Mieszkańcy i ich sprawy :  Konstancin.com - Forum mieszkańców miasta i gminy Konstancin-Jeziorna The fastest message board... ever.
Wszystkie kwestie konstancińsko-jeziorańskie i okoliczne.
Moderacja: Bartek 
Idź do wątku: <---->
Akcja: ForaWątkiNowy wątekSzukajZalogujPodgląd do wydruku
Strony: <--|<-...1516171819202122232425...->|-->
Bieżąca strona: 20 z 29
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 18 sty 2013 - 16:37:55


KarolinaS
A pytał Pan burmistrza czy próbowali się z nim kontaktować przedsiębiorcy czy to tylko Pana przypuszczenia?KS

Burmistrz powiedział jasno i publicznie m.in. na spotkaniu w starostwie, że kontaktował się z nim jeden (słownie - jeden) przedsiębiorca, ale nie złożył żadnego wniosku na piśmie


KarolinaS
Panie Tomku, poszuka Pan tych TIR-ów na filmiku - proszę.
Jeśli chce pani udowodnić, że oficjalna definicja "TIRa" jest inna od potocznego uzusu, to myślę, że mogę przyznać rację bez sprawdzania.
Z Pani opisu wynika, że pojazdy na filmie należą przeważnie do dwóch grup: a) takie, które mogą mieć DMC > 16 ton, ale nikt tego nie sprawdził, b) takie, które na pewno mają DMC > 16 ton, ale mogą akurat jechać z dostawami czy usługami do zakładów lokalnych na terenie gminy lub do mieszkańców i nikt tego nie sprawdził. Myślę, że sednem sprawy jest właśnie to, że nikt tego nie sprawdził i nie sprawdza.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 18 sty 2013 - 16:43:07

Proponuję, żeby pani Karolina mogła spać spokojnie i nie zgrzytać zębami, przestać używać potocznego i niewłaściwego określenia TIR, a zacząć mówić "samochody >DMT16t". Żeby nie było, jak z żargonem i blokersem.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: KarolinaSKarolinaS (---.ip.netia.com.pl)
Data: 18 sty 2013 - 16:52:44

Panie Tokaj, czasowy zakaz obowiązuje od 7 do 10 i od 16 do 20. Więc godzina 12 jest poza zakazem.
W tym czasie nie przejechał żaden ciągnik siodłowy z naczepą. A co do cystern, to jeżdżą bo muszą dostarczyć paliwo dla wszystkich, dla chcących zakazu jak i tych co go nie chcą. Nie popadajcie w paranoje.


KS

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: KarolinaSKarolinaS (---.ip.netia.com.pl)
Data: 18 sty 2013 - 16:56:44

Panie Bartek, nie zauważyłam pojazdów "samochody >DMT16t".
Coś Pan taki nerwowy Panie Bartek?

Miłego wieczoru
KS

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: KarolinaSKarolinaS (---.ip.netia.com.pl)
Data: 18 sty 2013 - 16:58:17

Spoko, śpię spokojnie i nie mam żadnych problemów ze zgrzytaniem zębami. Chciał mi pan dopiec???
Proszę sobie pofolgować, nie obrażę się.

KS

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.t-mobile.pl)
Data: 18 sty 2013 - 17:08:36

ciekawy jestem jak taki filmik by wyglądał bardziej w szczycie sezonu transportowego..np. w połowie grudnia...
to nie jest kwestia czy nazwiemy to TIRem czy pojazdem o dmc>16 t...ważne czy toto powinno jeździć tranzytem przez nasze miasteczko...

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: Anonimowy użytkownik (---.adsl.inetia.pl)
Data: 18 sty 2013 - 17:53:21


jacekk
Nagranie bez montażu , kamera włączona non stop od godziny 09:00


KarolinaS
Panie Tokaj, czasowy zakaz obowiązuje od 7 do 10 i od 16 do 20. Więc godzina 12 jest poza zakazem.

Ja doskonale wiem kiedy obowiązuje zakaz. I doskonale wiem co piszę. Od 9:00 do 10:00 jest zakaz p.KarolinaS ? Generalnie zakaz obowiązuje zdecydowanie za krótko i jest on wynikiem oszukańczej postawy dyrekcji MZDW wobec mieszkańców i władz Konstancina.


jacekkk
W poniedziałek ustawię kamerę o innej godzinie właśnie około 14 ? 15. Mogę ustawić kamerę na kilka godzin tylko potrzebni zmiennicy, bo zamarznę.
P.Jacku, szkoda zachodu "koń jaki jest, każdy widzi". Przeciez oprócz KarolinyS nikt Panu nie zarzuca manipulacji.


