Tomasz Zymer
w szkole przy Żeromskiego przecież nic o tej Ince nie wiedzą. No, to może wkrótce właśnie będą mieli dzięki rondu okazję się dowiedzieć, bo w szkole Montessori wiedzą już wszyscy od maluchów po gimnazjum.
Publikuję na prośbę ZS 2:
Stanowisko Zespołu Szkół nr 2 w Konstancinie-Jeziornie
Udział w uroczystościach patriotycznych oraz organizacja pracy patriotyczno-historycznej w Zespole Szkół nr 2 w Konstancinie-Jeziornie.
1. Cmentarz w Skolimowie – pomnik Bohaterów II wojny światowej, coroczny udział w gminnych uroczystościach rocznicowych. Poczet sztandarowy, delegacja nauczycieli oraz uczniów.
2. Pomnik Bohaterów Ojczyzny w Jeziornie, coroczny udział w uroczystościach rocznicowych.
3. Pomnik Bohaterów Powstania Styczniowego, udział w gminnych uroczystościach z okazji 150 rocznicy wybuchu powstania w 2013 roku. Coroczne składanie wiązanki kwiatów oraz zapalanie zniczy w ramach pracy koła turystycznego TRAPER.
4. Opieka nad grobem żołnierza węgierskiego w Lasach Chojnowskich, udział w gminnej uroczystości odsłonięcia tablicy pamiątkowej.
5. Organizacja wycieczek, rajdów turystycznych szlakami walk narodowowyzwoleńczych, bohaterów walk oraz odwiedziny muzeów związanych z tą tematyką.
6. Organizacja I Gminnego Festiwalu Pieśni Patriotycznej oraz konkursu wiedzy historycznej.
7. Współorganizacja w ramach pracy koła turystycznego Rajdu Papieskiego (już trzy edycje).
8. Pomoc w organizacji Biegu Niepodległości oraz Biegu Papieskiego.
9. Udział w gminnym konkursie na prezentację multimedialną o Miejscach Pamięci Narodowej w naszej gminie (największa ilość prac dotarła z „dwójki”).
10. Organizacja Dni Wacława Gąsiorowskiego: odwiedzanie grobu Pisarza w rocznicę śmierci oraz porządkowanie grobów innych Zasłużonych mieszkańców naszego miasta.
11. Udział w programie Szkoła Dialogu i otrzymanie tytułu Szkoła Dialogu 2013 roku. Opracowanie i przeprowadzenie wycieczek szlakiem Żydów konstancińskich.
12. Współorganizacja, w ramach pracy koła TRAPER, Ogrodu Historyczno-Turystycznego w ramach Otwartych Ogrodów.
13. Udział uczniów w konkursach przedmiotowych o tematyce historycznej i patriotycznej.
14. Realizacja przez uczniów filmów o tematyce historycznej i patriotycznej.
15. Organizacja klasowych i szkolnych uroczystości patriotyczno-historycznych.
16. Pomoc w organizacji 100-lecia parafii p. w. WNMP przy ulicy Batorego.
To są przykłady pracy dydaktycznej oraz wychowawczej, związane z patriotyzmem oraz historią, realizowane w „dwójce”.
Nasza szkolna społeczność zawsze była otwarta na wszelkiego rodzaju inicjatywy związane z omawianą tematyką. Niepokoi nas jedynie, że bez naszej wiedzy, niektórzy uczestnicy debaty publicznej wymieniają naszą szkołę, nie kontaktując się wpierw z zainteresowanymi. Nikt nie zwracał się do nas o wyrażenie opinii na temat inicjatyw społecznych związanych z upamiętnieniem naszych wspólnych Bohaterów Narodowych na terenie naszej gminy. Nikt nie sprawdzał naszego stanu wiedzy historycznej na temat Inki - Danuty Siedzikówny, czy innych Bohaterów Narodowych. Niektórzy uczestnicy dyskusji odnieśli wrażenie, takie sygnały do nas dotarły, że nasza szkoła jest przeciwna omawianej inicjatywie społecznej.
Powielanie niesprawdzonych faktów na forum publicznym jest wielce niestosowne.
Mamy nadzieję, że inicjator akcji społecznej, nauczyciel-radny pan Tomasz Zymer z uczniami ze swojej szkoły Montessori, pojawi się kiedyś na którejś z wymienionych uroczystości patriotycznych w naszej gminie. Będzie to może okazją do nawiązania kontaktów oraz wymiany doświadczeń między szkołami na temat pracy patriotyczno-historycznej z młodzieżą, a być może do przeprowadzenia wspólnego przedsięwzięcia edukacyjnego czy wychowawczego związanego z naszą wspólną historią.
Z wyrazami szacunku,
Dyrekcja Zespołu Szkół nr 2 w Konstancinie-Jeziornie.