Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (213.158.197.---)
Data: 15 sty 2015 - 14:10:56

znaczy wychodzi, że nie tyle pieniądze będą problemem ile...czas, który pozostał nam jeszcze byśmy mogli się tym cieszyć....
jak z każdą inwestycją infrastrukturalną w tym kraju...zobaczę - uwierzę...

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 15 sty 2015 - 14:36:52

Do końca miesiąca mam nadzieję otworzą oferty na odcinki A i C. Zobaczymy co tam będzie. Szacowałem na podstawie ostatnich przetargów oszczędności na poziomie około 20%.
42% kosztorysu to jest kosmos, już są pierwsze komentarze, że to będzie most pontonowy ;-)



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-01-15 14:37 przez Mixiorek.

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (213.158.197.---)
Data: 15 sty 2015 - 15:48:24

to chyba ma być w formule zaprojektuj i wybuduj?
może zwycięzcy mają jakieś tajne technologie znad Bosforu? albo nie przewidują konstrukcji zimowej? albo
w każdym bądź razie...zobaczę, uwierzę...dotego czasu to tylko...walka biznesu z administracją państwową...choć nie wykluczone, że toczyć się będzie ona jeszcze dłuuuugo po rozstrzygnięciu przetargu :-)

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: daramisdaramis (79.185.113.---)
Data: 15 sty 2015 - 16:37:09

Może nie tyle tajne technologie, co przewidywania przyszłych (w czasie realizacji inwestycji) cen takich podstawowych artykułów jak ropa, asfalt, stal, beton, euro i dolar. Jeżeli spodziewają się spadków, to kwota może być realna, jak ceny wzrosną, to może nam grozić porzucenie budowy.

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.190.148.---)
Data: 15 sty 2015 - 18:41:31


daramis
Może nie tyle tajne technologie, co przewidywania przyszłych (w czasie realizacji inwestycji) cen takich podstawowych artykułów jak ropa, asfalt, stal, beton, euro i dolar. Jeżeli spodziewają się spadków, to kwota może być realna, jak ceny wzrosną, to może nam grozić porzucenie budowy.

Jak to wykonawca obroni w sądzie, UZP, KIO itp.? Powie, że dał 42% kosztorysu bo spodziewa się obniżek materiałów i kosztów stałych o np: 30% oraz kursów spadku kursów walut? Moim zdaniem ta teza jest do nie do obronienia.
Biorąc pod uwagę np: to co miało miejsce dzisiaj oraz w ostatnich miesiącach cena żadnej z tych rzeczy jest nie do przewidzenia. A wielcy analitycy i fachowcy mówiąc, że wiedzą jakie będą tendencje za jakiś czas wprost kłamią/ mijają się z prawdą, oni tego nie wiedzą. Globalizacja i połączenie rynków sprawia m.in. to, że jak "komuś się odbije" 3500km stąd to u nas giełda, waluty lecą o 15%. A mówienie o naszych pewnych fundamentach itp. to czasem czysta demagogia.

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: daramisdaramis (83.6.218.---)
Data: 15 sty 2015 - 18:52:18

Umowa na realizację takiej budowy w ciągu kilku najbliższych lat za ściśle określoną cenę ZAWSZE wymaga przyjęcia założeń ekonomicznych dotyczących przewidywanych cen niezbędnych do realizacji surowców. Inaczej nie da się złożyć oferty.

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.190.148.---)
Data: 15 sty 2015 - 19:13:39


daramis
Umowa na realizację takiej budowy w ciągu kilku najbliższych lat za ściśle określoną cenę ZAWSZE wymaga przyjęcia założeń ekonomicznych dotyczących przewidywanych cen niezbędnych do realizacji surowców. Inaczej nie da się złożyć oferty.

Ok. Jak rozumiem 5 firm, które złożyło oferty przyjęło różne wartości? Tylko jak teraz mają to obronić skoro inne firmy też przyjmowały wartości z jakiś źródeł.

Z tego co wiem jest też możliwa waloryzacja stawek jeżeli wykonawca udowodni, że stawki od momentu podpisania umowy wzrosły w sposób znaczący zwiększający koszty.

P.s.
Jestem ciekawy na jakiej podstawie i jaką cenę np: ropy naftowej przyjęli wykonawcy. 30, 50 75, 115 dolarów za baryłkę? A jeżeli nie ma w dokumentacji baryłki ropy to produkty pochodne - asfalt (chociaż nawierzchnia S2/ POW ma być z betonu), ropa (paliwo), bitumen itp.