KarolinaS
Odpowiedzcie mi na pytanie: ....... czym dzisiaj różni się Konstancin od Łomianek, Nowego Dworu Mazowieckiego, Zielonki, Wołomina i innych gmin skupionych wokół Warszawy?

Liczbą mieszkańców, zajmowaną powierzchnią/obszarem, położeniem geograficznym, nazwami ulic, ilością kościołów, nazwą własną, I nazwa Zielonki odmienia się przez przypadki smiling smiley[/color]

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: Hesia-MelaHesia-Mela (---.adsl.inetia.pl)
Data: 18 sty 2013 - 18:43:40

Droga KarolinoS,

mam wrażenie, że reprezentujesz jednego z tych "pokrzywdzonych" przedsiębiorców.

Dla wyjaśnienia, tylko w ciągu pierwszych 2 minut nagrania Jackka przejeżdżają co najmniej 3 samochody o DMC > 16 ton. Nawet samochód 2-osiowy może mieć DMC 24 tony (przykład tu: [www.mantruckandbus.pl] ), a samochody 3 lub 4 osiowe mają DMC znacznie wyższą niż 16 t. TIRy mają DMC nawet powyżej 44 ton.

Dziwię się tym wszystkim przedsiębiorcom, którzy poskarżyli się do "powiatu" na ograniczenia ich działalności. Wykazali się całkowitą nieznajomością działania samorządów po reformie. Powiat nie jest jednostką nadrzędną nad gminą i nie powinien się wypowiadać w stosunkach gmina-przedsiębiorcy. Wielokrotnie o tym pisał T.Zymer.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-01-18 18:48 przez Hesia-Mela.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: czaknoris (---.adsl.inetia.pl)
Data: 18 sty 2013 - 20:48:12


Hesia-Mela
Nawet samochód 2-osiowy może mieć DMC 24 tony

Teoretycznie, zgodnie z prawem 24 ton mieć nie może. DMC dla pojazdów dwuosiowych to maksymalnie 18 t.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 18 sty 2013 - 21:29:27

Offtopic


KarolinaS
Coś Pan taki nerwowy Panie Bartek?

Kto, ja? Znów się pani coś zdaje. Trzeba czegoś więcej, żeby mnie zirytować grinning smiley




Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: KarolinaSKarolinaS (---.ip.netia.com.pl)
Data: 19 sty 2013 - 07:33:49

Tokaj, a powiedz kiedy zarzuciłam manipulację p. Jackowi??? Dlaczego kłamiesz???
Czytaj ze zrozumieniem.

KS

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: KarolinaSKarolinaS (---.ip.netia.com.pl)
Data: 19 sty 2013 - 07:40:06

Czaknoris, co za głupstwa opowiadasz? Oj znawcy tematu, eksperci od transportu na forum. Jak się czegoś nie jest pewnym, nie można tego rozpowszechniać i wprowadzać w błąd innych.
Jak ktoś chce to niech się zapozna z obowiązującymi przepisami a nie plecie głupoty i zgrywa eksperta.

Wymiary, masy i naciski osi pojazdu

§ 2. 1. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku:

1) pojazdu samochodowego, z wyjątkiem autobusu - 12,00 m;

2) przyczepy, z wyjątkiem naczepy - 12,00 m;

3) pojazdu członowego - 16,50 m;

4) zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy - 18,75 m;

5) autobusu przegubowego - 18,75 m;

6) autobusu dwuosiowego - 13,50 m;

7) autobusu o liczbie osi większej niż dwie - 15,00 m;

8) zespołu złożonego z autobusu i przyczepy - 18,75 m;

9) zespołu złożonego z trzech pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd wolnobieżny lub ciągnik rolniczy - 22,00 m;

10) motocykla, motoroweru lub roweru, pojazdu czterokołowego oraz zespołu złożonego z motocykla, motoroweru, roweru lub pojazdu czterokołowego z przyczepą - 4,00 m.

2. Szerokość pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 12, § 45 ust. 3 pkt 1, § 54 ust. 3, nie może przekraczać 2,55 m i nie obejmuje ona lusterek zewnętrznych, świateł umieszczonych na bokach pojazdu oraz elementów elastycznych wykonanych z gumy lub z innych tworzyw sztucznych. Szerokość nadwozia pojazdu, który przeznaczony jest do przewozu towarów w określonej temperaturze, jeżeli jego ściany boczne wraz z izolacją termiczną mają grubość nie mniejszą niż 45 mm każda, może wynosić do 2,6 m.

