Polityka lokalna i samorząd :  Konstancin.com - Forum mieszkańców miasta i gminy Konstancin-Jeziorna The fastest message board... ever.
Miejsce do rozmów o polityce wyłącznie lokalnej. Żadnych popisów.
Moderacja: Bartek 
Idź do wątku: <---->
Akcja: ForaWątkiNowy wątekSzukajZalogujPodgląd do wydruku
Strony: <--12345678-->
Bieżąca strona: 3 z 8
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.opera-mini.net)
Data: 20 lis 2013 - 22:09:08


Mario
I jak nastawienie po konsultacjach?

Ja jak pisałem musiałem zostać na lekcjach w szkole, ale słyszałem, że było dużo ludzi. Pan burmistrz, co najmniej trójka urzędników z UMiG i dwoje radnych, plus pani z BRM. To już daje co najmniej 7 osób. Czy ktoś był i widział więcej? Podobno otwarto nawet okno od strony ul. Warszawskiej i od strony dawnego sklepu Piast dał się słyszeć głos mieszkańca.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: MarioMario (---.181.178.18.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl)
Data: 20 lis 2013 - 23:33:14

Z tego co mi wiadomo zmienila sie nieco trasa L-16 i po dzisiejszych konsultacjach ustalono ze bedzie ona z Czarnowa biec ul.Wierzbnowska potem dalej Dworska, dopiero potem w Sniadeckich i dalej przez Kierszek do Klarysewa, dalej Warszawska, potem przy elektrowni i powrot Chylicka do Czarnowa. Wg mnie trasa bardzo sensowna. Druga kwestia to trasa L-15, ktora bedzie w dwoch kierunkach, a nie jak na propozycjach w kółko. Burmistrz wspominal takze o ilosci 8, 9 kursow na tych L-kach i podtrzymal swe zdanie o 6-ciu na nowej L-ce przez Debowke ze wzgledu na brak woli na wiecej kursow ze strony Gory Kalwarii



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-11-20 23:33 przez Mario.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.ip.netia.com.pl)
Data: 21 lis 2013 - 08:14:39

8-9 kursów dziennie na liniach L-15 i L-16? Tak skoordynowanych z rozkładami linii warszawskich jak dotychczas? No comments.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: MarioMario (---.181.178.18.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl)
Data: 21 lis 2013 - 09:57:26

Panie Tomaszu jaka jest szansa przekonania radnych do wniosku o zwiekszenie puli w budzecie na rok przyszly na komunikacje i przeniesienia na rzecz komunikacji 250 tys zl zarezerwowanych na kolejna probe wprowadzenia roweru miejskiego, ktory okazal sie niewypalem??

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.ip.netia.com.pl)
Data: 21 lis 2013 - 10:11:57

Mario, co nam da zwiększenie puli na L-ki w budżecie na 2014, skoro Burmistrz i tak przygotuje SIWZ i umowę z przewoźnikiem po swojemu, nie wykorzysta tej dodatkowej puli i pieniądze wrócą pod koniec roku niewykorzystane do budżetu? Pisałem już o tym kilka razy w tym wątku. Żeby zwiększone środki zostały faktycznie wykorzystane np. na dodatkowe kursy L-ek, niezbędna jest publicznie zdeklarowana akceptacja burmistrza dla tego projektu. Inaczej Rada może sobie wpisywać w rubryczki budżetowe, co chce, a Burmistrz i tak zamówi 8 kursów dziennie i tyle.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.adsl.inetia.pl)
Data: 21 lis 2013 - 20:34:51

A rada rozumiem nie może wpisać w uchwale - pieniądze w wysokości x na 12 kursów linii Lx, 13 kursów linii Ly itd.itp.?
Choć pewnie obracamy się w zakletym kręgu burmistrzowskiej woli albo raczej jej braku...

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: HammerHammer (---.opera-mini.net)
Data: 21 lis 2013 - 20:43:07

mogliby wpisac. Ale wtedy trzeba by go rozliczac, jakos ukarac...

