Dostałem wersję elektroniczną (mapki) tylko jednego wariantu - drugiego. Ten właśnie wariant został zarekomendowany przez Komisję jednogłośnie, z jedną poprawką: status ulicy Nowochylickiej został zmieniony z drogi lokalnej na zbiorczą, a zaprojektowany wiadukt nad Trasą Mostową - na zwykłe skrzyżowanie (przynajmniej w intencji radnych). Motywujemy to tym, że właśnie Nowochylicka ma być kręgosłupem całego osiedla, a wiadukt jest rzeczą niezwykle kosztowną i nie będziemy go budować nad czymś, co być może nigdy nie powstanie albo powstanie za 20 lat. Kiedy województwo będzie budowało tę trasę, dopiero wówczas można myśleć o wiaduktach - i to nie w całości za nasze gminne pieniądze.
Oczywiście głosowanie komisji należy traktować wyłącznie jako rekomendację, a zaprezentowany rysunek jest tylko wstępną koncepcją. MZDW może nie zgodzić się na "wpięcie" Nowochylickiej w Pułaskiego w miejscu, które zaznaczono w projekcie, ponieważ do tego celu Pułaskiego musiałaby najpierw przestać być drogą główną wojewódzką. Jeśli MZDW nie uzgodni tego układu, który jest na rysunku, będziemy musieli wpinać Nowochylicką dokładnie naprzeciwko wylotu Chylickiej, co niestety oznacza konieczność wykupu i wyburzenia jednej prywatnej nieruchomości (druga jest gminna).
Pas ziemi niczyjej przeznaczony w planach wojewódzkich pod Trasę Mostową (Mała Obwodnica Warszawy) będzie stanowił problem, ponieważ zgodnie z przepisami powinniśmy traktować ją jako drogę ruchu przyśpieszonego takiej klasy, że praktycznie nie wolno nam jest przez nią normalnie prowadzić żadnych dróg, a studium zakłada zjazdy tylko na tyłach nowego ratusza (absurd) oraz na Mirkowską między mostem a szkołą, co jest już absurdem stulecia. Wszędzie indziej pas Trasy Mostowej, czy powstanie, czy też nie, jest "eksterytorialny", tzn. nic na nim ani przez niego nie możemy w planach przeprowadzić (chyba, że właśnie jako wiadukt czy estakadę). Także i faktycznie w terenie już istniejące dróżki z punktu widzenia zgodności z planem województwa nie istnieją. Gmina jest przecięta rezerwą pod tę drogę na pół jak krzyżackim mieczem. Zamiast być osią komunikacyjną, planowana od 30 lat droga staje się fundamentalną przeszkodą w tworzeniu systemu lokalnej komunikacji.
Oznaczenie UP oznacza usługi publiczne (szkołę i przedszkole), zaś US - usługi sportu (boiska itp.) Całkowity koszt budowy infrastruktury w wariancie II projektanci szacują na ok. 45 mln zł, wykupów gruntów pod drogi i szkołę - ponad 120 mln zł. Wariant I był o około 25 mln droższy.
Wielkości działek budowlanych: 1500-3000 m2. Mieszkańcy oraz specjalnie przybyła na posiedzenie Komisji p. przewodnicząca Rady Powiatu Maria Mioduszewska wnosili o zastosowanie tej dolnej wartości (1500 m2).
Rysunek wariantu II: