Może p. Szewczyk, jako były komendant i były zastępca, wystartuje w następnym konkursie i wróci na dawną posadę. Niezbędne doświadczenie zawodowe posiada, więc formalne warunki konkursu spełnione...
Cóż miał odpisać p. Lewandowski na wiadomość od dobrej znajomej burmistrza. "Zajmiemy się, pomyślimy, przekażemy..."
Większość z tych przejść funkcjonuje od wielu lat i żadnemu z urzędników to nie przeszkadzało.
Przejście przy moście na Mirkowskiej powstało kilka lat temu podczas II-etapu przebudowy tej ulicy. Zadanie realizowane przez gminę, przy współpracy z powiatem. W obu jednostkach pewnie jeszcze pracują urzędnicy, którzy się tym zajmowali.
Niweleta na moście i dojazdach nie była tajemnicą na etapie uzgadniania i opiniowania projektu. Wiadomo było, że kierowca osobówki gówno będzie widział z większej odległości.
Można było chociaż dołożyć po jednej latarni (z lampą przyzwoitej mocy!) z każdej strony przejścia. Niewielki koszt w skali całej inwestycji.
Tomasz Zymer
Wszystkie drzewa można usunąć, tylko wówczas i my wszyscy zdechniemy z braku tlenu i z powodu poziomu zanieczyszczeń w powietrzu.
Zanieczyszczenia pewnie tak. Co do tlenu, to są też wyznawcy teorii, że drzewa nie są jedynymi i głównymi "producentami" tlenu, ale mniejsza o to.
Na miejsce każdego wyciętego można posadzić kilka w mniej problematycznym miejscu. W parku zdrojowym była rzeź... Skoro tam można było tyle zdrowych drzew wyciąć, to nie można 2-3 przy przejściu, na którym giną ludzie?
Czemu nie poprawić widoczności przy przejściu dla pieszych, a drzewa dosadzać w parkach i na innych terenach zielonych.
Tomasz Zymer
Na Mirkowskiej przy przystanku WZP (obecnie "Pustynia Mirkowska") należy:
- wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km /h oraz częste kontrole radarowe
Można i do 20, tylko co to da skoro mimo kontroli dalej będą tacy, którzy zakazu nie będą przestrzegać. W tym momencie jest tam 40 i to by w zupełności wystarczyło gdyby wszyscy się stosowali.
Częste kontrole prędkości w naszych realiach to fikcja. Ktokolwiek będzie komendantem, to wyżej nie podskoczy i nie będzie używał radaru przez 10 godzin na dobę. Nie mamy tu drogi krajowej z dwoma wyznaczonymi miejscami do kontroli i realizacji założonych wpływów do budżetu...
Tomasz Zymer
- ustawić wysokie barierki uniemożliwiające pieszym przebieganie obok pasów lub za autobusem
Dla własnego bezpieczeństwa pieszy powinien przechodzić za autobusem, a nie przed nim i to najlepiej w pewnej odległości. Niestety są przejścia akurat tak usytuowane, że pieszy wchodzący na pasy jest zasłaniany przez autobus. Nie widzi kierowca samochodu, nie widzi też pieszy.
Tu jest chyba problem z widocznością na przejściu (z jednej strony ograniczoną przez drzewa, z drugiej przez autobus zatrzymujący się w zatoce), a nie przechodzeniem poza miejscami wyznaczonymi.
Tomasz Zymer
- ustawić znaki ostrzegawcze informujące pieszych i kierowców o niebezpiecznym miejscu
Nie wiem, czy są w ogóle jakieś znaki ostrzegające pieszych o niebezpiecznym przejściu, skoro z założenia przejście jest miejscem, gdzie pieszy jest pod szczególną ochroną.
Kierowców można ostrzegać dodatkowymi, lepiej widocznymi znakami. Znaki można postawić i nawet należy. Koszt niewielki, a zawsze jakaś szansa, że przyczyni się to do poprawy bezpieczeństwa.
Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-09-04 02:16 przez czaknoris.