09-07 10:14 przez Mario.

Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.