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.ip.netia.com.pl)
Data: 21 lis 2013 - 21:02:56

Rada nie może mioim zdaniem dokonać zapisów w tym kształcie, ponieważ treść SIWZ i umowy jest w gestii burmistrza. Tym niemniej, skonsultuję to z prawnikiem Wspólnoty przed debatą budżetową.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: Anonimowy użytkownik (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data: 23 lis 2013 - 09:08:50

Panowie
Piszecie o propozycji 8 kursów w dzień w nowej wersji komunikacji. To jest równo tyle ile dziś ma L 14 ( w/g strony ztm ).Jest to śmieszne i odebrałbym to jako ograniczenie , a nie rozwój komunikacji. Popatrzcie na rozwiązania wielu innych gmin pod Warszawą ( Pruszków , Prażmów Izabelin, Babice, Ożarów , Nieporęt itp ). Tam zrezygnowano z elek w niedzielę i święta ( w/g statystyk te dni są tradycyjnie wszędzie dla "domu"). Kwoty / kursy przeniesiono na dni powszednie ( przyjmując w roku 50 niedziel plus min 15 innych dni świątecznych to ok 65 dni x 9 kursów dziennie = 585 kursów) 220 dni to ok plus 3 kursy dziennie, a to już jest 12 kursów. Tak jak piszecie ta komunikacja powinna być od 5 rano do 20 wieczór i to jest prawda. Tu więc są 2 rozwiązania:albo gmina poszuka pieniędzy na brakujące 3 kursy ( przyjmując wersję rezygnacji z jazdy w święta ) albo w godzinach 10-13 jest dziura.To już i tak chyba nieźle??? Soboty ( bazar, szkoła itp ) więc komunikacja od 8 do 16/17 jest wystarczająca , a obecnie w dni świąteczne na L 14 jest 8 kursów więc tu chyba się z gminą zgodzicie??
Jest też trzecia (domniemana) wersja , że gmina za ten sam budżet chce zrobić 4 linie ( przepraszam - pseudo linie ) , ale to jest moim zdaniem zupełnie nierealne ponieważ :
1. Wzrosną koszty 1 km ( więcej aut ), a więc mniej km przy tym samym budżecie - to na 4 linie nie wystarczy
2. Na linii Lxx większe auto więc i większe koszty , a zatem znowu mniej km
3. Wniosek : jak nie będziemy liczyć to kwota budżetu na komunikację wzrasta o min 70% ( bez jazdy w święta )
Nasuwa się pytanie czy gmina chce dać , czy zabrać ?? Bo żeby dać jednym musi zabrać innym jak Janosik... Gmina w odróżnieniu od Janosika ma przychody więc...musi dodać dużą kwotę do budżetu na dwie nowe linie!!! Ograniczenie kursów w święta i niedzielę z całą pewnością pozwoli zachować atrakcyjność dotychczasowych połączeń i ograniczy w istotny sposób dodatkową kwotę na 2 nowe linie. Jest pewne , że rozwój komunikacji publicznej następuje we wszystkich miastach i gminach ponieważ jest to najtańsza i dogodna forma przemieszczania się. Tego procesu nikt nie zatrzyma , a polityka władz lokalnych w poszczególnych gminach może go tylko opóźnić lub przyspieszyć. Temat komunikacji publicznej dotyczy wszystkich mieszkańców , a więc jest bardzo medialny w każdej kampanii wyborczej czy referendum. Tylko po co się spierać o pryncypia?? Ja , podobnie jak Panowie , też wybieram komunikację publiczną , a nie rower!!! ( jeżeli to jest alternatywa). Zastanawiam się też , czy ta nasz dyskusja nie jest akademicka?? Skoro jest mowa o ilości kursów i linii to i budżet jest gotowy i uzgodnienia rozkładów i dopłat z ztmć?? A może jest jakieś pismo z ztm jak to ma wyglądać? Ułatwiło by to dyskusję. Pewne jest jedno : kompromis trzeba osiągnąć z zachowaniem minimum logiki potrzeb transportu zbiorowego.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: MarioMario (---.147.241.44.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl)
Data: 23 lis 2013 - 10:54:54

