Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: czaknoris (159.205.208.---)
Data: 16 sty 2015 - 04:03:57

Gdyby władzom Góry Kalwarii zależało na zorganizowaniu komunikacji autobusowej dla mieszkańców Baniochy, to już dawno powstałaby linia L na trasie Baniocha - Góra Kalwaria. Przy okazji może załapałaby się Szymanów, Solec, Łubna, Tomice, Mikówiec.

Ale oni mają lepszy (dla siebie) pomysł. Dołożymy na wydłużenie o kilka kilometrów eLki z K-J, a ludzie dojadą sobie od razu do pierwszej strefy biletowej z Klarysewie.
* Szybciej, bo nie trzeba będzie później jeszcze jechać z Góry Kalwarii 742.
* Łatwiej, bo nie trzeba organizować zupełnie nowej linii tylko u siebie.
* Taniej dla budżetu gminy Góra Kalwaria i dla mieszkańców tej gminy.

Co w zamian zyskuje K-J i jego mieszkańcy? L15 wydłuża się czas przejazdu pętli z około pół godziny do 45-50 minut, albo i więcej. Gratis pozarozkładowe spóźnienia w godzinach szczytu, bo L15 musiałaby pewnie wyjechać na DK79, zjechać, gdzieś zawrócić itd. Jaki ruch jest na tej drodze, jak łatwo włączyć się do ruchu w godzinach szczytu, to chyba nie trzeba tłumaczyć.

Ilu mieszkańców K-J jest zainteresowanych dojazdem do Baniochy? Przypuszczam, że może to być góra kilka osób, które regularnie korzystałyby z takiej opcji.

Jeżeli L15 pojedzie do Baniochy, to szybko pojawi się "zazdrość" innych wiosek, bo czemu by nie wydłużyć trasy o 5 km i nie zebrać wszystkich prawie do samej Góry Kalwarii.
Władze Góry Kalwarii idą z tym do ZTM, któremu większa kasa na rękę. ZTM nie pytając K-J o zgodę (bo nie musi) ponownie wydłuża trasę eLki i zbiera większe dopłaty. Linia na pewno jest wtedy świetnie obłożna, pewnie nawet tak, że w Borowinie nikt już nie wsiądzie. PKS zawiesza kolejne kursy na trasie Góra Kalwaria - Warszawa przez Piaseczno, ZTM sprzedaje więcej biletów okresowych na 2 strefę.
W efekcie ktoś kto chce dojechać z Jeziorny do Borowiny i odwrotnie musi przy okazji zwiedzić pół gminy Góra Kalwaria.

Z Górą Kalwarią było już porozumienie w sprawie linii PKS przez Borowinę. Uruchomiono połączenie z 5 kursami na dzień. Pożytek dla mieszka gminy K-J żaden. później okazało się, ze Góra Kalwaria z porozumienie z PKS ulotniła się na samym początku i za linię płaciła tylko gmina K-J.
Kiedyś też mieszkańcy Szymanowa poszli do TVP Warszawa z pomysłem wydłużenia trasy linii 710, czy uruchomienia innego autobusu podmiejskiego smiling smiley.

Góra Kalwaria jakoś nie kwapi się do zwiększenia ilości kursów eLki przez Dębówkę i Podłęcze. Podobnie nie są zainteresowani dodatkowymi kursami na 742.

Jak chcą mieć eLkę z Klarysewa do Baniochy, to niech doprowadzą do uruchomienia linii L55, która będzie dublowała trasę L15 (byle nie w tym samym czasie), z jej wydłużeniem do Baniochy, czy gdzie im tam pasuje.
Gminy formalnie muszę płacić za kilometry na swoim terenie. Góra Kalwaria proponuje ZTMowi układ, w którym K-J płaci 20% "normalnej" stawki z kilometr L55 na swoim terenie, a Góra Kalwaria płaci stawkę normalną + odpowiedni % do każdego kilometra u siebie tak, żeby ZTMowi wyszła średnio "podstawowa" stawka za każdy kilometr na całej trasie.
Rozrzutni nie są, więc jak zamówią, to pewnie z 6-10 kursów na dzień. Dla K-J w kosztach wyszłoby to tak jak 2 dodatkowe kursy L15, przy 10 faktycznych L55 z opcją dojazdu do Baniochy.


