mania
obawiam się że gminne drogi sa jeszcze węższe, na niektórych - jak np. te położone na północ od Pułaskiego sa kilkumetrowe, ledwie się mogą minąć dwa samochody osobowe, a na niektórych jak chce wjechać jakiś to pierwszy musi się wycofać
Maniu,
Nie szukaj powodów i usprawiedliwień do nic nie robienia. Szans na zbudowanie wydzielonych przestrzeni dla ruchu rowerowego była cała masa. Przykłady przebudowy dróg z ostatnich lat na terenie gminy (kadencje Jańczuka i Skowrońskiego) gdzie wydzielono lub nie ścieżki rowerowe:
1. DW 724, MZDW, województwo. Ul. Warszawska i Wilanowska, powstała ścieżka od granicy gminy do powiedzmy ul. tysiąclecia państwa polskiego.
2. Mirkowska, ZDP, powiat. Wspólny ciąg-pieszo jezdny od Warszawskiej do Sosnowej. Do tego z kostki bauma bez frezu, to postęp. Kolejny odcinek do przebudowy - są informacje, że może być problem ze ścieżką rowerową. Czy Burmistrz odpowiednio walczy o bezpieczeństwo rowerzystów w powiecie?
3. Gmina - przebudowa ulic Klarysewa wschodniego. 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów. 5, 6 ulic przy, których można było wydzielić ścieżkę lub pas rowerowy.
4. Gmina - centrum Konstancina, m.in. Świetlicowa. Przebudowano kilka ulic. 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów.
5. Gmina - ul. Szkolna,
przy szkole integracyjnej. 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów.
6. Gmina - ul. Mickiewicza, 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów.
7. Gmina - ul. Strumykowa, 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów.
8. Gmina - Matejki, 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów.
9. Gmina - zmiana organizacji ruchu na ulicach przy parku zdrojowym. 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów. Za to wyznaczono kilkadziesiąt miejsc parkingowych.
10. Gmina - ul. Batorego,
prowadzi do szkoły przy Żeromskiego, 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów.
11. Gmina - ul. Wierzejewskiego,
obok Stoceru, 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów.
12. Gmina - ul. Kraszewskiego, 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów.
13. Gmina - ul. Piasta, 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów.
14. Gmina - ul. Jagiellońska,
prowadzi do szkoły przy Żeromskiego, 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów.
15. Gmina - ul. Gąsiorowskiego,
obok CKR, 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów.
16. Gmina - ul. Bielawska (od Mirkowskiej do Lipowej),
prowadzi do ośrodka Medi system, 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów.
17. Powiat, ZDP ul. Piłsudskiego, Prusa i Długa. 0mm ścieżki rowerowej/ pasu dla rowerów.
I kolejne i kolejne.
Mam wyliczać dalej?
Powyższe pokazuje, że TYLKO powiat i Województwo budują ścieżki rowerowe. Gmina nie buduje ich w ogóle.
Nie twierdzę, że przy każdej z ww ulic powinna być ścieżka lub pas rowerowy ale szans na zbudowanie metra przestrzeni dla rowerów było mnóstwo. Przy wielu z nich jest obustronny chodnik dla pieszych o szerokości około 1,5m.
Odnośnie wąskich ulic - temat ostatnio nośny. Szerokie ulice sprzyjają rozwijaniu przez kierowców dużych prędkości, które powodują duże zagrożenie. Vide np: ostatnie wypadki na ursynowskim KENie. Zwężanie pasów lub jezdni powoduje zmniejszenie prędkości. Potwierdza to wiele badań i organizacji poza rządowych.
Na takiej Puławskiej słyszę od lat o planowanym bus pasie. Moim zdaniem można to zrobić zawężając częściowo obecne 3 pasy., które są bardzo szerokie. Na Puławskiej obowiązuje prędkość 50/ 60 także nie ma powodów by pasy były aż tak szerokie.
Zgadzam się z Artkiem Bartkiem, że ul. Piłsudskiego, Prusa i Długą należało odpowiednio przebudować pod rowerzystów na etapie ich remontu. Teraz to już dupa. Notabene to, że jest tam w sumie wąsko powoduje, że jednak nie wszyscy pędzą tam jak na wspomnianej Puławskiej.
Będę przyglądał się dokumentacji każdej ulicy, którą gmina, powiat, województwo zamierza przebudować i będę szukał na niej organizacji ruchu, która uwzględnia rowerzystów. Jeżeli jej nie będzie będę punktował nadal władze i urzędników. W sąsiedniej Warszawie HGW już dawno olśniło i przy każdej nowo budowanej, przebudowywanej ulicy ma być ścieżka rowerowa do tego asfaltowa.
Na pierwszy ogień pójdzie pewnie m.in. ul. Lipowa (Powiat, ZDP). Ciekawe czy Burmistrz i urzędnicy gminni zadbali w powiecie o bezpieczeństwo mieszkańców (pieszych i rowerzystów)? Dokumentacja pewnie już dano gotowa. Notabene przetarg powinien być ogłoszony już dawno, na co czekają? Na pierwsze śniegi?
Na podstawie powyższego podtrzymuję temat wątku -
Konstancin-Jeziorna jest nieprzyjazny rowerzystom, władze gminy oraz urzędnicy są nieprzyjaźni rowerzystom i nie dbają o ich bezpieczeństwo.