L-14 ma 14 kursow w DP, a nie 8 jak Pan to opisuje.14 to jest to do czego trzeba dążyć nq innyfh L-kach by komunikacja stawala sie atrakcyjna.Brak dojazdu w niedziele i święta a na to konto częstsze kursy w tygodniu to alternatywa, która wydaje być się słusznym rozwiązaniem.Ktoś rzuci zaraz głos, że w niedziele też się ludzie( przemieszczaja- kościół, studia zaoczne, praca), jeżeli jednak mamy mieć funkcjonalne L-ki za cene kursow w niedziele i swieta, to ja się z tym zgadzam.Inną kwestią jest sytuacja gdy już są jakieś uzgodnienia z ztmem o których nie wiemy, to wówczas nasza dyskusja jest jalowa. Dla mnie do rozważań potrzebne są realnie policzone koszty czterech L-ek z uwzglednieniem wyższej stawki za wzkm niz obecna, taboru i ilosci kursow w wariantach pierwszy: 12 w DP i 6 w DŚ a drugi: 12 w DP zaś w sobotę 8 i niedziela i święto bez komunikacji. Wówczas będziemy wiedzieć ile realnie zyskujemy na braku komunikacji w dzien swiateczny.

Co do gotowosci budżetu i założeń do SIWZu to raczej nie są one jeszcze gotowe, gdyż np podczas konsultacji Burmistrz stwierdził, że do SWIZu nie trzeba podawać rozkładów, co jest błędem gdyż rozkład jest podstawowym zalożeniem.Do tego trzeba narzucić ztmowi nasze rozkłady bo do tej pory były sytuacje, że ztm przesyłał rozkład do akceptacji z zaznaczeniem ze inaczej sie nie da.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-11-23 11:03 przez Mario.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: Anonimowy użytkownik (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data: 23 lis 2013 - 12:14:00

Siwz z wyjątkiem rozkładów jest identyczny na wszystkich przetargach ( generalnie ). Zeby policzyć koszty to trzeba mieć dane. Przyjmując Pana wersję rozkładów i pozostawiając wielkość aut na obecnym poziomie i stawkę jak obecnie ( w tym Lxx bo dołoży się GK ) oraz przyjmując średnio jeden cały obieg trasy jako 23 km to :
230 dp x 12 kursów x 23 km x 3 linie x 3 zł = 571.320 plus d.sobota 54 dni x 8 kursów x 23 km x 3 zł= 29.808 Razem 601.128 zł plus Lxx 6 kursów x 40 km x 230 dp x 5 zł ( większe auto )=276.000zł Razem 877.000 minus 20% ztm czyli 700.000 zł gmina ( przepraszam minus gk w Lxx ). Ale UWAGA tego nie wie nikt jaką przyjąć stawkę za 1 km ponieważ obecna stawka 3 zł jest przy przebiegu 10.000 km na pojazd miesięcznie , a w Pana propozycji jest ok 6.000 km miesięcznie ( no może to nasz propozycja ). Więc koszty wzrastają na 100% i nikt nie wie ile?? Dlatego proponowałem spytać Polonusa i mamy kwotę bo to potencjalny przewoźnik. W przypadku utrzymania stawki budżet jest ok , ale z mojej analizy wynika , że stawka wzrośnie o ok 1zł na km czyli budżet gminy to kwota min 1.100.000 ( 4 linie minus GK i ZTM) więc Gmina w 1.000.000 się zamyka. Pozostaje jednak to ale!!!! Nie mam też pewności czy na linię Lxx ta stawka jest ok bo kwotę brałem z przetargu na 742 ale tam km było nie 50.000 a 250.000. Normalne stawki w ZTM to ok 9 zł za 1 km. Dlatego kalkulacja bez rozkładu i wielkości pojazdów jest do niczego. Nawet przewoźnik nie rozwiąże tego zadanie przy tylu niewiadomych. Należy też pomyśleć czy nie podnieść jednak budżetu i zamówić 14 kursów w dp ( czyli co godzina ) i po np 8 w soboty plus 8-10 na Lxx , bo stawka zmaleje za 1km. Może sie okazać , że za 1.300.000 (minus ZTM i GK ) czyli ca 900.000 zł mamy super komunikację ( tu biorę pod uwagę wielkość aut jak dotychczas ). Tak możemy liczyć i dyskutowąć wiele dni. Pisałem na początku w HURCIE taniej!!!!