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.190.148.---)
Data: 15 sty 2015 - 19:16:59

Oficjalny komunikat GDDKiA:

http://www.gddkia.gov.pl/pl/d/e2efe409ead4394f305b49558d856a55

http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/17506/Znamy-pierwsze-oferty-na-budowe-POW


"15-01-2015

Znamy pierwsze oferty na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy

Pięciu wykonawców złożyło oferty w przetargu na budowę fragmentu południowej Obwodnicy Warszawy wraz z nowym mostem przez Wisłę. Najtańsza wynosi 757,64 mln zł, a najdroższa - na 1,24 mld zł przy kosztorysie opiewającym na 1,77 mld zł. To jedno z trzech zadań składających się na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy na ok. 18,5 km odcinku trasy S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska.

Zadanie "B" obejmuje budowę fragmentu drogi o długości 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu przez Wisłę.

Most Południowy w ciągu trasy S2 będzie mieć długość ok. 1,5 km i ok. 45,8 metra szerokości. W obu kierunkach kierowcy będą mieć do dyspozycji po 4 pasy ruchu. Dodatkowo z obu stron został zaplanowany ciąg pieszo – rowerowy.

Najniższą cenę za jego realizację, czyli 757,64 mln zł zaproponowało konsorcjum z firmą Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt z Turcji jako liderem i Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów jako partnerem.


Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawcy proponują technologię budowy, ta zaś ma wpływ na oferowaną cenę. W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, czy przedstawione przez nich rozwiązania spełniają wymagania Programu Funkcjonalno Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu.

W najbliższy poniedziałek otwarte zostaną oferty na realizację zadania C, tydzień później – ostatniego – zadania A obejmującego budowę najdłuższego w Polsce tunelu pod Ursynowem.

Do składania ofert cenowych na wszystkie trzy zadania zostało zaproszonych 22 firm i konsorcjów. Każdy z wykonawców może ubiegać się o realizację tylko jednego z zadań.

Po wyborze najkorzystniejszej oferty (pod uwagę brana jest cena i okres gwarancji) i kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zostanie podpisana umowa z wyłonionym wykonawcą.

Projekt realizowany jest w systemie projektuj i buduj. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to II kwartał 2019 roku.

Przygotowując się do składania ofert cenowych firmy zadały ponad 2,4 tys. pytań m.in. na temat monitoringu budynków i wody gruntowej, dokładnych parametrów wiaduktów czy przepustów, złożone oferty pozwolą na sprawną realizacje kontraktów.

Do Krajowej Izby Odwoławczej do chwili obecnej zostało złożonych 9 odwołań, tylko jedno zostało uwzględnione.

O INWESTYCJI:

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:

odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w. Puławska a w. Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:

- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
- tunelu pod Ursynowem
- mostu przez Wisłę
- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
- węzłów: „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”.
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego."

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.190.148.---)
Data: 15 sty 2015 - 19:56:05

I jeszcze:

"Ustawa prawo zamówień publicznych

Art. 89. 1. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
6) zawiera błędy w obliczeniu ceny;

Art. 90. 1. Jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, w szczególności jest niższa o 30% od wartości zamówienia (...), zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny (...)
2. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na wykonawcy.
3. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
"

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: daramisdaramis (83.6.218.---)
Data: 15 sty 2015 - 23:51:48

Wg tej definicji wszystkie oferty mają rażąco niskie ceny - sporo poniżej kosztorysu. Dla mnie ważniejsze jest że różnica pomiędzy pierwszą a czwartą ofertą wynosi tylko 21 % . Znaczy stosowali podobną metodę wyceny i powinno się to obronić przy odwołaniach. ( oby ich nie było )

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 16 sty 2015 - 07:53:08


daramis
Wg tej definicji wszystkie oferty mają rażąco niskie ceny - sporo poniżej kosztorysu. Dla mnie ważniejsze jest że różnica pomiędzy pierwszą a czwartą ofertą wynosi tylko 21 % . Znaczy stosowali podobną metodę wyceny i powinno się to obronić przy odwołaniach. ( oby ich nie było )

Cóż, według niektórych w tym przetargu na odcinek B na poważnie powinna być brana tylko oferta nr 5. Tak mówią wszystkie kosztorysy i wyliczenia jakie mamy w naszym kraju. Znamienne jest też to, że wpłynęło 5 ofert a 15 oferentów przeszło do II etapu przetargu.
Oby to się dobrze skończyło. A skończy się to jak droga zostanie wybudowana w terminie za tą wybraną (obecnie najniższą cenę) i nie będzie fuszerek, wad itp.
Umowę na S8 Marki - Radzymin podpisano pół roku po otwarciu kopert. Zobaczymy jak będzie w przypadku S2/ POW i odcinków A, B, C.

Już chiński Covec na dwóch odcinkach A2 miał mieć tajne technologie i swoje wyliczenia znad Jangcy. Jak się skończyło wszystko wiemy.

