Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: MarioMario (89.67.9.---)
Data: 15 sty 2015 - 16:35:01

Kwestia odbywania się sesji rano, a nie wieczorem, wiąże się z godzinami, w ktorych pracuja urzędnicy i obsługa Biura Rady. Pytaliśmy na jednej z komisji, o to czy posiedzenia komisji mogą się odbywać o 18.00. Czasem tak się odbywają, jednakże nie będzie to normą, gdyż Urzędników i Burmistrza jako pracodawcy, obowiązuje kodeks pracy. W urzedzie obowiazuja godziny pracy od 8-16,(poza poniedzialkiem) a nie np 8-21,22 . Okazało się, że nawet z tego powodu były zgłoszenia o łamaniu prawa pracy przez UMiG względem osob w nom pracujących.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-01-15 16:36 przez Mario.

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: HammerHammer (94.254.129.---)
Data: 15 sty 2015 - 18:09:51

Nic nie stoi na przeszkodzie,aby osoby z biura rady pracowały od 14 do 22. Byloby to zgodne z przepisami.

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (95.40.9.---)
Data: 15 sty 2015 - 18:24:41

Wpis usunięty przez użytkownika - TZ



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-01-22 13:02 przez Tomasz Zymer.

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 15 sty 2015 - 18:48:23

Kwestia godzin pracy Urzędu na pewno będzie poruszona przez Radnych, gdyż już pojawiły się uwagi Radnych o konieczności dostępności urzędu dla tych, którzy pracują. Na pewno będziemy drążyć temat. Żeby chociaż dwa dni w tygodniu Urząd był czynny dłużej, oby skutecznietongue sticking out smiley



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-01-15 18:50 przez Mario.

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.190.148.---)
Data: 15 sty 2015 - 18:55:11

Oczywiście, że wszystko jest do zrobienia w ramach obowiązujących przepisów prawa pracy. Ile trwała wczorajsza sesja?
Tak jak pisze Hammer, urzędnik przychodzi do pracy na 14:00. Jeżeli zostanie do 22:00 musi mieć 12h godzin przerwy, czyli następnego dnia przychodzi do urzędu na godzinę 10:00. Sesja może być np: w godzinach 16/17-22.

Czy to oznacza, że komisje też będą w takich godzinach (8-16)?

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: Danuta ŚlązakDanuta Ślązak (77.255.247.---)
Data: 15 sty 2015 - 19:41:15


Mario
Pierwszy dyżur radnego już za mną.

Sprawy z którymi przyszli mieszkańcy:

brak dofinansowania do demontażu płyt azbestowych z dachów domów, a jedynie pokrycie środków wywozu i utylizacji
.

Nie bardzo rozumiem, dlaczego tak jest?>grinning smiley< Interesowałam się tematem tego dofinansowania ze środków WFOŚiGW Dofinansowanie obejmowało demontaż, transport i utylizację - dotacja 100%.
Z tego co wiem nasz gmina zrobiła projekt, złożyła wniosek i korzysta z dotacji, w jakim stopniu nie wiem. W ubiegłym roku dotacja z WFOŚiGW obejmowała 85% kosztów kwalifikowanych, w tym roku jest tak samo.

Program w dalszym ciągu obejmuje: demontaż, zbiórkę, transport oraz unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest (Regulamin pkt.5.5)
[www.wfosigw.pl]

Nabór wniosków w roku 2015 ciągły od 2 marca

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 15 sty 2015 - 20:01:10

Też się zdziwiłem, gdyż czytałem sobie wcześniej dokładnie regulamin programu i jak wół napisane, że można ubiegać się o dotacje do demontażu także. W WOŚiR otrzymałem tylko jeden rodzaj wniosku, a w zasadzie zgłoszenie zamiaru usunięcia wyrobów zawierających azbest z obiektu, urządzenia lub z terenu własnej nieruchomości. Tym bardziej sprawa jest dziwna, gdyż na bipie wiszą wytyczne programu z 2014 r i oczywiście jest tam info także o dofinansowaniu do demontażu płyt azbestowych.szczegóły tu. No i mam kolejną wycieczkę do UMiG w ostatnim czasie.



Mixiorek

Czy to oznacza, że komisje też będą w takich godzinach (8-16)?

W kwestii godzin posiedzeń komisji. Póki co odbywają się one od godziny 16.30, 17.00 kończą koło 19.00, 20.00, poza rewizyjną, która jest o 10.00 jak do tej pory. Większości Radnym takie godziny komisji pasują.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-01-15 20:09 przez Mario.

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 16 sty 2015 - 18:50:29

Udostępniam, bo nie każdy posiada facebooka. Dyżury p. Tomasza Nowickiego.