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.mazowieckiesieci.pl)
Data: 23 lis 2013 - 12:56:06

Proszę Panów, w projekcie budżetu na rok 2014 przedstawionym przez Burmistrza mamy dokładnie tyle samo pieniędzy na L-ki, co w tym roku, czyli 750 tys. zł. Rośnie tylko suma na linie obsługiwane przez ZTM. Zatem nawet, gdyby stawki przewoźnika nie wzrosły, przy dłuższych (proponowanych teraz) trasach kursów będzie MNIEJ, a nie WIĘCEJ, niż dotychczas. Co prawda w tym roku 119 tys. zł wróciło w październiku niewykorzystane z budżetu na L-ki, ale ponieważ pieniądze te były potrzebne na opłacenie narzuconych w początkach roku nowych warunków ZTM, przypuszczam, że burmistrz będzie się podobnie asekurował w tym roku. A zatem MNIEJ kursów L-ek w roku 2014 lub w najlepszym razie zachowanie rozkładów w podobnym kształcie.

Zabranie każdych 200-300 tysięcy z innego zadania będzie oznaczało, że burmistrzowi nie uda się zrealizować którejś z jego przedwyborczych inwestycji, bo przy zaplanowanym deficycie 24 mln zł mamy budżet napięty do granic zdrowego rozsądku i cierpliwości urzędników z RIO. Dlatego, jeśli sugerujecie 1,3 mln na L-ki, wskażcie konkretną pozycję budżetową, z której mamy te środki zdjąć. Obawiam się, że radni się nie odważą, żeby im ktoś nie mógł zarzucić w materiałach wyborczych na jesieni, że "Kowalska zabrała Parceli z wodociągu, a przez Malinowskiego nie mamy dobrej drogi." To jest budżet wyborczy, dostanie ten, kto potrafi za swoim chodzić i robić dużą medialną wrzawę. Opacz chodził za większą salą gimnastyczną przez kilka lat i w końcu dopięli swego - gratulacje. W tę sprawę było aktywnie zaangażowanych 200-300 osób przez długi okres.A ile osób aktywnie lobbuje za budżetem na L-ki? Ile przychodzi na posiedzenia Komisji Ładu i Budżetu dyskutować o tej sprawie, ile uczestniczyło w konsultacjach? Przypuszczam, że nie będzie żadnego poważnego nacisku społecznego, a wówczas głos mój i pani radnej Grażyny Konitzer - która wczoraj wystąpiła już z dokładnie przemyślanym projektem, w jaki sposób uczynić L-ki atrakcyjnymi nie tylko na ulotce wyborczej - psu na budę się zda.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: MarioMario (---.146.183.131.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl)
Data: 23 lis 2013 - 13:19:13

W Pana kalkulacji zabraklo pomnożenia w sobocie 29.808x3 linie co daje nam 89.424 a gdy dodamy do tego kwote z dp czyli 571.320 daje nam to 660.744+276.000=936.744 -20% ztm =739.395-gk na swoim odcinku. To taka poprawka, ktora zauwazylem. Tak czy siak jestesmy w stanie zrobic dobra komunikacje za kwote okolo 1 mln zlotych. Budżet jest zaprojekrowany na 750 tyś na L-ki do tego 250 tyś na rower publiczny który należy przenieść i mamy 1 mln na L-ki przy założeniu że L-ki nie jeżdżą w niedziele i święta.

Jeżeli radni mają możliwość przeniesienia kasy to zastępując kwotę przeznaczoną na rower publiczny(już raz nieudany), który głównie byłby wabikiem na turystów i przeznaczając te pieniądze na L-ki zapewniamy dojazd L-kami co godzine w Dzień powszedni i 8 kursów w sobotę.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: MarioMario (---.146.183.131.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl)
Data: 23 lis 2013 - 13:22:20


Tomasz Zymer
Przypuszczam, że nie będzie żadnego poważnego nacisku społecznego, a wówczas głos mój i pani radnej Grażyny Konitzer - która wczoraj wystąpiła już z dokładnie przemyślanym projektem, w jaki sposób uczynić L-ki atrakcyjnymi nie tylko na ulotce wyborczej - psu na budę się zda.

