Artek_Bartek
Mixiorku...wczoraj było o szerokich planach budowy ścieżek ;).z naciskiem na tereny nadwiślańskie...ale każda nowa ulica w mieście bedzie miała ścieżkę...
RaV
Koncepcja budowy drogi dla rowerów wzdłuż ul. Drewny do granicy Warszawy
[rowery.um.warszawa.pl]
Według tego po zachodniej stronie ul. Drewny przedłużona zostanie droga serwisowa do granicy miasta.
Po wschodniej stronie od ul. Przyczolkowej do granicy ma powstać ciąg pieszo-rowerowy
co jest najgorszym z mozliwych rozwiązań. Do 28 listopada można zgłaszać uwagi do koncepcji, więc jest jeszcze szansa na oddzielenie chodnika od drogi dla rowerów.
Andrzeju...jak byś był 1 z 21 wybrańców też byś twierdził, że układ zostaje ten sam? Daj tym nowym (i starym z resztą też) ludziom czas i szansę. Zwłaszcza, że Pan Burmistrz pewnie też będzie miał okazję się poprawić ;)
Bo ileż czasu można się tej władzy pozwalać zwodzić i oszukiwać ? Tym bardziej, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują....... układ zostaje ten sam.
Mixiorek
Przejrzałem (póki co na szybko) plan budżetu na rok 2015. Kto zgadnie ile km/m/mm ścieżek rowerowych jest zaplanowanych do zbudowania przy drogach gminnych?
Może coś przeoczyłem, pominąłem albo niech mnie ktoś uszczypnie...
Nie rozwiązuje konfliktu miedzy kierowca/rower tylko przenosi na rower/pieszy.
Mixiorek
A dlaczego najgorszym?
RaV
Co to jest ścieżka rowerowa?
Jeśli to ma być coś co jest planowane na ul.Przesmyckiego (przypomnę [www.tinypic.pl]) to ja jestem na nie.
To rozwiązanie nie poprawi bezpieczeństwa rowerzystów, a wręcz je pogorszy. Na takich ulicach jak Przesmyckiego, czy tak krytykowana tu ul.Batorego powinny powstać strefy Tempo 30. Jest to rozwiązanie które podnosi bezpieczeństwo nie tylko rowerzystów ale także pieszych i kierowców. Tu wiecej o strefie Tempo 30 [m.polskanarowery.sport.pl].
Jeśli chodzi o ul.Batorego to od ul.Zeromskiego do ul. Jagielonskiej praktycznie już mamy tam strefe Tempo 30 graniczenie do 30 i progi zwalniające, jedyne do czego moge sie przyczepić to nawierzchnia z kostki betonowej która jest głośna i nie koniecznie wygodna dla rowerzystów.
Większość gminnych ulic powinna zostać obieta strefą, poza ul.Bielawska ewentualnie ul.Dluga Prusa Pilsudskiego. W Sopocie 40% ulic objętych jest strefą.
Oprócz strefy potrzebne są kontrapasy na ulicach jednokierunkowych np. Zdrojowa itp. W Radomiu dopuszczono ruch pod prąd dla rowerów na wszystkich ulicach jednokierunkowych. Budowa dróg dla rowerów przy wszystkich drogach gminnych to jest zbedna.
RaV
Nie rozwiązuje konfliktu miedzy kierowca/rower tylko przenosi na rower/pieszy.
Miejsca jest dużo aby odseparowac samochód, rower i pieszych.
Jak tak to ok.
Mixiorek
RaV
Co to jest ścieżka rowerowa?
Moje postrzeganie - obszar wydzielony organizacją ruchu (znaki poziome, pionowe) jako przestrzeń, po której mogą poruszać się wyłącznie rowerzyści?
Rozumiem, taki mamy klimat
Jeśli to ma być coś co jest planowane na ul.Przesmyckiego (przypomnę [www.tinypic.pl]) to ja jestem na nie.
No sorry, nasz urząd nie uznaje konsultacji swoich projektów. Wszystkie skargi prosimy kierować bezpośrednio do UMiGu. Tym bardziej, że większość projektów powstaje bez przetargów, więc wychwycenie tego, że jest robiony projekt ulicy, ścieżki jest czasem niewykonalne.
A dobrej woli nie widać
To rozwiązanie nie poprawi bezpieczeństwa rowerzystów, a wręcz je pogorszy. Na takich ulicach jak Przesmyckiego, czy tak krytykowana tu ul.Batorego powinny powstać strefy Tempo 30. Jest to rozwiązanie które podnosi bezpieczeństwo nie tylko rowerzystów ale także pieszych i kierowców. Tu wiecej o strefie Tempo 30 [m.polskanarowery.sport.pl].