3. Wymiary, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3 i 5-7, nie obejmują bagażnika mocowanego do tylnej ściany autobusu oraz platformy samozaładowczej mocowanej z tyłu pojazdu samochodowego i przyczepy, przy czym nie mogą one powodować przekroczenia tych wymiarów o więcej niż 0,3 m.

4. Wysokość pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 11, nie może przekraczać 4,00 m.

5. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a tylnym obrysem naczepy nie może przekraczać 12,00 m.

6. Odległość mierzona równolegle do podłużnej osi zespołu pojazdów, między najdalej wysuniętym do przodu punktem przestrzeni ładunkowej położonej za kabiną kierowcy a tylnym obrysem przyczepy, po odjęciu odległości między tylnym obrysem samochodu a przednim obrysem nadwozia przyczepy, nie może przekraczać 15,65 m.

7. Odległość mierzona równolegle do podłużnej osi zespołu pojazdów, między najdalej wysuniętym do przodu punktem przestrzeni ładunkowej położonej za kabiną kierowcy a tylnym obrysem przyczepy, nie może przekraczać 16,40m.

8. Odległość między tylną osią pojazdu samochodowego a przednią osią przyczepy w zespole pojazdów nie może być mniejsza niż 3,00 m.

9. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a dowolnym punktem przedniej części naczepy nie może przekraczać 2,04 m.

10. Wymienne nadwozia i standaryzowane ładunki, w szczególności takie jak kontenery, powinny zawierać się w wymiarach maksymalnych określonych w ust. 1 pkt 1-9, ust. 2, 4-7 i 9.

11. Wysokość motocykla, motoroweru oraz niektórych pojazdów czterokołowych nie może przekraczać 2,50 m.

12. Szerokość motocykla i motoroweru oraz niektórych pojazdów czterokołowych nie może przekraczać 2,00 m, a jednośladowego motoroweru 1,00 m.

13. Przepisy ust. 6-8, 11 i 12 stosuje się do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1998 r.

14. Przepisy ust. 9 stosuje się do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1993 r.

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:

a) przyczepy dwuosiowe - 18 ton,

b) przyczepy trzyosiowe - 24 tony;

2) zespołu pojazdów mających 5 lub 6 osi:

a) dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa - 40 ton,

b) trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa - 40 ton;

3) pojazdów członowych mających 5 lub 6 osi:

a) dwuosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa - 40 ton,

b) trzyosiowy ciągnik siodłowy i dwu- lub trzyosiowa naczepa - 40 ton,

c) trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym - 44 tony;

4) zespołu pojazdów mających 4 osie, składających się z dwuosiowego pojazdu samochodowego i dwuosiowej przyczepy - 36 ton;

5) pojazdu członowego mającego 4 osie, składającego się z dwuosiowego ciągnika siodłowego i dwuosiowej naczepy, jeżeli odległość pomiędzy osiami naczepy:

a) wynosi co najmniej 1,3 m, ale nie więcej niż 1,8 m - 36 ton,

b) jest większa niż 1,8 m - 36 ton + 2 tony tolerancji, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c;

6) dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton;

7) trzyosiowego pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony;

8) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi - 32 tony, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony;

9) trzyosiowego autobusu przegubowego - 28 ton.

2. Udział masy na oś lub osie napędowe pojazdu lub zespołu pojazdów nie może być mniejszy niż 25% w przypadku ich maksymalnej masy całkowitej.

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas.

4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym:

1) w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić inną, wyższą wartość maksymalnego nacisku osi tylnej stosowaną wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy;

2) w przypadku wyposażenia pojazdu w urządzenia sprzęgające producent podaje w jego pobliżu maksymalne statyczne obciążenia pionowe tego urządzenia;

3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu, a nacisk osi przedniej przy maksymalnym nacisku na oś tylną oraz maksymalnej masie całkowitej pojazdu nie może być mniejszy niż 30 % maksymalnej masy całkowitej;

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3.500 kg,

z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.

5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć:

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,

b) 750 kg.

6. Minimalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego nie może być mniejsze niż 25 kg, przy czym producent pojazdu podaje w instrukcji obsługi następujące dane:

1) maksymalne obciążenie urządzenia sprzęgającego;

2) miejsce mocowania tego urządzenia do konstrukcji pojazdu;

3) maksymalną odległość punktu sprzęgnięcia od osi tylnej pojazdu.