A jaki to był projekt??

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.mazowieckiesieci.pl)
Data: 23 lis 2013 - 13:50:13

Jeśli chodzi o liczby kursów i rozkłady - w zarysach (na ile rozumiem) podobny do tego, o czym jest mowa na tym forum, przy pozostawieniu dokładnie takich tras L14 i L16, jakie wynikły z konsultacji i ponownym przemyśleniu L15, której (rozważana nadal jako opcja) jednokierunkowość byłaby niewygodna dla wielu użytkowników. Natomiast jestem przeciwny zabieraniu mieszkańcom wsi niedzielnego dojazdu do kościoła i sobotnich rannych-wieczornych kursów do W-wy na uczelnie i kursy. Według statystyk ZTM te kursy należą do najczęściej wykorzystywanych. Poza tym oferta L-ek jest na razie w dużym stopniu adresowana do młodzieży oraz osób starszych pozbawionych własnego środka transportu. Najważniejsze jest przyzwyczajenie młodych ludzi do myślenia kategoriami wygodnego transportu publicznego. Mentalności mojego pokolenia już się nie zmieni.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: Anonimowy użytkownik (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data: 23 lis 2013 - 14:21:49

Pan Tomasz krótko i na temat i słusznie.
Panie Mario.
Co za różnica jaki projekt? Jeżeli za te same pieniądze mają być 4,a nie 2 linie ( uproszczenie!) to jeżeli cena za 1km będzie bez zmian ( w co wątpię) to każda z linii będzie miała ok 9 kursów w dp i 4/5 w ds razem ok 5.500 km na miesiąc. To też wynika z cytowanych przez Panów wypowiedzi Pana Burmistrza z różnych spotkań.Dopłatę z GK zostawiam na różnicę w cenie 1km tego ( jak mniemam???) większego auta na Lxx, bo na L 14,15,16 za te pieniądze to taksówka chyba nie pojedzie. Odważne zadania! Ale może realne? Jeżeli były by to 4 różne przetargi to 4 kierowców z busem może to realizować bo mają stałą pensję...z firmą będzie gorzej...ale??? może??? Tylko kto ma tyle różnych i odpowiednich do przetargu pojazdów ( poza Polonusem)? Przetarg ( jak to w ztm ) z rozstrzygnięciem na 7 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi...? Czyli nawet EEC odpada , bo nie podejrzewam ,aby prywatna firma trzymała " na wszelki wypadek " 3 dodatkowe wolne auta ( nie wiadomej wielkości ). No i mamy rozwiązanie Państwa zagadki : Przedsiębiorstwo Państwowe Polonus od dnia 1.03 zrealizuje przewozy na wskazanych trasach za wskazane pieniądze...Nie ma to znaczenia czy zadanie będzie rentowne, bo stratę dopłacimy z naszych podatków z puli Min. Finansów...ale ulotka wyborcza będzie zawierała prawdę o... "komunikacji" w gminie. Zastrzegam,że w mojej wypowiedzi nie ma polityki,a tylko komentarz ( może zbyt frywolny?) do poważnych tematów.
Przepraszam Panów za błędy w matematyce,ale liczyłem to na szybko...i szacunkowo. Jak widać niepotrzebnie.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: Anonimowy użytkownik (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data: 23 lis 2013 - 14:59:22