Wątpię jednak, żeby miłościwie nam panujący był tym w ogóle zainteresowany, bo publicznie wypowiedział się już, że na 742 kursów jest wystarczająco, a na eLkach może i przydałoby się więcej, ale nie ma na to pieniędzy.
Innego sensownego rozwiązania jak stworzenie takiej L55 przy pokryciu większości kosztów jej funkcjonowania przez Górę Kalwarię nie widzę.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-01-16 04:07 przez czaknoris.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (93.157.158.---)
Data: 13 sie 2015 - 14:03:49

Nowe linie:
"* L28: Baniocha - Szymanów - Konstancin Jeziorna;
* L30: Góra Kalwaria - Krzaki Czaplinkowskie - Czachówek (jako połączenie pętli podmiejskiej linii 742 ze stacją kolejową na linii radomskiej)."

http://autobusczerwony.blox.pl/2015/08/Nowa-linia-221-i-L-ki-od-wrzesnia.html

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MarioMario (89.67.9.---)
Data: 29 sie 2015 - 06:08:51

ZTM ogłosił właśnie przetarg na linie o których wspominał Mixiorek. Linia L-28, będzie łączyła Baniochę z ul. Sobieskiego w Konstancinie jadąc ul. Warecką cały czas prosto między Baniochą a Konstancinem. Termin realizacji od 1409.2015-29.02.2016. Gmina Konstancin w tym momencie do tej linii nie dopłaca. Jeżeli linia się powiedzie, to wówczas w nowym przetargu na konstancińsko - górokalwaryjskie elki będzie i ta elka zawarta.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-08-29 06:09 przez Mario.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: pionek AGORYpionek AGORY (178.183.2.---)
Data: 06 lis 2015 - 13:51:30

Może ktoś z was orientuje się do kogo należy pisać w sprawie kursów linii podmiejskich (710) które nie zostały zrealizowane?
Jakiś czas temu napisałem skargę do ZTM w sprawie kursu który się nie odbył, z informacją że mam nadzieję że nie wezmą za niego od gminy pieniędzy (w końcu gmina dotuje/wykupuje/ te kursy, to po co ma płacić za usługę która nie została wykonana).
W odpowiedzi na skargę dostałem takiego enigmatycznego maila: "Pozwolimy również zasygnalizować, że wnioski w sprawie kursowania linii 710 (np. częstotliwości) należy składać do Urzędu Gminy Konstancin - Jeziorna. Istotny jest w tej kwestii fakt, że władze przeznaczają konkretne środki finansowe na usługi przewozowe. Obsługa komunikacyjna gminy podmiejskiej należy do zadań własnych danej jednostki administracyjnej. Funkcjonowanie linii poza granicami Warszawy jest uregulowane podpisanym „Porozumieniem międzygminnym”, w ramach którego władze Konstancin- Jeziorna dokonują zakupu określonej usługi przewozowej. W związku z powyższym, wszelkie propozycje dotyczące zmian w układzie komunikacyjnym lub rozkładach jazdy prosimy kierować bezpośrednio do ww. jednostek, które zgodnie z zasadami określonymi w ww. „Porozumieniu ..” skieruje do Zarządu Transportu Miejskiego wystąpienie dotyczące postulatów, które uzna za zasadne. Na tej podstawie z naszej strony zostaną przedstawione warunki , których spełnienie umożliwi realizację zgłoszonego wniosku."

