Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: SergiuszMuszynskiSergiuszMuszynski (37.190.157.---)
Data: 02 lip 2016 - 23:11:08


Bartek
Znów koncepcja szynobusu? To już ta pora, co zawsze? Obstawiam - 2-3 artykuły w prasie, zdjęcia radnych wszystkich proweniencji w internecie, przzejazd szynobusem z dziennikarzami, a potem tradycyjne i zwyczajowe NIC. Który to już raz przerabiamy ten schemat? Aż mi się ciśnie na usta #notthisshitagain

Zobaczymy. To kwestia tego, jak do otwartej postawy PKP PLK podejdą władze samorzadowe. Jesli powaznie, to nie ma powodu by to nie miało sie nie udać, bo wg przedstawicieli spółki sprawa nie jest specjalnie skomplikowana. Pracownikow i specjalistów PKP PLK o chęć organizowania pijarowskich przejazdów nie podejrzewam, a to oni byli gospodarzem tego spotkania. Mysle, ze to dobrze, ze ktokolwiek z naszego powiatu na nim był.

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: maniamania (159.205.184.---)
Data: 02 lip 2016 - 23:57:15

Szkoda, że p.Muszyński wyciął część wypowiedzi Bartka, która była istotna


Bartek
I dokąd będziemy tym jeździć? Na Okęcie? Jak ktoś w Mordorze pracuje, to może mu pasuje, ale poza tym to jaka korzyść z tego połączenia wyniknie dla KJ?

Wydaje mi się, że zamiast "rzucać się na szyny", warto by było przeprowadzić badania - konsultacje społeczne, bo nie wiadomo ile osób jest zainteresowanych tym środkiem lokomocji, ale nie jako bajerem lecz sposobem na wygodny dojazd do/z pracy lub szkoły.

Z poprzednich dyskusji pamietam, że linia służąca do przejazdu wagonów towarowych, umożliwia poruszanie się szynobusu z prędkością ok. 30 km/h. Dodatkowo spowalniać będą przystanki. Muszą być wybudowane perony. Obawiam się, że koszt przewyższy zysk, chyba że zyskiem będą dla inicjatorów dobrze opłacane (przez wyborców grinning smiley) stanowiska w samorządzie >grinning smiley<

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: HammerHammer (94.254.160.---)
Data: 03 lip 2016 - 19:40:32

Aby to było racjonalne to pociąg co 30 minut (Maks co godzinę). Ale wtedy Warszawska po prostu stanie w jednym korku. Podobnie Bielawska i Markowska. Konieczne byłoby zrobienie wiaduktów. Nierealne.

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.190.157.---)
Data: 03 lip 2016 - 20:17:01

Pociąg może startować z Jeziornej. Wtedy żadnej z tych ulic nie trzeba zamykać. Zresztą moim zdaniem jest to jedyne sensowne rozwiązanie. Miałby startować z Mirkowa i stawać po minucie toczenia się? Start w Jeziornie, przystanek Julianów przy Julianowskiej i dalej już do połączenia z istniejącą linią i kolejny przystanek Służewiec.

Apropos - tory które jeszcze istniały jako dawna bocznica do Mirkowa zniknęły ostatecznie w minionym tygodniu. Rozebrano i zabrano tory, podkłady od Bielawskiej do połączenia z istniejącą infrastrukturą.

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: HammerHammer (94.254.160.---)
Data: 03 lip 2016 - 20:41:34

Do tej pory pomysł był na Siekierki bo trasa na Służewiec zbyt obciążona.

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: SergiuszMuszynskiSergiuszMuszynski (37.190.157.---)
Data: 03 lip 2016 - 20:47:55


mania
Szkoda, że p.Muszyński wyciął część wypowiedzi Bartka, która była istotna


Bartek
I dokąd będziemy tym jeździć? Na Okęcie? Jak ktoś w Mordorze pracuje, to może mu pasuje, ale poza tym to jaka korzyść z tego połączenia wyniknie dla KJ?

Wydaje mi się, że zamiast "rzucać się na szyny", warto by było przeprowadzić badania - konsultacje społeczne, bo nie wiadomo ile osób jest zainteresowanych tym środkiem lokomocji, ale nie jako bajerem lecz sposobem na wygodny dojazd do/z pracy lub szkoły.

