ola
jesteśmy małą gminką, a liczba marketów (oraz obiektów uzdrowiskowych typu "asfalciarnia) wymagających dostaw wielkimi ciężarówami raczej nie przekracza 10. Znaki "tylko dla ruchu lokalnego" i wyposażenie lokalnych dostawców w stosowne winiety, a lokalnej policji i SM w listę tych dostawców. Tak widzę techniczny aspekt wykonalności/ wyeliminowania tranzytu. Gdzies tu wspominałam prawie drogowym i ponadgminnych strukturach samorządowych - bo nie wiem, czy wg Ustawy Samorządowej sama gmina może taki manewr wykonać. Ale próbować może na pewno
U nas zarządzanie ruchem jest w gestii powiatu i województwa.
Wjazd do strefy dla określonych pojazdów można próbować rozwiązać przez identyfikatory wydawane na pojazd. Gorzej z dostawami realizowanymi przez inne firmy z kraju, bo tam często nie ma jakiejś określonej strategii, że do Konstancina to jeżdżą konkretne samochody z firmowej floty, ale to problem przewoźnika, więc jeżeli będzie musiał to będzie tak robił, żeby wysyłać samochód z identyfikatorem. Ewentualnie opcja z identyfikatorem na okaziciela.
Technicznie sprawę ograniczeń i dopuszczenia wyjątków można rozwiązać, ale trzeba się napracować i chcieć to zrobić, a potem wymagać od służb egzekwowania. Z chęciami i egzekwowaniem będzie kiepsko i tu jest cały problem.
Nie jest możliwe miarodajne określenie szczegółowej charakterystyki obecnego ruchu (miejsce docelowe transportu) "z natury".
Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-11-17 14:44 przez czaknoris.