Czy zatem na przyszłość mam pisać informacje o niezrealizowanych kursach do naszego urzędu? Jeśli tak, to do jakiego wydziału?

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: maniamania (87.205.192.---)
Data: 06 lis 2015 - 16:54:16

Informowałam zawsze p.Lewandowskiego z wydz Dróg Gminnych i zawsze była reakcja. Teraz p. Lewandowskiego już tam nie ma, więc może do kierownika - p. Michalaka

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: pionek AGORYpionek AGORY (78.8.90.---)
Data: 06 lis 2015 - 19:30:22

dzięki smiling smiley

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 09 lis 2015 - 09:05:04

"L15, L21
ZMIANA TERMINU OBOWIĄZYWANIA: Czasowa zmiana tras linii L15, L21 w Oborach

dn. 12.11.2015 (czwartek)

W związku z realizacją robót bitumicznych na ul. Literatów w miejscowości Obory w dniu 12 listopada 2015 r. linie L15 i L21 zostają dwukierunkowo skierowane na poniższe trasy objazdowe:

L15: KLARYSEW - … - Wilanowska – Wilanowska – Łyczyńska – Baczyńskiego – Podlaska - … - KLARYSEW.

Linia L21 będzie kursować bezpośrednio ulicą Wilanowską do/z Słomczyna i Cieciszewa bez podjazdu ulicami Literatów (m. Obory), Baczyńskiego (m. Parcela-Obory) i Łyczyńską (m. Łyczyn).

Zawieszone zostaje funkcjonowanie przystanków:

OBORY-PAŁAC 01 i 02,

OBORY 01 i 02,

BACZYŃSKIEGO 02.

Przepraszamy za utrudnienia."

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MarioMario (89.67.9.---)
Data: 09 gru 2015 - 23:40:00


Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MarioMario (89.67.9.---)
Data: 27 mar 2016 - 22:09:28

Od 01.04.2016 konstancińska komunikacja linii "L" po nowemu. Szczegóły poniżej:

link

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 24 cze 2016 - 14:27:51

"L14
Utrudnienia w kursowaniu linii L14

14:03
Z przyczyn technicznych do odwołania zawieszone zostało kursowanie linii L14

Przepraszamy za utrudnienia

opublikowano 24 czerwca 2016r."

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (213.158.197.---)
Data: 24 cze 2016 - 17:10:11

skąd ten komunikat? bo na stronie ZTM takowe nie ma....a dziecko na przystanku...

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.190.148.---)
Data: 24 cze 2016 - 21:07:42

Był na twitterze i stronie ZTM. Skoro zniknął to pewnie i problem zniknął... oby

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MarioMario (188.146.68.---)
Data: 26 cze 2016 - 18:27:40

Kominikat pojawil sie w zwiazku z awaria autobusu linii L-14 i kursowanie zostalo zawieszone do momentu podstawienia autobusu zastepczego.Grodzisk Mazowiecki podstawil zastepczy i komunikat zniknal.Nowy przewoznik ma baze w Piasecznie i tak sie sklada,ze akurat rezerwa dysponuje i podstawa w odroznieniu od Europy Express.Malo tego zglasza problem do ztmu i ten daje komunikat.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 27 cze 2016 - 11:06:21

Pan Mariusz fajnie to wyjaśnił. Dobrze, że są Radni, którzy wiedzą jak takie sprawy w naszej gminie działają.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.190.148.---)
Data: 22 lip 2016 - 18:10:09

Nie widzę na stronie gminnej i nigdzie indziej, więc:

"Budowa zatoki przystankowej przy ul. Mirkowskiej w miejscowości Konstancin – Jeziorna

od 25.07.2016 (poniedziałek)

W związku z budową zatoki przystankowej dla komunikacji autobusowej przy ul. Mirkowskiej w miejscowości Konstancin – Jeziorna od dnia 25.07 br. od początku kursowania linii dziennych, do odwołania zawieszeniu ulega przystanek KLARYSEW 03.