Z poprzednich dyskusji pamietam, że linia służąca do przejazdu wagonów towarowych, umożliwia poruszanie się szynobusu z prędkością ok. 30 km/h. Dodatkowo spowalniać będą przystanki. Muszą być wybudowane perony. Obawiam się, że koszt przewyższy zysk, chyba że zyskiem będą dla inicjatorów dobrze opłacane (przez wyborców grinning smiley) stanowiska w samorządzie >grinning smiley<

Jak w każdej sytuacji, dla jednych to połączenie byłoby wygodne, a dla innych nie. Trudno żebyśmy o tym dyskutowali, ponieważ nikt z nas nie ma tak dokładnej wiedzy na ten temat. Mogę tylko przypuszczać, że zainteresowanie byłoby niemałe. Osobiście jestem wielkim zwolennikiem inwestycji kolejowych jako takich. Kolej przyczynia się do rozładowywania ruchu ulicznego i sprzyja ochronie środowiska, o ile jest nowoczesna. Na to, czy zapotrzebowanie społeczne na taką linię jest oraz czy przypuszczenia dotyczące technicznych możliwości zorganizowania w miarę nowoczesnej linii pasażerskiej na tym odcinku są słuszne, miałoby odpowiedzieć wstępne studium.

W kwestii prędkości pociągu (30-40 km/h), uznałem to o czym Pani pisze za ważną wątpliwość i zapytałem o to na spotkaniu. Uzyskałem odpowiedź, że jest możliwa modernizacja pozwalająca na zdecydowane zwiększenie prędkości pociągu. O szczegóły, tj. na czym ta modernizacja dokładniej miałaby polegać, nie było już czasu zapytać, ponieważ było to spotkanie na temat inwestycji w całej aglomeracji warszawskiej, nie tylko u nas. Myślę, że przedstawiciele PKP PLK nie mają powodu by nas wprowadzać w błąd, a przecież są specjalistami w tym temacie. Zorganizowanie tego spotkania i omówienie krótko możliwych inwestycji kolejowych w aglomeracji warszawskiej było tylko ich gestem dobrej woli, ponieważ kolejne inwestycje na wniosek samorządów to dla nich tylko koszt, a ich specjaliści przecież nie kandydują w żadnych wyborach smiling smiley.

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: maniamania (159.205.184.---)
Data: 03 lip 2016 - 23:09:32

znacznie ciekawsze byłaby reaktywacja połączenia kolejowego /może tramwajowego/ takiego jakie istniało kiedyś, myślę o kolejce wąskotorowej, która ze Skolimowa do pl. Unii jechała 40 min. Zdaje się, że pas ziemi wzdłuż drogi 724 należy nadal do kolei. Wiem, że pobudowano na tym gruncie jakieś stacje obsługi czy składowiska materiałów budowlanych, ale może były warunki, że w razie czego przesuną ogrodzenia. Niechby ta kolejka czy coś w tym guście kursowala z Wilanowa i dojeżdżała do UMiGu, bo dalej chyba sie nie da.

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 04 lip 2016 - 09:13:38


Hammer
Do tej pory pomysł był na Siekierki bo trasa na Służewiec zbyt obciążona.
Jeżeli ma to być kolejka na Siekierki to jest to utopia i nawet nie warto się tym zajmować ani przez sekundę. Równie dobrze może być na Berdyczów.

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: maniamania (159.205.184.---)
Data: 04 lip 2016 - 11:41:20

tu ciekawe stronki o kolejce wilanowskiej, która wozila pasażerów do Konstancina i dalej

[www.trasbus.com]
[warszawa.wikia.com]

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: SergiuszMuszynskiSergiuszMuszynski (37.190.152.---)
Data: 22 lip 2016 - 17:12:34

Zarząd udzielil mi odpowiedzi w sprawie "kolejowej". Jest bardzo pozytywna, zarząd jest otwarty na zaangażowanie się w tę sprawę. Odpowiedź w całości pod linkiem: http://sergiuszmuszynski.pl/smuszynski-odpowiedz-od-starosty-ws-polaczenia-kolejowego-konstancina-jeziorny.blog

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: HammerHammer (94.254.241.---)
Data: 22 lip 2016 - 17:44:34

Czyli kolejka Konstancin-Piaseczno, a nie Konstancin-Warszawa. W Nowej Iwicznej przesiadka na kolejny pociąg do Warszawy. Ktoś jeździł z Piaseczna? Długo? Tłoczno?

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (213.158.197.---)
Data: 22 lip 2016 - 17:49:37



Jest bardzo pozytywna, zarząd jest otwarty na zaangażowanie się w tę sprawę
przecież nie powie 'nie interesuje nas to' w sytuacji, gdy w zasadzie nie wiemy o czym mówimy poza tym, że...mówimy od jakiegoś czasu regularnie przed każdymi wyborami...teraz nie ma wyborów, więc może będzie coś konkretniej z tego choć...wielu wątpi...


W Nowej Iwicznej przesiadka na kolejny pociąg do Warszawy. Ktoś jeździł z Piaseczna? Długo? Tłoczno?
teraz to długo ale mniej tłoczno bo ze względu na remonty troche ludzi uciekło z tej atrakcji...

