Re: Co na to ZTM - czy przychyli sie do postulatów Burmistrza?
Wysłane przez:
czaknoris
(5.184.37.---)
Data: 05 gru 2018 - 06:26:04
Te burmistrzowe postulaty wzajemnie się wykluczają...
zwiększyć częstotliwość kursowania w godzinach szczytu porannego autobusów linii 724 i 742, kosztem nieznacznego zmniejszenia częstotliwości autobusu linii 710
Zwiększenie częstotliwości 724 i 742 w porannym szczycie kosztem 710 wiązałoby się z zabraniem co najmniej dwóch brygad (dwa pojazdy) z 710, żeby na każdej z tych linii wykonać chociaż po jednym dodatkowym kursie. Rozkład 710 musiałby się zmienić i częstotliwość 710 wynosiłaby wtedy 20 minut lub nawet więcej w porannym szczycie, o ile nie byłoby żadnych utrudnień w ruchu, co z założenia jest niemożliwe w tych godzinach.
Poza tym 710 obsługuje tez mieszkańców gminy Piaseczno. Zabranie brygad z 710 jeszcze bardziej utrudni im dojazd do metra i do centrum Piaseczna.
Nie zapominajmy też, że z Konstancina pasażerowie również jeżdżą do stolicy Powiatu i 710 jest jedyną sensowną opcją, więc likwidowanie kursów na tej linii jest nierozsądne.
wydłużyć trasę autobusu linii 251 na terenie gminy Konstancin-Jeziorna z Osiedla Grapa do pętli przy ulicy Pańskiej (bez zajeżdżania do STOCER-u)
skrócić trasę autobusu linii 251 na terenie Warszawy z Metra Wilanowska do Wilanowa i zwiększyć jej częstotliwości w godzinach szczytu porannego i popołudniowego
Skrócenie trasy 251 do Wilanowa i jej jednoczesne wydłużenie do Pańskiej nie zmieni praktycznie nic w ilości kilometrów do pokonania na tej linii. Poprawi się jedynie punktualność, bo 4,5 km od Pańskiej do Grapy będzie generowało mniejsze opóźnienia niż 4,5 km od Wilanowa do Metra Wilanowska. Więcej pojazdów nie ma i nie będzie, gmina nie chce wyraźnie więcej płacić, więc częstotliwość 251 w takim przypadku nie wzrośnie.
autobus linii 742 z Rynku w Górze Kalwarii winien odjeżdżać w kierunku do Warszawy w dni robocze o godz. 7:00 i jego rozkład jazdy winien być zsynchronizowany z autobusami linii 710 i 251 na przystanku przy Starej Papierni, tak, aby uczniowie uczęszczający do Zespołu Szkół im. Wł. St. Reymonta w Konstancinie-Jeziornie przy ul. Mirkowskiej 39, mogli się przesiąść do tych autobusów i zdążyć na lekcję o godz. 8:00
Przesiadka uczniów Zespołu Szkół na Mirkowskiej na Grapie to wyważanie otwartych drzwi. Przystanki 742 i 710/251 dzieli odległość 500m. To dużo jak na przesiadki, bo ktoś nie pomyślał, żeby na Wilanowskiej w okolicach Poczty zrobić dodatkowy przystanek lub tam umiejscowić przystanek Osiedle Grapa, który teraz jest aż przy Mickiewicza. Czas przejścia co najmniej 5 minut, szczególnie podczas niekorzystnych warunków pogodowych już ma znaczenie. Chyba, że to celowy zabieg, żeby uczniowie przed zajęciami mogli nawciągać się e-papierosów?
Synchronizacja rozkładu 742 i 710/251 będzie trudna, bo przecież we wcześniejszym postulacie zabrano dwie brygady z 710, a kolejny postulat, że 710 ma się też synchronizować na Borowej. W co się przesiadać skoro 710 ma jeździć w szczycie pewnie jeszcze rzadziej niż poza szczytem?
Czy nie prościej skierować 742 na Aleję Wojska Polskiego i Mirkowską? Doświadczenia z takim wariantem trasy linii 742 już są, bo podczas budowy nowego mostu w Jeziornie jeździł Aleją Wojska Polskiego obok targowiska i Mirkowską. Wtedy uczniowie bezpiecznie dojadą pod szkołę bez kłopotliwej przesiadki, a 742 zyska dodatkowy przystanek przy Starej Papierni bez żadnych nakładów na budowę nowej zatoki przy Wilanowskiej, której pewnie i tak "nie da się" wybudować. Koszt takiego wariantu trasy 742 to dodatkowa opłata za 1,5 do 2,5 kilometra na kursie, w zależności czy jechałby prosto Mirkowską do Warszawskiej i pomijał przystanek Polna, czy przez Bielawską z podjazdem na Polną. Wydłużenie czasu przejazdu nie byłoby istotne (szczególnie w wariancie prosto Mirkowską), bo rano i tak Warszawska stoi od Starej Papierni, a wielu kierowców jedzie właśnie Wojska Polskiego i Mirkowską omijając w ten sposób zatory na Warszawskiej.
Tyle nakazywałaby logika, ale w naszej gminie najważniejszymi argumentami za takim rozwiązaniem problemu dojazdu uczniów byłoby to, że krajanie burmistrza z Grapy przy okazji zyskaliby dodatkowy autobus z przystanku Stara Papiernia, gdzie mają już 710 i 251. Jeżeli taką zmianę trasy 742 wprowadzić w obie strony, to pewnie wpłynęłoby korzystnie dla szkoły - lepszy dojazd i powrót ze szkoły, to więcej potencjalnych uczniów w placówce, w której przez lata pracował i później kierował obecny burmistrz. Może wtedy jakąś ładną tablice pamiątkową uczniowie by mu zafundowali w szkole...
Klienci targowiska, szczególnie starsi wiekiem, obładowani torbami i wózkami, licznie oblegają w środy i w soboty przystanki Stara Papiernia. Oni pewnie też złożyliby hołd burmistrzowi za 742 zatrzymujące się przy samym targowisku i oczywiście tuż obok Biedronki i jednej z najdłużej czynnych aptek w Konstancinie.
Tyle tylko, że pewnie część z nich to moherowi wyborcy PiSu, więc nie wiem jak czułyby się gminne władze dogadzając takim ludziom? Chociaż wynik wyborczy obecnego burmistrza świadczy o tym, że część "pisiorów" także musiała na niego głosować...
Identycznie rzecz się ma z L21 z Góry Kalwarii, bo dodatkowo zbiera wszystkich, w tym uczniów, od Góry Kalwarii, którzy mieszkają w większej odległości od drogi 724.
autobus linii 742 z Metra Kabaty winien odjeżdżać w dni robocze w kierunku do Góry Kalwarii o godz. 7:00 i przyjeżdżać na Rynek w Górze Kalwarii o godz. 7:40, tak aby około 70 uczniów udających się do szkół ponadgimnazjalnych nie spóźniało się na lekcje, które rozpoczynają się o godz. 8:00;
Postulat autobusu 742 o 7:00 z Kabat jest od dłuższego czasu nieaktualny, bo sprawę załatwiono wykorzystując do tego zamianę brygad 710 i 742. Czyżby zapomnieli, że zmianę wprowadzono?
Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2018-12-05 07:02 przez czaknoris.