Uruchamia się przystanek KLARYSEW 53 zlokalizowany ok. 50 metrów przed zawieszonym przystankiem.

Przepraszamy za utrudnienia.

opublikowano 22 lipca 2016r."

http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?&c=102&l=1&i=8296&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 26 lip 2016 - 10:48:08

Co nasze władze na to? Da się?
Burmistrz, Radni? Może warto by rodziny mieszkające na ternie naszej gminy zaoszczędziły dzięki władzom gminnym 3tysł zł rocznie? Do tego jaka to byłaby zachęta by odwiedzać Uzdrowisko i nie "kasować" kolejnego biletu na II strefę dla osób, które do nas przybywają.


"Komunikacja. Marki z tańszym transportem publicznym
Jarosław Osowski
26.07.2016 10:00 "

Ponad 3 tys. zł rocznie zaoszczędzi rodzina z dwójką dzieci, dojeżdżająca do Warszawy autobusami podmiejskimi z Marek. Dzięki dodatkowym wpływom z podatków miasto wprowadzi pierwszą, czyli tańszą, strefę biletową.

- Czekamy już tylko na zgodę Rady Warszawy. Ustaliliśmy z Zarządem Transportu Miejskiego kwestie finansowe i nowe numery linii - powiedział nam wczoraj Jacek Orych, burmistrz Marek, który zaczął rządzić miastem w tej kadencji.

Marki w pierwszej strefie

Jego poprzednik Janusz Werczyński wprowadził przed dwoma laty pierwsze udogodnienie taryfowe dla pasażerów rozliczających podatki w gminie: bilety Warszawa Plus. Za Markami poszły inne podstołeczne samorządy, m.in. Konstancin, Piaseczno, Raszyn i Jabłonna. Burmistrz Orych przyznaje, że pasażerowie mogą sporo zaoszczędzić już teraz, ale jeśli kupią bilet 90-dniowy, a nie wszystkich stać jednorazowo na taki wydatek. Po wprowadzeniu do Marek pierwszej strefy biletowej, czyli takiej, jaką mają Warszawa i sąsiednie Ząbki, w portfelach mieszkańców zostanie znacznie więcej pieniędzy. W przypadku rodziców i dwójki dzieci, którzy dojeżdżają komunikacją podmiejską do stolicy, to aż 258 zł miesięcznie.

Dlatego starania o tańszą taryfę przed wakacjami radni Marek poparli jednogłośnie. Informację o trwających negocjacjach potwierdził "Stołecznej" dyrektor ZTM Wiesław Witek, który ma na koncie inny sukces w tej części aglomeracji - w czerwcu w Wołominie i okolicach ruszyły cztery lokalne linie autobusowe, które podwożą pasażerów m.in. do stacji kolejowych. Wcześniej ZTM przywrócił na tej trasie wspólny bilet na pociągi podmiejskie.

Wszystko dzięki podatkom

Burmistrz Jacek Orych informuje, że przejście Marek do warszawskiej strefy biletowej będzie kosztowało budżet tej gminy dodatkowo ok. 1 mln zł rocznie. Teraz miasto przekazuje na konto ZTM 3,5 mln zł. Ekstrawydatek jest możliwy dzięki wyższym wpływom z podatków lokalnych. To z kolei wynik trwającej dwa lata kampanii zachęcającej nowych mieszkańców, by meldowali się w Markach i tam rozliczali się z podatków. Samorząd odwdzięcza się im tańszą komunikacją.