7. Zespół pojazdów składający się z samochodu osobowego i przyczepy, obciążonych do wartości maksymalnych mas, powinien ruszyć z miejsca co najmniej 5 razy w czasie 5 minut pod wzniesienie o nachyleniu 12 %.

8. Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG, przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a maksymalna masa pojazdu nieobciążonego dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać:

1) w przypadku pojazdów trójkołowych:

a) motorowery - 270 kg,

b) motocykle - 1.000 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym);

2) w przypadku pojazdów czterokołowych:

a) pojazdy czterokołowe lekkie - 350 kg,

b) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu osób - 400 kg,

c) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu rzeczy - 550 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym).

9. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekroczyć maksymalnej masy podanej przez producenta.

10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać w przypadku:

1) motoroweru trójkołowego - 300 kg;

2) pojazdu czterokołowego lekkiego - 200 kg;

3) motocykla trójkołowego:

a) do przewozu rzeczy - 1.500 kg;

b) do przewozu osób - 300 kg;

4) pojazdu czterokołowego innego niż lekki:

a) do przewozu rzeczy - 1.000 kg;

b) do przewozu osób - 200 kg.

11. Motocykle, motorowery i pojazdy czterokołowe mogą ciągnąć przyczepę o masie określonej przez producenta, ale nieprzekraczającej 50 % masy pojazdu nieobciążonego.

12. Dopuszczalna masa całkowita ciągnika rolniczego o kołach ogumionych nie może przekraczać 14 t, a jej udział na jedną z osi 10 ton. Udział obciążenia osi przedniej dla każdego stanu obciążenia ciągnika nie może być mniejszy niż 20% jego masy własnej.

13. Przepisy ust. 2 i 4 pkt 3 stosuje się do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 marca 1998 r.

§ 4. 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 1,8 m.

2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do motocykli, motorowerów, samochodów osobowych i ciągników rolniczych.

3. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, dla których przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m.

§ 5. 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:

1) pojedynczej osi nienapędowej - 10 ton;

2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:

a) mniej niż 1 m (d < 1,0) - 11 ton,

b) pomiędzy 1,0 m a 1,3 m (1,0 Ł d < 1,3) - 16 ton,

c) pomiędzy 1,3 m a 1,8 m (1,3 Ł d < 1,8) - 18 ton,

d) 1,8 m lub więcej (1,8 Ł d) - 20 ton;

3) potrójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:

a) 1,3 m i mniej niż 1,3 m (d Ł 1,3) - 21 ton,

b) pomiędzy 1,3 m a 1,4 m (1,3 < d Ł 1,4) - 24 tony;

4) pojedynczej osi napędowej:

a) pojazdów, o których mowa w §3 ust. 1 pkt 2 i 3 - 11,5 tony,

b) pojazdów, o których mowa w §3 ust. 1 pkt 4, 5, 6, 7, 8 i 9 - 11,5 tony;

5) podwójnej osi napędowej, przy odległości (d) między osiami składowymi:

a) mniej niż 1 m (d < 1,0) - 11,5 tony,

b) pomiędzy 1,0 m a 1,3 m (1,0 Ł d < 1,3) - 16 ton,

c) pomiędzy 1,3 m a 1,8 m (1,3 Ł d < 1,8) - 18 ton albo 19 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony.

2. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust. 1, są wartości rzeczywiste.

3. Oś, której obciążenie lub wysokość w stosunku do drogi mogą być zmieniane za pomocą urządzenia zamontowanego na stałe w pojeździe, musi zostać odpowiednio automatycznie obciążona lub obniżona, jeżeli nacisk najbliższej (najbliższych) osi lub osi przedniej pojazdu samochodowego osiągnął wartość dopuszczalną. Obciążenie lub obniżenie osi powinno nastąpić po ruszeniu pojazdu najpóźniej do osiągnięcia prędkości 30 km/h.

§ 5a. Wymagania w zakresie zwrotności pojazdów i zespołów pojazdów, z zastrzeżeniem §6 ust. 1, §7 ust. 1 i §8 ust. 1 określa pkt 7.6. załącznika nr 1 dyrektywy 97/27/WE.

§ 5b. Wymagania w zakresie maksymalnej masy ciągniętej określa pkt 2.2. załącznika nr IV dyrektywy 97/27/WE.