P.s.
Stawiam też na to, że włoskie Astaldi (partner Gulermak przy II linii metra) będzie bardzo mocno walczył o odcinki A i C. Chociaż tutaj mam płonne nadzieje, że chociaż tunel wygra Budimex.

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (178.180.185.---)
Data: 16 sty 2015 - 10:17:49

A z czego się te nadzieje biorą?
O tym jak wykończono chończyków to juz tony papieru zapisano...
Jak zorganizować mozna prace pokazują Czesi na mostowym odcinku S8
A dalej i tak inwestycje trwają dłużej niż w wielu innych krajach (choc nawet Niemcy nie mogą skończyć lotniska pod Berlinem) a do tego kosztują sporo drożej po płaskim niż w innych krajach z budową tuneli i estakad...ot taki klimacik...
Jedni w niskiej cenie widzą zagrożenie a inni nadzieję na normalność...
Zobaczymy...

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 16 sty 2015 - 10:41:14


Artek_Bartek
A z czego się te nadzieje biorą?

Z jakości, którą na szczęście od jakiegoś czasu bada powołane laboratorium GDDKiA:
http://7.s.dziennik.pl/pliki/7153000/7153423-gddkia-ranking-iii-kwartaly-2014.pdf

Największa ilość próbek "w dobrym %", przy największej liczbie zbadanych inwestycji w tym %.

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: daramisdaramis (83.6.218.---)
Data: 16 sty 2015 - 10:41:29


Artek_Bartek

Jak zorganizować można prace pokazują Czesi na mostowym odcinku S8

Wspomniany Metrostav też wygrał przetarg za bardzo niską kwotę.

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 16 sty 2015 - 10:43:31


daramis
Wspomniany Metrostav też wygrał przetarg za bardzo niską kwotę.

Owszem wygrał, po odrzuceniu jeszcze tańszej oferty Astaldi.

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: ShaggyShaggy (159.205.252.---)
Data: 16 sty 2015 - 12:57:23

W tym czasie Astaldi chciało brać przetarg za 544mln Czesi wygrali z kwotą 796mln dla porównania Budimex 1,781 smiling smiley. Zobaczym jak będzie z odcinkami A i C . W przetargu B pojawia się Pol Aqua która byla głownym wykonawcą mostu północnego po krótkim okresie jego użytkowania był problem z asfaltem. Mosty Łódź firma dobrze nam znana brali udział w przebudowie drogi 724. A co do Turków to jeśli się nie mylę to budowali II linię metra.

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: HammerHammer (185.45.217.---)
Data: 16 sty 2015 - 13:00:46

jakie budowali metro? Termin był rok temu i końca nie widać...

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 16 sty 2015 - 13:33:58


Hammer
jakie budowali metro? Termin był rok temu i końca nie widać...

Nie chcę tu nikogo bronić ale z tego co wiem to większość tego opóźnienia było do tej pory z winy inwestora (źle przygotowana dokumentacja, nieujęte instalacje itp. itd.) lub z przyczyn niezależnych (niewybuchy, osunięcie ziemi itp.). Jeżeli inwestor byłby pewien, że wina za opóźnienie leży po stronie wykonawcy wystąpiłby z roszczeniem. Ja tak to widzę. Do tego przy budowie II linii są w konsorcjum z Astaldi i PBDiM także nie wiem jak są podzieleni pracą.
Przy dużych projektach infrastrukturalnych dobrze przygotowana dokumentacja, projekt itp. to moim zdaniem połowa sukcesu. Tyle, że projektanci są wyłaniani na drodze przetargu gdzie 100% to była cena, teraz po zmianach 95% ;)

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 16 sty 2015 - 14:49:48

Organizacja ruchu na odcinku B, na pierwszej stronie węzeł "Przyczółkowa":

http://www.siskom.waw.pl/materialy/s2/zopi/B_Stala_Organizacja_Ruchu.pdf

Re: Przetarg i budowa drogi ekspresowej S2 - Południowa Obwodnica Warszawy (POW)
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 16 sty 2015 - 15:12:17

Rrzecz, o której zapomniałem. W tym przetargu jest jeden ważny warunek. Każda z firm i chyba (?) spółek z tej samej grupy kapitałowej może złożyć ofertę tylko na jeden z odcinków (A, B, C). Reasumując firmy, które złożyły oferty na odcinek B nie mogą złożyć ofert na odcinek A (najbliższy poniedziałek 19.01) i C (poniedziałek 26.01). To tłumaczy skąd tak mało złożonych ofert (5) mimo 15 oferentów po I etapie przetargu.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-01-16 15:12 przez Mixiorek.

Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.