Głosowanie w Radzie Warszawy ma się odbyć w sierpniu, a wprowadzenie nowych cen biletów - jesienią. Władzom Marek zależy, by zmieniły się typowe dla strefy podmiejskiej numery linii autobusowych. Z informacji "Stołecznej" wynika, że linia 732 stanie się linią 240, a 718 - prawdopodobnie 140. Trasy pozostaną bez zmian, ale obecna linia 805 (Dworzec Wschodni - Pustelnik) zacznie kursować częściej: raz na 7-8 min zamiast co kwadrans. W dalszej kolejności Marki planują przebudować główną al. Piłsudskiego (po otwarciu ekspresowej obwodnicy miasta w 2017 r.), wprowadzić linie lokalne, otworzyć parking przesiadkowy i wytyczyć ścieżki rowerowe do Warszawy. Oddanie stacji metra na Targówku w 2019 r. ma się zaś zbiec z uruchomieniem w Markach linii autobusów ekspresowych i systemu roweru miejskiego."

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,20452416,komunikacja-marki-z-tanszym-transportem-publicznym.html?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2016-07-26 10:49 przez Mixiorek.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (213.158.197.---)
Data: 26 lip 2016 - 10:58:17

klucz....



Burmistrz Jacek Orych informuje, że przejście Marek do warszawskiej strefy biletowej będzie kosztowało budżet tej gminy dodatkowo ok. 1 mln zł rocznie. Teraz miasto przekazuje na konto ZTM 3,5 mln zł. Ekstrawydatek jest możliwy dzięki wyższym wpływom z podatków lokalnych. To z kolei wynik trwającej dwa lata kampanii zachęcającej nowych mieszkańców, by meldowali się w Markach i tam rozliczali się z podatków. Samorząd odwdzięcza się im tańszą komunikacją.

a my tez mamy 1 milion więcej dla mieszkańców...na nowy ratusz :-)



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2016-07-26 10:58 przez Artek_Bartek.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: czaknoris (78.8.85.---)
Data: 13 lut 2017 - 20:28:14

[www.wpi24.net]

– Chciałbym, aby z Konstancina do metra można było dotrzeć autobusem w 12–15 minut – mówi burmistrz Kazimierz Jańczuk.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 13 lut 2017 - 21:02:34

Też bym chciał. Ale wystarczy mi 30 minut do Wilanowskiej, czyli nominalny czas przejazdu, który poza niedzielną nocą chyba nigdy nie jest spełniony grinning smiley



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: czaknoris (78.8.85.---)
Data: 13 lut 2017 - 21:54:35

Niedzielną nocą to Ty chyba nocnym jeździsz, który się wlecze, żeby nie podjeżdżać za wcześnie na przystanki grinning smiley.
Spod UMiG rozkładowo do Wilanowskiej 710 jedzie w 25-32 minuty, w zależności od pory dnia, ale to z Jeziorny. Z Konstancina 30 minut nawet w rozkładzie nie będzie, bo czasy kiedy to było wykonalne (w szczycie) minęły wraz z likwidacją 728 (w 1996 roku? ponad 20 lat temu!) i chyba nigdy nie wrócą smiling smiley.
Nowa linia ma być z Grapy i w dodatku elektryczna, a z tekstu wynika jakby 710 też miało jeździć po tej samej trasie, do metra Kabaty.

Na razie wygląda to na burmistrzowe chciejstwo, z którego pewnie niewiele wyniknie. Dostanie na biurko wycenę ile te elektryczne pomysły maja kosztować i skończy się temat, albo będzie karykatura linii w stylu 700, która ma już tylko 8 kursów na dzień, ale będzie na czym ekologiczną propagandę uprawiać.
Okresowy BUSpas na prawym pasie, przy dużej liczbie kursów (co 5, max 7 minut), do metra byłby niezłym rozwiązaniem promującym komunikację, ale bardzo wątpię, żeby w ZDM i MZDW zdecydowali się na to. Nie za obecnych władz.
Również wątpliwe, żeby w najbliższych latach autobusy do metra jeździły co 5 minut w szczycie. No chyba, że ten szczyt rozkładowo będzie trwał nie dłużej niż 30-50 minut, ale nawet wtedy wątpliwe.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-02-13 22:05 przez czaknoris.

Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.