§ 5c. Warunki równoważności zawieszeń dla osi napędowej lub osi napędowych pojazdu określa załącznik nr II dyrektywy 96/53/WE.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: KarolinaSKarolinaS (---.ip.netia.com.pl)
Data: 19 sty 2013 - 07:44:05

"Ja doskonale wiem kiedy obowiązuje zakaz. I doskonale wiem co piszę. Od 9:00 do 10:00 jest zakaz p.KarolinaS ? Generalnie zakaz obowiązuje zdecydowanie za krótko i jest on wynikiem oszukańczej postawy dyrekcji MZDW wobec mieszkańców i władz Konstancina"

Tak, a kamera o której nagrywała??? Od 12.00. Ludzie, weźcie się ogarnijcie. Chyba nie wszyscy znają się na zegarku.


KS

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: KarolinaSKarolinaS (---.ip.netia.com.pl)
Data: 19 sty 2013 - 08:10:46

"Droga KarolinoS,

mam wrażenie, że reprezentujesz jednego z tych "pokrzywdzonych" przedsiębiorców.

Dla wyjaśnienia, tylko w ciągu pierwszych 2 minut nagrania Jackka przejeżdżają co najmniej 3 samochody o DMC > 16 ton. Nawet samochód 2-osiowy może mieć DMC 24 tony (przykład tu: [www.mantruckandbus.pl] ), a samochody 3 lub 4 osiowe mają DMC znacznie wyższą niż 16 t. TIRy mają DMC nawet powyżej 44 ton.

Dziwię się tym wszystkim przedsiębiorcom, którzy poskarżyli się do "powiatu" na ograniczenia ich działalności. Wykazali się całkowitą nieznajomością działania samorządów po reformie. Powiat nie jest jednostką nadrzędną nad gminą i nie powinien się wypowiadać w stosunkach gmina-przedsiębiorcy. Wielokrotnie o tym pisał T.Zymer."


Pani Hesia-Mela - samochody do wożenia kruszyw i tak będą jeździły po Konstancinie, bez względu czy będzie zakaz całodobowy czy nie. I tak te przedsiębiorstwa pewno już mają przepustki. Chodziło mi o pojazd w potocznej nazwie TIR, czyli ciągnik z naczepą. Bo taki pojazd tylko jest na pewno jest cięższy niż 16 ton. W pozostałych przypadkach nie wiadomo.
Pyta Pani kogo reprezentuje? Otóż reprezentuję tylko siebie. W przeciwieństwie do większości z użytkowników tego forum (nie wszystkich), którym się wydaje, że reprezentują wszystkich. Jak widać tak nie jest.
Czy wiecie Państwo, że NIKT z gminy nie powiadomił przedsiębiorców o planach wprowadzenia zakazu? NIKT z gminy nie spróbował zaprosić ich do mediacji? NIKT z gminy nie zastanowił się, że to też jest reprezentatywna grupa mieszkańców. Pan Tomasz powiedział, że był u burmistrza tylko jeden przedsiębiorca. Ciekaw jestem dlaczego tylko jeden??? Odpowiedź jest prosta, ponieważ sprawa była załatwiana z ich pominięciem. Gdyby było inaczej burmistrza nawiedziła by większa grupa osób, mieszkańców Konstancina.
I jeszcze jedno, my tutaj sobie tak wymieniamy poglądy i spieramy się o różne rzeczy ale najbardziej zainteresowani i uzależnieni od decyzji są ludzie, którzy zajmują się pracą. Póki co jeszcze tą pracę mają ale niedługo ... kto wie komu będą zawdzięczać biedę i bezrobocie. Nie udzielają się na forum, bo może większość z nich nie ma internetu, nie potrafi obsługiwać komputera lub nie wie, że o ogóle ktoś myśli o tym jak ich tej pracy pozbawić.

Gratuluję dobrego samopoczucia.
KS

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: KarolinaSKarolinaS (---.ip.netia.com.pl)
Data: 19 sty 2013 - 08:12:42


Bartek
Offtopic


KarolinaS
Coś Pan taki nerwowy Panie Bartek?

Kto, ja? Znów się pani coś zdaje. Trzeba czegoś więcej, żeby mnie zirytować grinning smiley

E tam, nie chcę nikogo irytować i też dobrze żeby nikt nie irytował mnie. Ale jak już ktoś zaczyna to robić, nie jestem dłużna.

KS

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 19 sty 2013 - 08:54:35


KarolinaS
Tokaj, a powiedz kiedy zarzuciłam manipulację p. Jackowi??? Dlaczego kłamiesz???
Czytaj ze zrozumieniem.