Dyżury radnego w I półroczu 2015 roku będę pełnił:

---> w I środę miesiąca odbędą się w budynku OSP Skolimów, ul. Pułaskiego 72 - w godz. 18:00-20:00
---> w III środę miesiąca odbędą się w budynku Zespołu Szkół nr 5, ul. Szkolna 7 - w godz. 18:00-20:00

Harmonogram:

4 lutego w budynku OSP
18 lutego w budynku Szkoły

4 marca w budynku OSP
18 marca w budynku Szkoły

1 kwietnia w budynku OSP (to nie żart smiling smiley)
15 kwietnia w budynku Szkoły

6 maja w budynku OSP
20 maja w budynku Szkoły

3 czerwca w budynku OSP
17 czerwca w budynku Szkoły

Na dyżury nie obowiązują zapisy. Terminy i godziny mogą ulec zmianie, o czym poinformuję Państwa za pośrednictwem strony oraz facebooka, a w przypadku wcześniejszego umówienia - osobiście.

Dane kontaktowe znajdują się na stronie www.radnynowicki.pl oraz na facebooku.

(-) Tomasz Nowicki

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 20 sty 2015 - 11:59:44

Jak wygląda kwestia skrzynek mailowych dla radnych?

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (185.15.0.---)
Data: 20 sty 2015 - 12:08:25

Wpis usunięty przez użytkownika - TZ



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-01-22 12:59 przez Tomasz Zymer.

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 20 sty 2015 - 12:32:11


Tomasz Zymer
Urząd zamierza wywiesić skrzynki w marcu. Trwają konsultacje na temat odpowiedniej wielkości otworu skrzynki dla radnego. Już wiadomo, że skrzynki będą miały ekspozycję północno-zachodnią, żeby nadmiernie nie nagrzewały się w słoneczne dni. Słomę i inną wyściółkę radni dostarczą we własnym zakresie.

To idealnie bo w marcu rozpoczyna się okres lęgowy ptaków smiling smiley
A w konsultacje nie wierzę. Coś takiego nie istnieje w naszej gminie. Chyba, że mowa o tych nieformalnych konsultacjach dla radnych i znajomego królika.

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: robsonrobson (213.158.216.---)
Data: 20 sty 2015 - 12:36:41

Adresy powinny bić do końca przyszłego tygodnia , przynajmniej tak mamy obiecane

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: maniamania (78.8.80.---)
Data: 27 sty 2015 - 00:42:11


rondo
PYTAM !

Jakim prawem niektórzy radni a w zasadzie wielkie damy radne, angażują/obligują pracowników Biura Rady do tego aby ci umawiali mieszkańców na spotkania, (psedu dyżury) ,z tymi paniusiami ? Może liczba mnoga jest tu nie na miejscu, poniewaz rzecz dotyczy jednej radnej.

Czy takie działania wchodza w zakres obowiązków pracowników BR ? Dlaczego Przewodniczacy Rady Miasta tolerule takie praktyki ?

A ilekroć ta radna spóźni się na sesję lub posiedzenie Komisji, to będę wszystkich o tym informował. A nie daj P.Boże jeśli po takim spóźnieniu podpisze listę obecności i zostanie jej wypłacona dieta. Niedoczekanie.


ps. będę informował o ile nie będę miał zaknebloanych ust smiling smiley


Piana z pyska się toczy, bo wyborcy rondo olali i wybrali konkurentkę?

Zresztą nie tylko w tych wyborach była obsuwa. A tu nie dość, że kobieta, to za pierwszym razem dostała się do RM.

To sformułowanie: "Niedoczekanie" to - groźba?

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 27 sty 2015 - 10:34:49

A to w takim razie niech ktoś w ogóle napisze, co należy do obowiązków biura rady. Bo to ciekawe w sumie.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: maniamania (78.8.80.---)
Data: 27 sty 2015 - 11:02:25

Nasz BIP jest chwilowo niedostępny, ale zajrzałam do innego miasta, do Radomia

Do zadań Biura należy:

1. organizacyjno-techniczna obsługa prac Rady Miejskiej oraz Komisji,

2. prowadzenie rejestrów protokołów, aktów prawnych Rady oraz interpelacji i zapytań Radnych,

3. pomoc techniczna, administracyjna i organizacyjna dla radnych w sprawowaniu ich funkcji,

4. obsługa prawna Rady Miejskiej.

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 27 sty 2015 - 11:08:46

A skąd pan wie, że nie podlega dyskusji? Skąd pan wie? Czy też po prostu tak pan uważa?

I czemu nie przez biuro? Ja nie muszę nawet wiedzieć, kto u mnie jest radnym. Dzwonię do biura, pytam, kiedy radny z tego i tego terenu ma dyżur, proszę o umówienie. Do dentysty też nie dzwonię bezpośrednio, tylko umawiam się przez recepcję.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Re: Dyżury radnych - narazie jednego i brawa za odwagę hot smiley
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 27 sty 2015 - 13:21:24

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby miła pani z biura, jak już mi podaje termin, to poinformowała także radnego. Nie mają aż tylu chyba obowiązków, prawda?



