Artek_Bartek
szkoda jedynie, że zapomnieli napisać drobną rzecz tj. kiedy takie pomiary zostaną dokonane i kiedy ich wyniki przedstawione...
"mityczne procenty" w piśmie z MZDW pochodzą z wyników Generalnego Pomiaru Ruchu dokonanego w 2010.
GPR przeprowadza się co 5 lat.
Artek_Bartek
mam nadzieję, że pomysł z wykorzystaniem monitoringu miejskiego do zliczania zostanie wcielony w życie zdecydowanie szybciej i nikt nie będzie kwestionował tej metody jeśli przyniesie ona znacząco rozbieżne wyniki niż te mityczne 4 %...
Wszystko zależy od tego jak to policzysz, bo "statystykę" zawsze można "odpowiednio zrobić".
4,6% to udział w całym SDR trzech typów pojazdów (samochody ciężarowe, samochody ciężarowe z przyczepami i autobusy) z pomiaru na odcinku od skrzyżowania z droga 721 do Góry Kalwarii.
2,5% to udział w całym SDR dwóch typów pojazdów (samochody ciężarowe z przyczepami i autobusy) z pomiaru na odcinku od granicy Warszawy do skrzyżowania z droga 721.
"Ruch ciężki", zgodnie z instrukcją, jest sumą z trzech typów pojazdów (samochody ciężarowe, samochody ciężarowe z przyczepami i autobusy), więc w piśmie powinno być 4,5% (w mieście) do 4,61% (poza miastem).
Poza ortografami są też błędy merytoryczne w samej treści, ale cicho bo jeszcze MZDW obrazi się jak burmistrz K-J i w ogóle nie będzie informował o niczym
.
W tym wypadku, do rozważań, z ruchu ciężkiego należałoby wyłączyć autobusy, bo chodzi o uciążliwości związane z transportem towarów a nie osób. Wtedy procentowy udział wyglądałby: 3,5% (miasto) i 4% (poza miastem).
Te % nie odzwierciedlają liczby pojazdów, tylko udział w ruchu. Przy tak podanej informacji 90% ludzi powie, że na odcinku miejskim jest mniej tego ruchu ciężkiego, ale ruch nie jest mniejszy w ujęciu ilościowym, tylko mniejszy jest udział ruchu ciężkiego w całym SDR na danym odcinku.
Ze struktury rodzajowej ruchu ogółem dla wszystkich dróg wojewódzkich wynika, że udział ruchu ciężkiego wynosi 8,3% w całym SDR, czyli u nas niby daleko, ale... ten SDR ogółem wynosi 3398.
Na drodze 724 na dwóch odcinkach (miasto i poza miastem) SDR wynosi odpowiednio: 24746 i 8599.
Magia statystyki, bo można tak operować wartościami aby zasugerować, że w Pcimiu Dolnym jest większy ruch niż w Warszawie
. Od odbiorcy zależy tylko czy da się nabrać na takie bajki.
Jeżeli, z uwagi na późną porę, pomyliłem się w obliczeniach, to z pewnością ktoś mnie tu poprawi.
harmattan
Raczej wątpię aby warzywa do lokalnych marketów , dowożone były TIR-ami. Szczególnie takimi o DMC pow.12t.
Dostawy do lokalnych marketów odbywają się bardzo często pojazdami o DMC powyżej 12T. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego.
mania
Tu chyba muszą zadziałać słuzby i przez jakiś czas sprawdzać dokumenty pzrewozowe.
Zatrzymanie każdego samochodu i kontrola celu podróży na podstawie dokumentów przewozowych jest niewykonalna, a nawet jeżeli to wyniki będą niemiarodajne.