Ciekawe rozwiązanie, również dla Kcina, Skolimowa, Wierzbna, Czarnowa, bo dla Mirkowa, Bielawy chyba niekoniecznie. Tam by sie pzrydała kiedyś planowana linia z Wilanowa
3.2.2
Koncepcja Trasy Tramwajowej do Piaseczna
Prezentowana przez Biuro Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy koncepcja linii tramwajowej łączącej Warszawę z Piasecznem zakłada budowę linii tramwajowej wzdłuż ulicy Puławskiej z pętlą w ulicach Piaseczna, bądź na terenie dawnej zajezdni trolejbusowej.
Tramwaj ? zgodnie z koncepcją ? łączyć ma transportem szynowym Piaseczno z Warszawą, jak również obsługiwać osiedla przylegające do ul. Puławskiej między Piasecznem a Warszawą.
Początek trasy zlokalizowany miałby być na terenie pętli tramwajowej Wyścigi.
W ramach opracowania przedstawiono 2 warianty przebiegu trasy tramwajowej na terenie miasta Piaseczna.
Wariant I zakłada budowę linii tramwajowej w układzie pętlowym. Trasa miałaby biec wzdłuż ul. Generała Okulickiego a następnie w kierunku południowym w ciągu ul. Powstańców Warszawy. Dalszy przebieg zakłada wykorzystanie południowej strony pasa drogowego ul. Jana Pawła II w kierunku drogi krajowej nr 79. Od skrzyżowania z ul. Chyliczkowską linia tramwajowa biegłaby wzdłuż ul. Armii Krajowej (DK 79) z powrotem do skrzyżowania z ul.
Generała Okulickiego. W wariancie I, na terenie miasta Piaseczna, planowana jest budowa 8 przystanków.
Wariant II zakłada budowę torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Henryka Sienkiewicza. Dalszy przebieg linii planowany jest wzdłuż ul. Dworcowej w kierunku północnym do pętli zlokalizowanej w pobliżu ul. Fabrycznej. W wariancie II, na terenie miasta Piaseczna, planowana jest budowa 7 przystanków.
Realizacja projektu planowana jest w ramach Partnerstwa Publiczno Prywatnego, zaś okres jego realizacji nie jest szczegółowo określony.
źródło: Urząd Miasta i Gminy Piaseczno Studium układu komunikacyjnego Gminy Piaseczno 17 grudnia 2008
[
siskom.waw.pl]
Strona 69