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

zadania biura RM
Wysłane przez: maniamania (78.8.80.---)
Data: 27 sty 2015 - 15:07:05

UMiG Konstancin-Jeziorna,
ul. Świetlicowa 1;
Tel.: 22-754-46-90, 22-717-53-64

Kierownik: Bożena Mirończuk
Pracownicy: Mariola Pietras, Aneta Dębek

Do zakresu działania Biura Rady Miejskiej należy zapewnienie radnym organizacyjnych i technicznych warunków do sprawnego funkcjonowania, a w szczególności:
1) obsługa Rady Miejskiej, a w tym:
a) opracowanie projektów sprawozdań i informacji z działalności Rady i jej Komisji,
b) zabezpieczenie właściwych warunków przeprowadzenia Sesji,
c) przygotowywanie i terminowe doręczenia zawiadomień i materiałów na sesję Rady,
d) prowadzenie rejestru i zbioru uchwał Rady Miejskiej,
e) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem skarg i wniosków kierowanych do Rady Miejskiej oraz czuwanie nad terminowością ich załatwiania,
f) sporządzanie protokołów z sesji Rady Miejskiej.
2) obsługa Przewodniczącego Rady Miejskiej, a w tym:
a) wykonywanie czynności zapewniających sprawne kierowanie pracami Rady Miejskiej,
b) przedstawianie we właściwym czasie materiałów na sesję,
c) dokonywanie na zlecenie określonych badań i analiz z zakresu problematyki funkcjonowania Rady Miejskiej i jej Komisji,
d) prowadzenie spraw kancelaryjno - biurowych.
3) obsługa Komisji Rady, a w tym:
a) wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem posiedzeń Komisji,
b) przygotowanie materiałów na posiedzenie Komisji,
c) sporządzenie protokołów z posiedzeń Komisji,
d) prowadzenie rejestru wniosków Komisji,
e) przekazywanie wniosków Komisji do Burmistrza.
4) obsługa radnych przez tworzenie im właściwych warunków do wykonywania przez nich obowiązków wynikających z piastowania mandatu, a w szczególności:
a) dostarczanie radnym materiałów umożliwiających świadome i aktywne uczestnictwo w sesjach i pracach Komisji,
b) prowadzenie rejestru wniosków i interpelacji radnych oraz przekazywanie ich Burmistrzowi,
c) organizowanie szkolenia radnych,
d) sporządzanie zestawień uprawniających radnych do otrzymania diet za udział w posiedzeniach oraz sporządzanie rozliczeń finansowych w tym zakresie.

________________________________________________________
podkreśliłam punkty, które pozwalają, by Biuro Rady było pomocne Radnym.

Może zamiast się czepiać na okrągło, warto się zastanowić dlaczego wyborcy olali - może maja dość persony, która u wszystkich i we wszystkim szuka dziury w całym.

Re: zadania biura RM
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 27 sty 2015 - 16:55:15

Oczywiście, że ma anonsować. Jak mnie wzywa dyrektor, to dziewczyna z recepcji dzwoni i mówi, że sobie życzy mnie widzieć. Jak radny, mój pracownik, któremu ja płacę i który pracuje dla mnie, ma mnie widzieć, to jak najbardziej należy się, żeby mu pracodawcę zaanonsować.

I dobrze wiemy, że fakt wyznaczenia dyżuru dla niektórych nic nie znaczy. A jak będą wiedzieli, że ktoś ma przyjść, to może swój wysezonowany w wielu kolejnych radach zadek ruszą. To jest proste i nie trzeba być bystrym, aby to pojąć.

I jeżeli wykonanie jednego telefonu, który trwa ok. 60 sekund to jest taki problem dla ludzi z biura rady, to cóż... Może pora zmienić kalendarze w biurze? Z 1984 na 2015? I myślenie. Niekoniecznie pracowników biura, raczej ich samozwańczych i niekoniecznie proszonych adwokatów.

Przypominam, że biuro rady też płacone ma z mojej kieszeni. I jest dla mnie, a nie dla sztuki. Cały ten samorząd ma jeden jcel, nadrzędny cel swojego istnienia, jedyny w zasadzie i jedyne uzasadnienie swego funkcjonowania - ma usilnie służyć mi i innym mieszkańcom. Jak ktoś tego nie rozumie, to nie jest to mój problem.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Umawianie spotkań radnych z mieszkańcami przez telefon
Wysłane przez: maniamania (78.8.80.---)
Data: 27 sty 2015 - 18:25:58

Po Radomiach szukałam, bo kciński BIP był niedostępny

żadne to dziwowisko, tylko powszechna praktyka w poprzedniej kadencji (2010 - 2014) było tak:

Dyżury radnych [bip.konstancinjeziorna.pl]

Anna Lewandowska
II wtorek miesiąca w godz. 17.00-18.00 oraz
po uzgodnieniu telefonicznym w Biurze Rady

Grażyna Chojnowska
po telefonicznym uzgodnieniu w Biurze Rady

Bogusław Komosa
I środa miesiąca
godz. po telefonicznym uzgodnieniu w Biurze Rady

i hurtem:
Sebastian Januszko
Sławomir Kanabus
Marek Skowroński
Jadwiga Sowińska
Irena Śliwka
Paulina Kosecka
po uzgodnieniu telefonicznym w Biurze Rady

Czy to znaczy, że wszyscy ww. byli leserami?

Jakoś się rondo wówczas nie pieklił, może dlatego że była wśród nich uwielbiana przez niego radna i żadna osoba spośród korzystających z uprzejmości Biura RM nie była konkurentką/ konkurentem ronda podczas wyborów

Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.