m_wisniewski
1. odwodnienie drogi
Pytanie czy pod ulicą jest już kanalizacja deszczowa?
2. wyjazdy z dróg lokalnych (na terenie KJ są gęściejsze niż przewiduje to prawo i projektant najchętniej część z nich zamknąłby lub zbudował tzw drogę odbarczającą.
Jest na to miejsce...? Moim zdaniem bez wykupu działek lub przejęcia działek nie ma takiej możliwości. Jeżeli "wejdziemy" w jezdnię odbarczającą wzrosną mocno koszty oraz czas przygotowania inwestycji.
3. budowa ekranów vs ich brak
O tym w największym stopniu zdecyduje decyzja środowiskowa. Zawsze można walczyć w sądzie itp. Można też dyskutować czy mają być przeźroczyste itp. ale punktem odniesienia jest decyzja środowiskowa.
Nie można sobie zrobić np: tego:
http://tkn24.pl/powraca-temat-ekranow-akustycznych-w-brodach-i-wincentowie-zdjecia/
Widziałem to na własne oczy. Wygląda to koszmarnie. Ludzie mają ruchome ekrany by wyjechać z posesji itp. DRAMAT.
4. zwolennicy tradycyjnych skrzyżowań vs rond
Moim zdaniem normalne skrzyżowania + lewo i prawo skręty w zupełności wystarczą.
5. miejsce na zmieszczenie ciągu pieszo rowerowego (aby nie wędrował za bardzo)
To też zależy od ilości miejsca itp. Oczywiście najlepiej gdyby w ogóle nie wędrował z jednej strony na drugą.
Jestem też za tym bym zwęzić jezdnię maksymalnie. Tzn. po konsultacji z ZTM. To da więcej przestrzeni na chodnik/ ścieżkę rowerową/ ciąg pieszo-rowerowy. Zwężenie jezdni powoduje, że kierowca nie ma wrażenia "autostrady" i nie zachęca to do "rajdów". Oczywiście niektórych i tak nic nie powstrzyma. Jestem za rozwiązaniami, które maksymalnie uspokoją ruch.
Jestem też za maksymalnym wykorzystaniem miejsca na zieleń, trawniki, drzewa itp. "Bezpieczne" gatunki dla infrastruktury i drogi.