KS

Tokaj nie kłamie, pisałaś kobieto/facecie, że filmik z tzw. TIRami Jacekkk zmontował - dlatego było ich aż tak dużo i dlatego Jacekkk postanowił ustawić ponownie kamerę

Twoją wiadomość wraz ze śmietnikiem, Bartek wyrzucił

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: KarolinaSKarolinaS (---.ip.netia.com.pl)
Data: 19 sty 2013 - 09:06:21


Tomasz Zymer
Poniższe zaproszenie otrzymałem za pośrednictwem p. Andrzeja Zambrowicza, któremu dziękuję za jego przekazanie:


Termin i miejsce spotkania są bardzo złe (czwartek godz. 10.00 w innym mieście, gdzie na dodatek rano są korki). Przedsiębiorcy pewnie przyjadą, bo mają w tym interes. Mieszkańców zbyt wielu rano w dzień roboczy w godzinach pracy na cudzym terenie się nie spodziewam. Potem starostwo będzie mogło odtrąbić, że mieszkańcom nie zależy na tej sprawie i że za ograniczeniem ruchu "tirów" jest jak zwykle grupka oszołomów, która pewnie omamiła pana burmistrza. W sumie sprytny ale prymitywny chwyt, typowy dla moich przynajmniej osobistych kontaktów z otoczeniem pana starosty. Zamierzam napisać do starostwa protest w sprawie trybu i terminu organizacji tego spotkania.

Panie Tomaszu, pismo, które zamieścił Pan na forum nie jest chyba zaproszeniem dla wszystkich zainteresowanych a dla reprezentantów określonych w piśmie grup.
W innym wypadku merytoryczna dyskusja może się zmienić jedynie w przekrzykiwanie się na wzajem pomiędzy uczestnikami spotkania.
Ale proszę o informację kto może wziąć w tym spotkaniu udział. Czy będzie to spotkanie otwarte czy tylko dla osób, do których zostało skierowane.


Pozdrawiam
KS

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: KarolinaSKarolinaS (---.ip.netia.com.pl)
Data: 19 sty 2013 - 11:54:26

"Otóż jak łatwo jest zmanipulować ludźmi, którzy oglądając ten filmik mają sugestywnie zmontowane sceny materiału filmowego"

Gdzie powyżej jest zarzut w stosunku do P. Jacka??? Napisałam w dalszej części, że nie wiem czy cięcie filmu nastąpiło za zgodą autora. To wszystko. nie zarzuciłam p. Jackowi kłamstwa tylko przedstawiłam fakty jakimi są. Gdyby filmik nie był montowany to wyglądał by tak jak ten, który wrzucił p. Jacek w dniu wczorajszym. To wszystko w tym temacie. Jak to mówią "dajcie mi człowieka a paragraf się znajdzie" i właśnie . p.Tokaj taki paragraf na mnie znalazł. Jeszcze raz powtarzam p.Tokaj: CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM i nie przeżywać jak stonka wykopki.>grinning smiley<

Pozdrawiam
KS

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Uzdrowisko czy TIRowisko? Konstancin BEZ TIRów zob na s.7
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (85.219.142.---)
Data: 19 sty 2013 - 11:58:47


KarolinaS
Panie Tomaszu, pismo, które zamieścił Pan na forum nie jest chyba zaproszeniem dla wszystkich zainteresowanych a dla reprezentantów określonych w piśmie grup.
W innym wypadku merytoryczna dyskusja może się zmienić jedynie w przekrzykiwanie się na wzajem pomiędzy uczestnikami spotkania.
Ale proszę o informację kto może wziąć w tym spotkaniu udział. Czy będzie to spotkanie otwarte czy tylko dla osób, do których zostało skierowane.

Ma Pani absolutną rację, Pani Karolino. Pismo zostało skierowane tylko do burmistrza, radnych gminy i powiatu oraz reprezentantów przedsiębiorców i mieszkańców gminy Konstancin-Jeziorna, których według oficjalnych danych jest ponad 24 tysiące. Ponieważ nie istnieje żaden prawnie ustalony sposób tworzenia "reprezentacji" mieszkańców gminy, zapis ten oznacza, że na spotkanie przyjść może każdy mieszkaniec (w dolnej części pisma jest prośba o potwierdzenie udziału pocztą elektroniczną, czego jednak ponad połowa mieszkańców, włącznie, jak Pani sama pisze powyżej, z pracownikami zainteresowanych przedsiębiorstw, zrobić nie może, ponieważ nie posiada internetu).