I to jest do debaty, konsultacji w ramach naszej gminy! Tylko, że musi być dobra wola...
Chodnik bez, jezdnia z fazą, co ciekawe na części jest kostka a przy kościele asfalt.
Jeśli chodzi o ul.Batorego to od ul.Zeromskiego do ul. Jagielonskiej praktycznie już mamy tam strefe Tempo 30 graniczenie do 30 i progi zwalniające, jedyne do czego moge sie przyczepić to nawierzchnia z kostki betonowej która jest głośna i nie koniecznie wygodna dla rowerzystów.
Ostatecznie kostka bez fazy? Kurcze, nie pamiętam ale chyba taka jest na ostatnio remontowanym odcinku Batorego? Człowiek biega i jeździ a teraz ma amnezję ;)
No tak to powiat. Ale teraz już jest tam ograniczenie do 40 a nawet do 30. Bielawska właśnie ze wzgledu na autobusy bez strefy, a miejsca jest na tyle żeby wydzielić osobną droge dla rowerów. Ogólnie tam gdzie 'siedemsetki' bez strefy.
Większość gminnych ulic powinna zostać obieta strefą, poza ul.Bielawska ewentualnie ul.Dluga Prusa Pilsudskiego. W Sopocie 40% ulic objętych jest strefą.
Długa, Prusa i Piłsudskiego to ulie powiatowe. Moim zdaniem warto wszystko rozważyć oczywiście biorac pod uwagę to, którymi ulicami poruszają się autobusy. Tam bym raczej nie robił "strefy 30".
Jednak jakiś ruch tam jest, na końcu jest mostek i dalej wmiare sensowna droga do lasu kabackiego,znam kilka osób z warszawy które tędy omijają K-J i P-no.
Oprócz strefy potrzebne są kontrapasy na ulicach jednokierunkowych np. Zdrojowa itp. W Radomiu dopuszczono ruch pod prąd dla rowerów na wszystkich ulicach jednokierunkowych. Budowa dróg dla rowerów przy wszystkich drogach gminnych to jest zbedna.
A kto powiedział, że przy wszystkich? Zróbmy tam gdzie jest duży ruch aut, pieszych, rowerzystów. Tam gdzie jest niebezpiecznie. Póki co robimy na ul. Przesmyckiego gdzie ruch rowerzystów oraz innych uczestników ruchu jest najdelikatniej mówiąc mały.
Była robiona nowa organizacja ruchu wokół parku zdrojego. Kilkanaście okazji do zrobienia kontrpasa dla rowerzystów, i co?
Miałem na myśli wschodnią strone ul.Drewny od ul.Przyczółowej okolic cmentarza do granicy, tam jest osobna droga dla rowerów i chodnik które kończą sie zaraz za Shellem.
Mixiorek
RaV
Nie rozwiązuje konfliktu miedzy kierowca/rower tylko przenosi na rower/pieszy.
Miejsca jest dużo aby odseparowac samochód, rower i pieszych.
Fakt. Jednak tak wygląda cała ścieżka od Klimczaka. W niektóre ciepłe weekendy jest to slalom albo walka o życie między rowerzystą, pieszym a rolkarzem.
Może faktycznie warto to zmienić? Zgłosisz na adres mailowy? Ja też to dorzucę do mojej listy.
RaV
Miałem na myśli wschodnią strone ul.Drewny od ul.Przyczółowej okolic cmentarza do granicy, tam jest osobna droga dla rowerów i chodnik które kończą sie zaraz za Shellem.
Jeszcze tak ciekawostka. Dziś zobaczyłem że na ul.Mostowej pojawił się znak C-13/16 droga pieszo-rowerowa, tym samym przybyło nam prawie kilometr infrastruktury rowerowej.
Fajnie, jest sie czym pochwalić wyborcom. Ale jak zawsze musi byc coś nie tak. Od strony parku na znaku C-13/16, taki rowerek i pieszy oddzieleni pionową kreską, rowerek jest po prawej a pieszy po lewej. A na końcu jest odwołanie tego znaku z tym że rowerek jest już po lewej. W takim razie po której stronie należy jechać a po której iść? Odpowiedź znajdziemy jadąc lub idąc od ul.Kościelnej gdzie stoii znak B-1 zakaz ruchu.
RaV
Jednak jakiś ruch tam jest, na końcu jest mostek i dalej wmiare sensowna droga do lasu kabackiego,znam kilka osób z warszawy które tędy omijają K-J i P-no.