Panie Tomaszu
I tak 50% częstotliwości musi być zabrane na rzecz 2 nowych L. Podaję hipotetyczny rozkład jazdy przy 8/9 kursach w dp i proszę skorygować: odjazdy 5 , 6 , 7 , 8 a po południu 14 ,15 ,16 , 17 i dodatkowa godzina dla szkoły o 13 czy 18 dla wracających z pracy? Kursy co 2 godziny...??? To komunikacja? To dlaczego walczycie o 710 co15 min ( i zwrot zabranych 3 kursów )? To po nowemu L co 4h 710 co 1h i mamy proporcje 4:1 tak jak mniej więcej obecnie : 710 co ok 15 min a L co ok 1h ( w szczycie ). A dni świąteczne?? Obecne 8 kursów L 15 i 16 dzielimy na 2 ( czyli po 4 kursy na linię ) lbo zabieramy ze 2 kursy z L14 i mamy wtedy po 5 kursów bo Lxx nie jeździ w ds ( tam są nieuki i niewierzący...-przepraszam za może zbyt mocny sarkazm). Tak wygląda komunikacja 4 linie za ten sam budżet. Przepraszam...pomyłka...cena wzrasta , więc ilość kursów maleje i w dp i w ds...To nie czarny scenariusz!!! Proszę zobaczyć na przetarg w Ząbkach z przed kilku dni. Gmina nie zwiększyła zadań przewozowych , ale chciała tanio...był 1 oferent , a i tak zabrało ponad 200.000zł ( budżet był ok 650.000 na 2 linie ). I co dalej...? Gwałtowne sesje Rady i pilne zmiany budżetu...bo taniej się nie da!!! Nie pisze o kwotach ,ale o logice postępowania. Nie jestem pewien , ale i u Państwa w ostatnim przetargu EEC niewiele przekroczył plany?? A teraz chcecie wszystko za 50%??? Ktoś tu bawi się zapałkami przy otwartym kurku z gazem...

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.mazowieckiesieci.pl)
Data: 23 lis 2013 - 15:50:17

Niekoniecznie. Pan Burmistrz napisze w materiałach wyborczych: "Po raz pierwszy w historii objąłem całą gminę systemem komunikacji publicznej powiązanej bezpośrednio z I strefą autobusów miejskich. Każdy może teraz dojechać ze swojej miejscowości w każde inne miejsce gminy oraz do Warszawy do pracy i na studia używając naszej nowej komunikacji lokalnej." I wszystko to będzie prawda. A że w tym celu mieszkaniec wsi będzie musiał wstawać przed piątą i wieczorem stać na przystanku na mrozie godzinę lub więcej czekając na kurs powrotny - tego już pisać nie trzeba. W końcu nie od razu Kraków etc. Celem obecnych zmian w komunikacji jest sukces polityczny, nie - rzeczywista zachęta mieszkańców do korzystania z komunikacji lokalnej. Orientacyjnie, obecnie z L-ek stale, regularnie korzysta ok. 100-150 osób, zaś na wodociąg w Parceli czeka 600 wyborców, na nowy żłobek i przedszkole - kilka tysięcy młodych wyborców z dziećmi, itd. To jest prosta arytmetyka wyborcza. Veturilo można łatwo "sprzedać' młodzieży w wieku studenckim (a zatem też wyborcom), korzystając ze świetnego zaplecza promocyjnego tworzonego w dobrej wierze przez Tomka Nowickiego i Krzysztofa Bajkowskiego. Ktoś może powiedzieć, że brak w tym wszystkim myślenia perspektywicznego - cóż, to jest właśnie główna wada demokracji kadencyjnej. Kiedy cena benzyny przebije pułap 10 złotych, priorytety być może się zmienią.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: czaknoris (---.adsl.inetia.pl)
Data: 23 lis 2013 - 21:56:51


Tomasz Zymer
Kiedy cena benzyny przebije pułap 10 złotych, priorytety być może się zmienią.

Tomaszu, z całym szacunkiem, ale wątpię.
Wróżono to już przy cenie 5 zł, kiedy straszono ukochany naród Kaczyńskim. Pod rządami partii miłości było już 6 zł i też nic się nie stało. Przed głosowaniem docisnęli rafinerie, które odbijały sobie później "wyborcze rabaty".
Cały czas wmawia się nam, że nominalnie jest najtańsze paliwo w europie i taka propaganda jest skuteczna, bo przeciętny Polak jest za głupi, żeby pomyśleć o sile nabywczej swoich dochodów.
Przy cenie 10 zł za litr prędzej dojdzie do kolejnej wojny światowej niż w Polsce ludzie sami z siebie zaczną wieszać przy drogach ministrów, posłów i urzędników. Polak będzie kombinował jak zrobić opony zimowe do roweru, skąd wziąć paliwo z "rabatem", albo gdzie można "dorobić".