W praktyce nie ma się Pani jednak czego obawiać, ponieważ o takiej porze dnia i w takim miejscu na spotkaniu należy spodziewać się, poza burmistrzem i przewodniczącym Rady Miejskiej (którzy potwierdzili już wczoraj publicznie swoje przybycie) oraz zapewne grupą radnych powiatowych i gminnych, najwyżej garstki szczególnie zainteresowanych tematem mieszkańców niezobowiązanych do przebywania o tej godzinie w pracy, a także być może tych, których dla zapewnienia sobie właściwej "publiczności" być może zechcą tam przywieźć sami przedsiębiorcy, zwalniając ich w tym celu z pracy na parę godzin, co jako ich pracodawcy mogą zrobić. Spodziewam się zatem, że proporcje na sali będą zdecydowanie korzystne dla przedsiębiorców. Proszę się tylko ciepło ubrać, bo na tamtej sali jest potworny ziąb, szczególnie pod koniec stycznia, i zabrać osoby obdarzone tubalnym głosem, ponieważ starostwo nie dorobiło się jeszcze czegoś takiego, jak nagłośnienie, rzutniki multimedialne, komputery, itp., a akustyka sali jest kiepska. Na oficjalnym nagraniu starostwa z posiedzenia komisji 20 listopada w ogóle nie było słychać, co przedsiębiorcy mówią. Było to przykre o tyle, że radni jadący na kolejne grudniowe posiedzenie chcieli zapoznać się (z nagrania) z argumentami przedsiębiorców, a było słychać tylko echo głosu i na dodatek prawie nikt się tam nie przedstawiał przy zabieraniu głosu. Innego sposobu na zapoznanie sie z argumentami przedsiębiorców radni nie mieli, ponieważ nikt z tych przedsiębiorców nie przybył przedstawić swoich wniosków i skarg ani na posiedzenia właściwej komisji (Ładu Przestrzennego i SK), ani na sesję Rady Miejskiej, mimo, że od wprowadzenia ograniczenia ruchu upłynęło już cztery i pół miesiąca. Wydaje się, że przedsiębiorcy mieli znacznie bliżej do Piaseczna do starostwa, bo tylko tam się stawili i tam zgłosili skargi. Może to być spowodowane dwoma czynnikami: pierwszy z nich to znana i wielokrotnie opisywana w prasie przychylność starosty i części radnych powiatowych dla (konkretnych) firm działających na terenie naszej gminy (por. np. Kurier Południowy z 3 listopada 2011: ?starostwu grozi zwrot otrzymanych środków unijnych w wysokości kilku milionów złotych [...] kontrolujący zarzucił starostwu, że warunki przetargu od początku faworyzowały firmę Fal-Bruk, dyskryminując inne przedsiębiorstwa. Ponadto wspomniany wykonawca wygrał przetarg mimo, że nie spełniał wszystkich kryteriów określonych w procedurze. Następnie po podpisaniu umowy do projektu budowlanego wprowadzono szereg zmian, które zdaniem kontrolującego znacząco obniżyły wartość całego zamówienia. Jednak, rozliczając się z wykonawcą, zachowano dotychczasową wartość zadania. MJWPU uznała, że było to ewidentne działanie na korzyść wykonawcy i [...] ze cała inwestycja nie kwalifikuje się do wsparcia ze środków unijnych.? Dwa miesiące później podczas sesji Rady Powiatu radny Wojciech Ołdakowski pytał starostę: ?Przejeżdżając obok pana [prywatnej] działki w Pracach Małych, widziałem zarówno pracujące tam pojazdy firmy Fal-Bruk, jak i służbowy samochód starostwa. Jak pan to wytłumaczy? [...]? Są zdjęcia pojazdów Fal-Bruku wykonujących prace na prywatnej działce starosty). Drugim czynnikiem może być to, że firmom mającym siedziby w Warszawie i tam płacącym podatki, choć działają na terenie gminy Konstancin-Jeziorna (takich firm jest wiele), może być bliżej komunikacyjnie do Piaseczna niż do tego Konstancina, gdzie działają.

Według moich informacji, w spotkaniu ma uczestniczyć także dyrekjtor MZDW, p. Ostrowski, którego starosta zaprosił także na organizowane przez siebie w tej samej sali i o tej samej godzinie o godz. 12.00 spotkanie w sprawie budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny. Pan burmistrz dzwonił do p. dyr. Ostrowskiego z pytaniem, co będzie chciał powiedzieć na spotkaniu 31 stycznia. Pan Ostrowski odpowiedział, że nie wie, bo nie zna w ogóle celu spotkania i zamierza przede wszystkim słuchać, co ma do powiedzenia jego organizator - pan starosta Dąbek. Wyjaśnił także, że w tym roku w lutym ma zostać rozstrzygnięty przetarg na wykonanie koncepcji obwodnicy Konstancina oraz rozpoczną się starania o uzyskanie kluczowej decyzji środowiskowej. Jeśli będą środki zewnętrzne i wkład własny (co wg niego stoi pod wielkim znakiem zapytania), to budowa mogłaby rozpocząć się najwcześniej w latach 2016-18. Tyle dyrektor MZDW o sprawie obwodnicy.