Dobra zmiana na linii Mirków -Waw Zachodnia grinning smiley
Wysłane przez: maniamania (159.205.236.---)
Data: 23 lip 2016 - 00:09:59

Czy ktoś wnioskodawcy powiedział, że linia kolejowa wybudowana do transportu ciężkich wagonów z węglem do elektrociepłowni nie nadaje się do jeżdżenia lekkim szynobusem. Żeby "puścić" szynobus, należy linię wybudować od nowa, trzeba także zrobić perony. Podróż do celu zn. Dw. Zachodniego może trwać ok 1.5 h. szynobus nie będzie gnał od Mirkowa do Zachodniej bez zatrzymywania się.
Komu opłacać się będzie przeróbka linii?
Czy zadowoli pasażerów - chyba nie, o tym pisal niedawno Bartek, a dzisiaj Artek_Bartek

Re: Dobra zmiana na linii Mirków -Waw Zachodnia grinning smiley
Wysłane przez: SergiuszMuszynskiSergiuszMuszynski (37.190.152.---)
Data: 24 lip 2016 - 12:24:00


mania
Czy ktoś wnioskodawcy powiedział, że linia kolejowa wybudowana do transportu ciężkich wagonów z węglem do elektrociepłowni nie nadaje się do jeżdżenia lekkim szynobusem. Żeby "puścić" szynobus, należy linię wybudować od nowa, trzeba także zrobić perony. Podróż do celu zn. Dw. Zachodniego może trwać ok 1.5 h. szynobus nie będzie gnał od Mirkowa do Zachodniej bez zatrzymywania się.
Komu opłacać się będzie przeróbka linii?
Czy zadowoli pasażerów - chyba nie, o tym pisal niedawno Bartek, a dzisiaj Artek_Bartek

Pani Maniu, myśmy już tę dyskusję przerabiali. Przedstawiciele kolei twierdzą, że możliwa jest modernizacja, która zadowoli zarówno pasażerów, jak i przewozy towarowe. Skoro tak twierdzą eksperci, to bez wątpienia warto aby Rada Powiatu i Zarząd chociaż się nad tą koncepcją pochylili i ją przeanalizowali, biorąc pod uwagę zarówno kwestie techniczne o których Pani pisze, jak i popyt (lub jego brak) na ten rodzaj transportu. Ta analiza dopiero przed nami. To, że Zarząd jest otwarty na taką analizę bardzo dobrze o nim świadczy. Ostateczne decyzje dopiero przed nami.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2016-07-24 12:24 przez SergiuszMuszynski.

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 31 lip 2016 - 21:49:40

Skoro tak twierdzą eksperci, to czemu czwarte czy piąte wybory kończy się na przejeździe burmistrza i kandydatów w towarzystwie prasy?



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: maniamania (87.205.202.---)
Data: 31 lip 2016 - 23:44:36

Ale w Józefosławiu ma być przystanek - podobnie jak we Włoszczowej - tez przed wyborami to było

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: SergiuszMuszynskiSergiuszMuszynski (37.190.152.---)
Data: 25 sie 2016 - 22:05:09


Bartek
Skoro tak twierdzą eksperci, to czemu czwarte czy piąte wybory kończy się na przejeździe burmistrza i kandydatów w towarzystwie prasy?

pewnie dlatego, że nie ma woli politycznej.

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 25 sie 2016 - 22:22:48

To czym my się ekscytujemy, skoro od tak dawna nie ma "woli politycznej". Jakoś nie widzę, że się tym razem automagicznie pojawi.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: HammerHammer (94.254.130.---)
Data: 26 sie 2016 - 08:10:38

Bo to wygląda tylko na papierze. Kto z was skusi się na przesiadke w Piasecznie?

Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
Wysłane przez: maniamania (159.205.182.---)
Data: 26 sie 2016 - 13:39:24


SergiuszMuszynski

Bartek
Skoro tak twierdzą eksperci, to czemu czwarte czy piąte wybory kończy się na przejeździe burmistrza i kandydatów w towarzystwie prasy?

pewnie dlatego, że nie ma woli politycznej.

i słusznie, bo byłby to kolejny niewypał dobrej zmiany

Jeszcze raz zapytam skąd kasa i po co komu taki transport?
przypominam najważniejsze mankamenty

* linia kolejowa, którą obecnie wozi się węgiel do elektrociepłowni nie nadaje się dla szynobusu. Trzeba by poprowadzić drugie tory obok - kupa kasy
* trzeba wybudować perony j.w.
* przejazd do Dw. Zach - biorąc pod uwagę zatrzymywanie się na przystankach - trwałby ok. 1,5 godz (o ile pamiętam podróż testowa - ciurkiem - trwała 45 min)

Przedstawiciele gminy rozmawiali na początku kadencji z zarządem kolei, dlatego zabrakło im "woli politycznej"grinning smiley i chwała im za to, bo nie można trwonić kasy.

Znacznie ciekawszy był inny projekt (sprawdzający się w wielu miejscach na świecie) - kolejka linowa z Kabat do Kcina

Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.