Młodzież, w wielu przypadkach, korzysta z komunikacji dopóki musi. Korzystanie z komunikacji ciągle uwłacza i nie jest dobrze widziane w towarzystwie. Moim zdaniem to zjawisko się nasila.

Co do oceny inicjatyw młodych ludzi przychodzi mi na myśl, to co miało miejsce podczas kampanii wyborczej. Samorząd uczniowski z cyrku udzielił poparcia p. Jańczukowi. Po kilku tygodniach biegali po mieście i zbierali przeciwko niemu podpisy kiedy pojawił się pomysł przeniesienia urzędu do budynku szkoły.
Każdy ma własne powody i kieruje się nimi w swoich działaniach. Reszta może wyrobić sobie swój pogląd na ten temat. Widocznie lekcja z kampanii wyborczej nie była dostatecznie pouczająca, bo sprawa ucichła z innych powodów.



radoslaw20
Przedsiębiorstwo Państwowe Polonus

Minister Skarbu Państwa informuje, iż w dniu 12 listopada 2013r., do Ministerstwa Skarbu Państwa wpłynęły trzy oferty wiążące zakupu akcji spółki Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej ?POLONUS? w Warszawie S.A., złożone przez następujące podmioty:

Ghelamco GP 1 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Beta S.K.A. z siedzibą w Warszawie,
Polska Komunikacja Samochodowa sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,
Raf Trans sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.



Nie popadałbym w taki optymizm jeżeli chodzi o Polonusa, czyli w naszym przypadku dawny PKS Piaseczno.

Gdyby nie drobny szczegół do dzisiaj obsługiwaliby linię Warszawa (Metro Wilanowska, a nie tylko Wilanów) - Konstancin-Jeziorna - Góra Kalwaria, jeszcze nie tak dawno z większą liczbą kursów niż obecne 742.
Nie chodziło nawet o zdezelowany tabor (MZA w tamtym czasie też nie miały samych Solarisów), tylko jakość obsługi zależnej od pracowników. To było głównym powodem buntu i inicjatywy praktycznie jednego mieszkańca. Były wybory, Polonus zanęcony konstancińskimi pieniędzmi za 5 kursów dla Góry Kalwarii zaczął wyciągać rękę po dopłaty na głównej linii i PKS musiał pozbierać zabawki, bo kolejny miesiąc powietrza wozić się nie dało.

Polonus też nie będzie jeździł za darmo i robił strat, bo jak mleko zważy się w jakimś departamencie, to pan Grzegorczyk może podzielić losy swoich kolegów z Piaseczna.


Problem nie tkwi w potencjalnym wykonawcy usługi, bo taki przyjdzie nawet z Radomia, czy innego Grójca jeżeli tylko będzie sensowne zlecenie.
Problemem są mieszkańcy i to ci "rdzenni", którzy wybierają sobie takie a nie inne władze i uważają, że 5 kursów to aż za nadto, bo i tak jeżdżą własnymi samochodami zgodnie ze staropolskim, prostackim obyczajem "zastaw się...".
Osoby nie związane pokoleniowo z tym miastem, czy konkretnymi sołectwami częściej robią jakieś akcje i czasem im się udaje załatwić kanalizacje, kawałek "nakładki asfaltowej" itp.
Większości miejscowych z dziada pradziada pasuje taki lokalny syf, więc dyskusja jest faktycznie czysto teoretyczna, bo od żadnego z nas tutaj nie zależy sposób wydatkowania gminnego budżetu. Z całym szacunkiem dla Tomasza Zymera oczywiście, który sam sensownej komunikacji nie załatwi.