Pan burmistrz podczas wczorajszego posiedzenia Komisji Budżetu zgodził się z komentarzami radnych, że pan starosta nie ma żadnych uprawnień ani prerogatyw do decydowania w sprawach ograniczeń ruchu na drogach wojewódzkich w naszej gminie (może tylko opiniować ograniczenia na drogach wojewódzkich przed ich wprowadzeniem przez władze wojewódzkie). Stwierdził jednak, że starosta ma prawo organizować spotkania, dla kogo mu się podoba, a on ze względu na dobro gminy to zaproszenie przyjmie. Podkreślił jednakże, że nie przyjmie roli "chłopca do bicia", bo do przekazywania skarg przedsiębiorców służy normalna ustawowa droga (wniosek do burmistrza, do Rady Miejskiej, odwołanie od decyzji do SKO, itd.), a nie - nieformalne spotkania organizowane przez podmiot trzeci.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Kto kłamie?
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 19 sty 2013 - 12:30:07


KarolinaS
Tokaj, a powiedz kiedy zarzuciłam manipulację p. Jackowi??? Dlaczego kłamiesz???
Czytaj ze zrozumieniem.

KS

wypowiedź z wątku: [www.konstancin.com]

KarolinaS
Re: Ruch tranzytowy przez Konstancin - na komisji w Sejmiku zob na s.4
12 sty 2013 - 11:57:02

Otóż jak łatwo jest zmanipulować ludźmi, którzy oglądając ten filmik mają sugestywnie zmontowane sceny materiału filmowego.
Materiał umieszczony dzięki uprzejmości Puls Konstancina. Nie wiem czy zmontowanie w taki sposób sceny były za zgodą autora, ale to nie jest przedmiotem dyskusji.
Na początku filmu, akcja dynamicznie rozwija się na rondzie przy Gąsiorowskiego/Piłsudskiego i w sposób szczegółowy pokazane są zniszczenia obrzeży granitowych ronda niby rozjechanych przez ciężarówki.
Każdy, kto widział autobusy MZK próbujące manewrować na tym rondzie, wie, że głównymi sprawcami są przegubowce, które poprzez swoją długość i punk skrętu mniej więcej w połowie nie są w stanie objechać ronda nie wjeżdżając na obrzeże i nie niszcząc go. Nie jest to wina ani kierowców autobusów ani wykonawców, tylko projektantów, którzy zaprojektowali za małą średnicę ronda oraz władz gminy, które dopuściła do wybudowania czegoś co nie spełnia w 100% swojej funkcji. Jak ktoś ma wątpliwości to zapraszam na wizję lokalną.
TIR-y, które tamtędy przejeżdżają mogą mieć wydane zgody na poruszanie się po Konstancinie, więc... nic nie jest ani czarne ani białe, tylko zawsze są odcienie szarości.

Proszę zwrócić uwagę w jaki sposób zmontowane są sceny przy sklepie Aura, "akcja thrillera" nie jest filmowana jedną sceną ciągiem, tylko jest zmanipulowana w taki sposób, że widać nieprzerwany ciąg jadących ciężarówek. Widz, jeśli nie zastanowi się nad tym, ma wrażenie, że przez rondo przejeżdżają tylko ciężarówki. Wycinanie i sklejanie scen tylko z ciężarówkami dało pożądany efekt. Gdyby "akcja" nie była sugestywnie zmontowana trzeba było by wyczekiwać aż pojawi się TIR, ale to nie było by polityczne poprawne na tym forum, więc trzeba zaklinać rzeczywistość.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

To sa wredne pomówienia i można za to beknąć. Teraz nie dziwię się że nie miała Pani/ Pan odwagi by wypowiedzieć się do kamery, gdy wczoraj był kręcony materiał na rondzie. Policja ma sposoby, by ustalić kto pisze oszczerstwa.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-01-19 12:32 przez mania.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Strony: <--|<-...1516171819202122232425...->|-->
Bieżąca strona: 20 z 29


Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.