Marcin
czy ktoś wie z czego wynika istnienie poprzecznych progów na drodze do Warszawy?
KtoÅ› na pewno wie
.
Marcin
i dlaczego to istnieje?
Dużo jest możliwych powodów.
Półsztywna konstrukcja nawierzchni, charakterystyka zastosowanych wówczas mieszanek, zwiększona podatność na odkształcenia lepkoplastyczne (warstwy ścieralnej), nadmierne obciążenie w stosunku do założeń, nagminne przekraczanie dopuszczalnych obciążeń, nieskuteczne odwodnienie, specyfika klimatu, niewłaściwe prowadzenie bieżącego utrzymania, czas eksploatacji itd.
Wszystko razem może dawać taki efekt.
Marcin
przecież one są prawie jak test w stacji kontroli pojazdów
Przesada.
Marcin
jeżeli przeliczymy przez liczbę samochodów, to okaże się, że przez wcześniejsze zużycie amortyzatorów, Polska traci przez takie drogi bardzo dużo pieniędzy rocznie.
Niektórzy tracą, a inni zarabiają.
Marcin
Dodatkowo widuję na tej trasie znacznie więcej "zepsutych" samochodów niż na innych drogach, co według mnie wskazuje na awarie powstałe na skutek wstrząsów całego samochodu.
Bzdura. Za mała próba do wyciągania takich wniosków.
MarcinZ kolejnymi miesiącami obserwuję też, że niektóre z tych progów są coraz wyższe i niedługo będą pełniły funkcje śpiących policjantów
No niestety. Trzeba będzie ze 130 zejść na 90...
Marcin
kto jest za to odpowiedzialny i dlaczego taka droga została odebrana (czyli kto wziął łapówkę, bo chyba nikt nie jest takim kretynem, aby uczciwie odbierać takie buble?)
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie bezpośrednio. Miasto (i prezydent) w ogólniejszym ujęciu tematu.
Marcin
kto jest za to odpowiedzialny i dlaczego taka droga została odebrana (czyli kto wziął łapówkę, bo chyba nikt nie jest takim kretynem, aby uczciwie odbierać takie buble?)
Zanim zaczniesz kogoś wyzywać od łapówkarzy i kretynów, to zastanów się nad swoją ignorancją i dyletanctwem. Nie masz o tym bladego pojęcia, to przystopuj z takimi błyskotliwymi uwagami.