Licytowanie się, czy 8, czy 12 kursów, czy w sobotę, czy z podjazdem pod kościół, melinę i burdel również jest akademicką rozprawą o wyższości jednych świat nad drugimi.
Będąc zdecydowanym zwolennikiem publicznej komunikacji jako jedynego rozwiązania problemów niewydolnej infrastruktury drogowej, nie kupię nietaniego biletu po to, żeby korzystać z L nawet z 15 kursami w ciągu dnia jeżeli nie będę miał noża na gardle.
To teraz proszę sobie odpowiedzieć na pytanie ile osób, które hołdują innym wartościom i stanowią większość społeczeństwa zdecyduje się na przesiadkę z własnego auta do takiej L, nawet przy cenie paliwa 10 zł za litr.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Do 24.listopada opinie dot. tras busików. 20.XI - spotkanie konsultacyjne
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.opera-mini.net)
Data: 23 lis 2013 - 22:47:22

Przepraszam, nie łapię tego sposobu myślenia. W tym roku wymieniliśmy 20-letnią "renówkę" na 11-letnią małą 3-drzwiową terenówkę. Samochód służy do większych zakupów i wypadów do lasu / w "teren"; w przyszłym roku będzie też woził rowery na dalsze wyprawy, co mnie niezmiernie cieszy. Natomiast do pracy do W-wy żona jeździ codziennie komunikacją miejską, bo po prostu woli poczytać w autobusie i przemyśleć plan dnia, niż pchać się w korki i szukać potem drogiego parkingu w okolicach Starówki. Jeśli jest późno, to podjeżdża samochodem do Klarysewa i tam się przesiada na 710. Ja także, jak mam coś do załatwienia w W-wie, nie oczekuję podwózki od żony. Córka lubi jeździć autobusami i chętnie z nich korzysta.

Nawet po podwyżce cen biletów, nie będą one jeszcze tak drogie, żeby opłacało się jednej osobie palić benzynę w korkach i codziennie płacić za parkingi w centrum W-wy. Jeśli wóz pali w mieście 10l / 100 km (a większość samochodów widocznych na ulicach KJ tyle pali), to przy dojeździe do pracy w W-wie 15 km mamy 2 x 15 x 5 = 150 km = 15l = 90 zł tygodniowo, 360 zł miesięcznie za samą benzynę, plus ok. 4 x 125 = 500 zł za parking (przy pobycie w pracy przez 8 godzin), co daje ponad 800 zł miesięcznie, 2,5 tys. zł kwartalnie (bilet kwartalny na dwie strefy na wszystkie linie - 536 zł). Inaczej to wygląda na obrzeżach miasta poza strefą płatnego parkowania, ale wówczas także i dojazd do pracy jest zwykle dłuższy i droższy, a do tego dochodzi utrzymanie samochodu. Co innego, kiedy jeździ cała rodzina: dzieci do warszawskich liceów, rodzice tym samym wozem do pracy. Wtedy to się może opłacić.

Poza tym liczy się także czas i energia. Kiedy mieszkałem w Warszawie i pracowałem równolegle w różnych miejscach na kursach językowych, czas dojazdu był dla mnie także w dużym stopniu czasem przygotowania do zajęć, relaksu lub nawet drzemki. Dla ilu kierowców jazda po Warszawie jest relaksem?

Jazda do W-wy własnym samochodem opłaci się zatem jeśli: firma ma własny zamknięty bezpłatny parking (największe mają ministerstwa i agendy rządowe), wozimy codziennie kilka osób i lubimy spędzać czas za kierownicą. Z tego, co widzę, niewielu z naszych kierowców spełnia wszystkie te trzy kryteria.

Komunikacja publiczna nie jest może zawsze superwygodna, ale jej komfort od lat 70-tych XX wieku, kiedy to codziennie jeździłem do szkoły z Pragi na Mokotów, poprawił się nieporównywalnie. Autobusy są na ogół ciepłe, czyste, informacja jest dobrze widoczna, a taki tłok, jaki pamiętam z tamtych czasów, zdarza się już tylko sporadycznie. Mamy szybkie tramwaje, a nawet linię metra, za chwilę drugą. Każdy, kto pamięta warszawską komunikację za Gierka czy Jaruzela potwierdzi, że ta obecna jest o niebo bardziej atrakcyjna.

Podsumowując - nie ma powodu (poza snobizmem) by nie korzystać z komunikacji publicznej w KJ, o ile będą sensowne rozkłady i gmina dopłaci do ceny biletów lokalnych.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Strony: <--12345678-->
Bieżąca strona: 3 z 8


Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.