Nie pamiętam czy tego już gdzie indziej nie ma, ale przejrzałam nasze forum i wygląda, że nie.
Kolejne pieniądze, które tracimy z powodu braku wymaganych programów sporządzonych przez UMiG.
Gmina ogłosiła, że na swój koszt odbierze azbest od mieszkańców.
Szkoda, że nikt w gminie nie zauważył, że są na to pieniądze tu: [
www.wfosigw.pl]
Jest jeden warunek trzeba posiadać "Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest", a tego w naszej gminie brak.
Pani Burmistrz Gadomska na Komisji RIOS stwierdziła, że taki program będzie przygotowany, na razie zamówiono stosowne mapy (kasa) i trzeba będzie zatrudnić specjalistę (kasa), który odczyta ze zdjęć, gdzie ten azbest jest (bo może być np. zamalowany farbą).
Myślę, że nie wcześniej niż za rok, takiego opracowania należy się spodziewać, bo przecież oprócz inwentaryzacji azbestu, trzeba taki program opracować.
Wypada wspomnieć, że w ramach tego funduszu, nie tylko refunduje się koszty (ponoszone przez gminę) odbioru od mieszkańców i utylizacji azbestu, ale również koszty (ponoszone przez mieszkańców) zdjęcia tego azbestu z budynków, przez wyspecjalizowaną firmę.
Zatem, to że gmina nie korzysta z tego funduszu jest stratą gminy, ale dodatkowo tracą mieszkańcy ponosząc wydatki na usunięcie azbestu.
Znalazłam w Programie Gospodarki Odpadami (starym) dla Piaseczna, jak zinwentaryzowano azbest w tej gminie i to już 7 lat temu:
Na terenie miasta i gminy prowadzona jest inwentaryzacja obiektów zawierających azbest. W 2003 roku sołtysi chodzili po wszystkich posesjach i prowadzili inwentaryzację obiektów zawierających azbest. Zinwentaryzowano ok. 600 000 m2 wyrobów zawierających azbest. W 2003 roku wywieziono 190 Mg eternitu, a od stycznia do maja w 2004 roku 40 Mg.
Czy mieszkańcy Konstancina - Jeziorny zawsze będą płacić za brak działania ze strony UMiGu?